Een Tuinwachter kopen die zo'n hoge pieptoon afgeeft. En verder emmers met azijn, water alleen zijn sommige katten niet van onder de indruk.
Nou om andermans kat nou onder te gooien met azijn gaat me ook wat ver. En dat vind ik zielig voor zo'n beestje. Wij hebben ook steeds dezelfde kat in onze tuin. Maar dat is echt letterlijk en figuurlijk een schijterd. Als ik m zie hoef ik alleen maar naar de achterdeur te lopen en weg is ie
Sorry, ik bedoel emmer water aangelengd met azijn. Niet pure azijn. Ze hebben een hekel aan de geur...
Wat heel goed geholpen heeft bij de vader van mijn ex is potjes met teatree olie ophangen.Hij had een leeg mentos potje genomen,3 gaatjes gemaakt in de bodem,vervolgens een gebruikt theezakje erin gedaan en het theezakje besprenkeld met deze teatreeolie.Het potje ophangen op de plaats waar de kat graag komt,desnoods meerdere.Hij heeft er geen last meer van gehad ,hij had juist veel last van kattenpoep omdat in het huis ernaast zwerfkatten zitten en veel ook.De katten komen niet meer in de tuin.
Ehm, geen idee waar jij dan woont, maar hier klimmen er echt geen paarden over de schutting om ff een bergje te bouwen. Overigens zijn een aantal gemeentes bezig met een beleid voor het opruimen van de paardenpoep. Je zou eventueel je tuin kunnen opfleuren met lavendel en citroengeraniums, schijnen die beestjes niet zo van te houden.
vreselijk hier ook in de voortuin! ik vind het echt belachelijk dat ik geld moet uitgeven voor iemand anders zn huisdier omdat die hem niet binnenhoud... je kan je kat ook gewoon binne houden zodat niet de hele wijk er last van heeft! wat nog het beste helpt is een buis de grond in met een vis ofzo onderin,maar daar maak je niet echt vrienden mee in de wijk (en nee, dit doen wij niet)
zoiets hoorde ik ook. Zou ik ook nooit doen!!!! Maar begrijp het soms wel hoor. Schoonvader heeft een volière en steeds hysterisch tegen de tralies aan vliegende parkietjes. Geregeld 1 dood ook. Hij heeft een vermogen uitgegeven aan stroomdraad om de tuin en zo'n geluidding. Maar zelfs dat helpt niet altijd. Toch zullen ze verder niets doen. Vind dat toch best sneu. Nu hoorde ik laatst dus dit: Buis met onderin vis en afgewerkte olie aan de binnenkant. Kat komt er vies uit en gaat naar huis en smeert daar de boel onder. Ook ik zou het nooit doen maar vraag me af of katteneigenaren de frustratie van anderen begrijpen...
Heb een tijdje waterpistool van de kinderen gebruikt toen ik nog geen hond had. Gevuld met azijn water en nee vind dat niet zielig. Moeten ze de zandbak van de kinderen maar niet vol schijten. Na paar dagen sloegen ze mijn tuin over. Nu komen er heel soms nog katten maar sinds we een hond hebben zijn ze wel veel minder in onze tuin. Het is gevaarlijk voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind als je je kat buiten alles vol laat schijten en zwangere gaat tuinieren en verder ook niet fris voor ons allemaal en vooral de kinderen als ze weer is een drol vinden in hun zandkasteel. Heb je een kat houdt hem binnen aub en anders niet klagen als ze stinken naar azijn
Bedankt voor de tips allemaal, hopen dat er wat gaat werken.. Hij krabt ook aan de voordeur, alleen welke kat het doet zie ik nooit helaas..
Krabben is ook markeren (geur afzetten) en dat zal i ook blijven doen. Misschien langs een dierentuin gaan voor tijger/leeuwen urine ? Klinkt stom maar t werkt wel. Kat van vrienden deed het altijd bij de buurtjes in de tuin,en die zijn naar de dierentuin gegaan en tijger urine (op stro geloof ik) gehaald En er komt geen kat me in de tuin
Maar het vervelende vind ik dan, dat jij als niet kattenhouder, een oplossing moet vinden en kopen voor het dier van een ander. Dat zou de eigenaar moeten doen. Toen wij nog een hond hadden durfde er echt geen kat meer in de tuin. Zat er wel 1 dan liet ik de hond los. De kat was dan al weg voordat de hond in de buurt was, maar hij deed het zo vreselijk dreigend dat katten echt niet terug kwamen. In principe ben je als eigenaar verantwoordelijk voor je eigen kat en mag deze geen overlast bezorgen. Zo staat het ook in de wet. Helaas weet je niet altijd van wie de kat is.
mee eens hoor. en dan krijg je nog gerust naar je kop dat hun katten noooooit overlast bezorgen omdat ze er nooit wat van horen. nee hoor, ze zijn niet smerig want ze begraven alles netjes. en hun katten horen buiten te kunnen lopen en hebben het recht om buiten te lopen en meer bla bla. echt zo'n bullshit. hier zit regelmatig een kat op mijn balkon te schijten. ik me maar afvragen waarom mijn plantjes en bloembollen het niet deden. plantenbakken waren helemaal omgespit en lagen vol met kattenstront:x balkon aan de zijkanten afgezet met gaas. en nog komt hij er langs. grote mand op de rand gezet. doet buurvrouw aan de overkant haar deur open, of ik die mand even weg wil halen want haar kat kan er zo niet langs heb haar toen wel even gezegd dat ze voor een oplossing moet zorgen want haar kat loopt zo bij mij naar binnen als de deur open staat en dat mijn hond hem echt zal grijpen. tijd terug had hij hem ook bijna te pakken. ook als hij hem ineens op het balkon ziet lopen en de deur staat open. IK moest maar zorgen dat haar kat niet gegrepen werd door mijn hond echt te gek voor woorden. ze zoekt het maar uit. als ik er bij ben dan zal ik het beest echt wel redden maar ik ga niet met mijn deuren dicht zitten en mijn hond binnen houden omdat zij haar balkon niet af wilt zetten en dr beesten naar buiten pleurt. ik heb een nieuwe auto en daar zitten nu al krassen op het dak van de katten die er op liggen en zich lekker uitrekken met uitgeklapte nagels en om grip te krijgen als ze eraf glijden (en ja, dat heb ik gezien, de pootafdrukken staan erbij). ik baal hier verschrikkelijk van. vind het ook behoorlijk aso om je beesten maar zo naar buiten te gooien. ik laat mijn kinderen al niet eens meer in de zandbak van de naast gelegen school spelen. zo smerig. je ziet de ene na de andere kat erin schijten. en de eigenaar loopt doodleuk langs en verblikt of verbloost niet. echt, ik zou me doodschamen.
ik zou zo'n ding proberen met een hoge pieptoon. als je er zelf tenminste geen last van hebt dan . ik hoor die dingen heel erg goed en zou deze dus ook niet in mijn tuin willen hebben. en anders azijn of cintronella bij je deur gooien. daar houden ze niet van. mijn wandelwagen staat in de openbare ruimte van de flat. word regelmatig helemaal onder gezeken door katten:x (de wielen dan). heb er pas citronella om heen gegooid. ze blijven nu een beetje weg.
Ik zou gaan voor die buis. En niet die in de grond, maar die aan de binnekant is ingesmeerd met vet. Zul je zien hoe lang het duurt vor die katten ineens binnen gehouden worden. En als je die buis een beetje verstopt waar niemand hem ziet, weten ze ook niet hoe die kat zo vies wordt en heb jij geen gezeur.
Ik heb toen een mengsel gemaakt van sambal/chilisaus en water en dat op de plekken gedaan waar die kat zijn behoefte deed. Heb het maar 2 keer hoeven te herhalen, daarna kwam die niet meer
Citroenschillen willen nog wel eens helpen. Heb bij mn vsder thuis citroenschillen tussen de planten gedumpt en er kwam geen kat meer
Dit heeft mijn tante ook eens gehad.. Hond loopt heeel soms los in 'zijn' tuin, kwam er iemand aan de deur met de vraag of ze dat niet meer wilde doen, de kat (achterburen) was bang van het geblaf...... Tante heeft even heel hard gelachen een heeft de deur dicht gedaan... Echt ik stond versteld