grr mannen

Discussion in 'De lounge' started by rooswine, Nov 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Ja ik kijk ook zo :$ als ze het over zakgeld hebben hoor. Maar er is laatst een heel topic over geweest omdat mannen dit schijnbaar niet kunnen. TJa kunnen niet met de centjes omgaan, heeft mama ze nooit geleerd.. Gelukkig heb ik een volwaardige levenspartner wat dit betreft :p

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik kan me je frustratie goed voorstellen ik zou ook niet blij zijn.
    Je moet samen bezuinigen en als de ander zich er niet aan houdt vind ik dat niet kloppen.
    Hier een beetje dezelfde situatie alleen gaat het hier niet om eten, maar om roken.
    Ik heb bijna geen loon(doe inval werk)dus we moeten het ook van mans loon doen en toeslagen.
    Ook aanrechtsubsidie, maar dat is niet heel veel, dus ik heb tegen manlief gezegd dat hij 50 euro krijgt in de maand voor het roken.
    Vorige maand redde hij het niet kwam om 70 euro uit en het kan me dan zo frustreren, want ik heb helemaal geen eigen geld ik ga alleen 1 keer in de 7 weken naar de kapper verder geef ik niks uit en denk ook 2 keer na als ik wat wil halen en hij geeft zo 70 euro uit in de maand aan zoiets slechts. Deze maand heb ik hem weer 50 euro gegeven, maar ben bang dat het weer niet gaat lukken als ik zie hoe hij rookt.
    Hij zegt dat hij minder rookt, maar ik merk er weinig van. Hij werkt ook buiten en dat maakt het moeilijk denk ik, maar hij moet ook snappen dat het ook van zijn kant moet komen.
    Hij rookt gewoon 900 euro in het jaar weg en als ik dat dan zeg dan zegt hij: Ja dat zal wel.
    Echt soms grr:x

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

hihi daarom heb ik geen man meer
    nee gekkigheid zou het soms ook wel heel vervelend vinden vooral als ineens alles opgegeten word door je vriend..
    dan zou ik er ook wat van zeggen denk ik zo :)

4. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    heb je het hier nou over je kind of je man???:p:p:p

5. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    :D:D

6. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Joh, wat een gedoe om de term zakgeld. Ik denk dat TS en haar man de releningen betalen, het boodschappengeld aftrekken en wat eroverblijft delen door twee qua wat ze zelf kunnen/mogen uitgeven???

Hier aparte eigen rekeningen en 1 gezamelijke voor boodschappen, waar we ieder een bedrag op storten, de rekeningen delen we verder. Maar wat op manlief zijn bankrekening staat zou ik, na aftrek van de rekeningen) ook wel zijn zakgeld kunnen noemen haha :p
    Wij leggen geen verantwoording aan elkaar af wat we met onze prive bankrekeningen doen.

7. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Je man werkt hard voor jullie beide. Hij rookt, niet goed, kost veel geld etc etc. Maar jij durft je man op rantsoen te zetten qua roken? Crisis, hij is volwassen en verdient zijn eigen geld. Misschien kan je wat meer gaan werken??

8. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Pfff wat een gedoe zeg.... Als hij koekjes wil eten prima toch. Op is op, dan maar een andere dag geen koekjes bij de koffie.
    En zakgeld? Serieus? Mijn man zou me keihard uitlachen als ik over zoiets begin hoor... En andersom ook, jeetje we zijn geen kinderen meer!

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Sorry maar ik zie het hier niet gebeuren dat ik hem iets verbied of visa versa. Ik snap best dat je op wilt letten maar verbieden? Als mijn man zin in heeft moet hij dat lekker doen.

Met betrekking op zakgeld dat is bij man niet nodig en bij mij ook niet wij strooien het geld niet rond. Ik vind het ook nogal onvolwassen eerlijk gezegd.

10. besje

besje Actief lid

Feb 26, 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verschiet hier van sommge reacties.
    Ik heb een hele lieve man maar ik moet toch niet proberen om hem zakgeld te geven. Als hij zin heeft om iets te kopen (dvd, gebak, strips,...) dan doet hij dat gewoon en ik heb daar geen probleem mee, doe ik zelf ook.
    Enkel duurdere aankopen overleggen we wel en als ik merk dat we wat krap zitten op het einde van de maand, geef ik even aan dat hij een beetje moet opletten met wat hij de komende week koopt.

Ik vind het wel wat onrespectvol van je man dat hij alle koeken/gebak opeet zonder aan jou te denken.

11. knap

knap Niet meer actief

Haal een of twee keer per maand boodschappen en mijn motto is op is op. Leg wel ergens uit het zicht van mijn zoon wat lekkers voor noodgevallen. Maar op is op en word dan niet meer bij gehaald. Zo doe ik het.

12. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik solliciteer, maar wordt steeds afgewezen.
    En ja dat durf ik. We moeten toch rond zien te komen, dus we moeten ergens op bezuinigen en op het roken is nog de enige optie de rest bezuinigen we al op.
    Ik kan ook niks extra's uitgeven, dus waarom hij dan wel?

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Lol ik denk dat mn man me afschiet als ik zeg 'joh schat, hier is je geld voor deze week' haha
    Ik heb een lieve man en gelukkig heeft hij geen gat in zn hand, hij haat het zelfs om naar de winkel te gaan, dus laat staan dat hij zelf iets gaat kopen.
    Ik haat het ook maar iemand moet het doen om de kasten gevuld de houden haha.
    Wel hebben we een budget voor boodschappen waar we ons dan ook aan houden.
    Er is altijd wel iets lekkers in huis, maar vaak in de vorm van chips of koekjes.. en is het op dan is het op jammer dan:p
    Kan er niet van wakker liggen dat ik visite een keertje geen koekje kan aanbieden. Er hoeft toch niet bij elke koffie/visite een koekje bij?

Maar idd zoals anderen ook zeggen, wel respectloos dat hij alles in zn eentje op 'vreet' :p

Sterkte;)

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Wij hebben allebij 50 euro per mnd. Voorheen was dat 100 euro, maar doordat ik me werk kwijt ben is dat naar 50 gegaan.
    Ik kan dan zo wel eens een paar nieuwe schoenen kopen, of een goed boek, en ik spaar daar dan ook voor. En ml besteeds het voornamelijk aan eten. Diewil nog wel eens mac of friet onder werktijd en dan eet hij zijn brood niet op, daarvan heb ik gezegd dat hij kan vanuit huis alle meenemen en krijgen, en alles wat hij meer wilt zelf moet betalen.

Eerst was het veel mopperen en zeuren en nu is hij er aan gewent en vind hij het prima.
    We krijgen ook beiden evenveel, doet er niet toe hoeveel je werkt, ik doe meer in huishouden dus ik werk ook gewoon.

Van het zakgeld moeten we doen; kapper, extra eten of lekkereeten, eigen uitjes of eigen stappen, kleding (ml heeft werkkleding, dus verbruikt niet veel, en ik ben een vrouw dus heb al veel, koop soms wat bij) als we bijv iets duurs odig hebben bijv een jas of er is een broek geschuurd dan gaat het van gezamelijk geld, maar dat komt al bijna niet voor, boeken en dat soort dingetjes.

Ene maand kom ik makkelijk weg met 50, andere niet. Volgende maand weet ik al van niet, dan ga ik stappen en ben zo al weer 30 euro kwijt daaraan.
    Ik moet zeggen dat het wel werkhoor, ik zeg dan echt gewoon ik ga, heb ik nodig, dus eigengeld, lekker puh.
    En zo doet hij het ook als ie weer langs de ah is geweest en chips heeft gehaald, eugen geld hoor zegt ie dat, en ikke dan vaak, prima moet je zelf weten het is jouw geld. En dan krijg ik ook vaak een paar chippies van hem:D

15. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Hi,
    Mijn ww is dus ook net gestopt, aankomende maand moeten wij gaan beginnen met toeleggen vanaf de spaarrekening om de vaste lasten te betalen.
    Ik ben overal aan het uitzoeken om te besparen, omdat we zelf afloste op de hypotheek, we hebben een aflossingsvrije stoppen we daar dus mee ( scheeld ons250 pmd, dan andere zorgverz 130 goedkoper, alles in een glasvezel 13eu goedkoper, en eerder dit jaar andere auto verz15eur goedkoper. Dan alsnog moeten we straks 600 pmnd toeleggen vanaf de spaarrekening.
    Wij hebben een budget van 200 voor boodschappen, tanken en kados. Ml moest er tijdens de ww heel erg aanwennen, en nu helpt hij net zo hard mee met bezuinigen. Behalve zijn eigen zakgeld;)

Ik klus ook bij met oppassen, en dat zijn geen vaste inkomsten, en iedere 40 euro die ik verdien, doe ik in een envelop voor nieuwe boodschappen week. Doordat ik op de rommelmarkt hebgestaan heb ik nu tot einde van het jaar envelopjes met 40 euro. Wat erg fijn is. Wat ik dus verdien is geen extratje, het is minder van de spaarrek afhalen voor straks.

Ik haal bij de lidl cakjes van 1 euro, heb er nu 2 op voorraad voor alser visite komt. Ml weet ook dat deze 2 offlimits zijn. Zo heb je altijd wel wat inhuis om voor te schotelen, hoeven het geen dure flappen te zijn, als hij dit wilt; eigen rekening.
    Ik ben dan miss streng alleen anders komen we er straks niet, en dat vind ik veel erger.
    Woensdag hoor ik of ik bij de lidl mag komen werken, en ga dan de helf van me oude uurloon verdienen en dat ook nog eens parttime. Ik komt dan wel niet die 600 euro binnen pmnd, alleen ik bekijk het nu zo beter 200pmnd van de spaarrek afhalen dan 600.
    Ook door te bezuinigen met de boodschappen, wij kochten voor heen ook alles wat we wilden, besparen we 200 per mnd.
    Ik had voorheen dan ook een netto ln van 2200 euro, we spaarden goed en deden nog meer. Tja als het kan dan kan het. Nu doen we dus niets meer sparen, en niets meer leuks, en als we overal op beknibbelen komen we nog te kort per mnd.

Sterkte meis, je komt er wel

16. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Ja ik heb het over mijn man!

En het is niet zo dat er helemaal niets in huis is, het gaat erom dat als hij meer of anders wilt, waar geen geld voor is hij dit zelf moet betalen, er is nu nig in huis speculaas, lange vingers, biscutjes, kruidnoten kgzak, en kleine zakjes chips.
    Als hij dan perce een grote zak in 1x wilt op eten, moet ie da lekker zelf doen van ze eigen geld. Van 40 euro rondkomen incl wcpapier, drogisterij artikelen en alles erop en eraan kan best een opgave zijn.

En mijn man vindt het niet eens erg! Het is een gezamelijke keuze.

Jullie vallen misschien over de naam zakgeld, allen dit was voor heen het geld wat achterbleef om ieder zijn eigen rekening nadat we naar de gezamelijk hadden gestort en nu komt al een aantal jaar alles in en uit op de gezamelijk en gaat er een klein deel naar onze prive rekening, ons zakgeld, onze humor.

17. Denim

Denim Niet meer actief

hihihihi... zag het beeld ff voor me.. maar mannen zijn neanderthalers... behalve onze schattige zoontjes..:D

18. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij moeten rondkomen van één salaris. Drie opgroeiende kinderen en twee volwassenen. Inkomen ligt net even boven de 2000 euro en is incl kinderbijslag wat we per maand krijgen.. Geen extra toeslagen verder. We hebben een koophuis alle drie de kinderen zitten op sport en sparen per kind een vast bedrag. We komen rond. Houdt niet over maar dat is onze keuze.

Echt als ik mijn man zou gaan verbieden iets te kopen, hem zakgeld zou gaan geven of hem op rantsoen zou gaan zetten voor wat dan ook is het hier bonje. In overleg kan veel maar kom op, we hebben het over volwassen mannen!!!

19. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    #59 llkh1984, Nov 26, 2012
    Last edited: Nov 26, 2012
    Mijn man zit aan een veel lager loon dan ik, ik was altijd kostwinnaar.
    Met alleen ml zijn salaris komen we dus niet eens aan de 2000.
    Incl aflossing op de hypotheek hebben we 2700 aan vaste last ex boodschappen ex sparen. (en daar zitten alle besparingen al in doorgerekent)
    En mijn man ziet dus duidelijk het verschil, dus ja mijn vent is heel meegaand en snapt het. Dat hij het niet altijd heel erg leuk vind is ook oke, alleen daar doen we nu niet heel veel aan. Hij weet dat ik het iig nog minder leuk vind dan hij het doet.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    2700 vaste lasten ex boodchappen? Wauw

Share This Page