Wij hebben een bijna 20 jaar oude ketel en overwegen een nieuwe te kopen. Weet iemand of het echt zoveel scheeld op je rekeningen? Wat voor 1 hebben jullie er en bevalt die? Nu is het zo dat als er een warmwater kraan aangaat tijdens het douchen het water koud wordt... is dat te voorkomen met een nieuwe ketel?
Ik huur de ketel betaal een vast bedrag per maand en als er wat is word die voor niks gemaakt of vervangen.
Volgens mij hoef je met een ketel van twintig jaar oud echt niet te twijfelen; het kan bijna niet anders dan dat je goedkoper uit bent. Er zijn zoveel technische ontwikkelingen geweest in modulerende ketels en verbrandingsrendement dat je fors minder gas gaat gebruiken. Ik houd zelf helemaal niet van huren, maar dat is persoonlijk.
Een nieuwe ketel zal zeker heel erg veel schelen in je verbruik. Huren zou ik alleen doen als je niet kan kopen - je bent uiteindelijk altijd duurder uit. Geldt ook voor leasen etc. Wij hebben deze zomer een Vaillant Ecotec CW4 gekocht. Compleet met installatie, nieuwe thermostaat en verwijderen oude ketel was dat iets van 1700 euro. Onze vorige ketel was uit 1999 en je merkt nu al zoveel verschil: deze ketel hoor je bijna niet, slaat veel minder vaak aan,, heeft meer waterkracht en is er gewoon op gebouwd zuinig te werken.
Dat bedoel ik....dan ben je dus heel erg onvoordelig uit. Want je betaalt in die 5 jaar 2100 euro . En dan is die ketel na 5 jaar nog niet van jou. De kans dat hij in die eerste 5 jaar kapot gaat is sowieso minimaal natuurlijk. Wij hebben voor 1700 euro de ketel aangeschaft. De eerste 2 jaar zit er volledige garantie op en daarna betaal je 80 euro per jaar voor een onderhoudscontract.
Nee maar nu kost die ketel me natuurlijk niks en kan hij misschien nog 5-10 jaar mee... tegen die tijd kan ik altijd nog een nieuwe kopen... tenzij het me echt meer opleverd dan dat het me kost... Als het me meer dan 20 (ongeveer) per maand minder op mn energierekening oplevert is het de moeite waard.. anders is het zonde van een nog prima werkende ketel.... het zou natuurlijk hoe dan ook beter zijn voor het milieu.... Huren zou ik nooit doen.. 5x12=60 60x35=2100 en dan heb je nog niks en het is duurder dan de gemiddelde ketel... dat kost me alleen maar
Als je een cw5 neemt i.p.v. cw4 dan heb je wel tegelijk warm water in bv de douche en keuken. Maar ook hoger verbruik...
Het is idd niet de goedkoopste oplossing maar ik vind het ideaal. Heb er de ballen verstand niet van en als er iets mis is bel ik en word het opgelost ik hoef niemand elk jaar in te huren om.de ketel schoon te maken dit zit er allemaal bij in. 😊
Een intergas ketel is prima voor huistuinkeuken gebruik. Niet al te duur in aanschaf en werken heel goed. Met een ketel van 20 jaar ben je sowieso zuiniger uit als je een nieuwe neemt.