Even kort het verhaal en dan de vraag of ik onredelijk ben. Mijn vriends stiefvader is vanochtend overleden. Nu willen ze de begrafenis volgende week woensdag houden. Op zich geen probleem mee als het 's ochtends kan. 's middags hebben wij de 20 weken echo die we eigenlijk niet meer kunnen verzetten door vakantie en andere dringende afspraken. Dus ik vroeg aan mijn vriend of hij kan vragen of het 's ochtends kan. Kan het niet dan hebben we pech maar als we niks vragen kan het sowieso niet. Nu wil hij het niet vragen omdat hij het niet gepast vindt. Mijn schoonfamilie kan er dus verder niks aan doen omdat ze niet weten dat we dan de echo hebben. Wij hadden niet zo'n goede band met die kant en hij heeft zelfs op het punt gestaan het contact te verbreken. Ik ben nu zo pissig op hem en ik heb al gezegd dat als het tegelijkertijd is dat hij dan maar alleen moet gaan naar de begrafenis. Is het nu onredelijk om te vragen of het 's ochtends kan?
Nee natuurlijk kun je dat niet vragen. Sorry hoor. Edit, weet niet of je zelf weleens een uitvaarrt hebt gegegeld maar vaak is dat niet allemaal zo makkelijk te plannen en doen.
Ik zou het ook nooit durven vragen eerlijk gezegd. Dan zou ik proberen een ander " dringend" iets te verzetten
Echt ontzettend ongepast!! Zou nog niet in me opkomen zeg. Ik geef je vriend groot gelijk. Als je de praktijk uitlegt waarom de 20-weken echo verzet dient te worden, zullen ze echt wel hun best doen om dit op korte termijn te doen.
Een 20 weken echo is belangrijk maar een begrafenis gaat wel zeer zeker voor. Als je dat aangeeft kunnen ze de echo wel op een ander moment doen, misschien zelfs wel s'avonds. Dit zullen ze wel begrijpen Dus in dit geval : grrr vrouwen en hun hormonen
Persoonlijk vind ik het raar om te vragen ja het is ie een begravenis. Iets wat niemand wil en waar ik als nabestaanden niet blij zou zijn net deze vraag Kun jij het echo bureau niet bellen of je afspraak naar der ochtend kan indien nodig?
Het gaat er dus om dat de echo niet verplaatst kan worden. En de begrafenis is nog niet vastgelegd bij de begrafenisondernemer. Er is alleen het voornemen om het 's middags te doen. Als het tijdstip al vastgelegd was dan is het inderdaad een ander verhaal. Voor hetzelfde geldt kan het woensdag niet en moeten ze uitwijken naar een andere dag.
Dan wacht je toch af en als je weet hoe laat de begrafenis is bel je hun en leg je het uit. Waarom kan het voor u niet veranderd worden? Een dag eerder? Later? Nu? Ze zullen echt wel naar een ander moment zoeken.
Je verwacht van je vriend dat hij aan familie waar jullie weinig contact mee hebben dat hij gaat vragen om met jullie rekening te houden.... Vind dit zeer ongepast. denk dat er vast wel wat te regelen is wat betreft de 20 weken echo
Je bent onredelijk en dit is zeer ongepast! Hun zijn net een dierbare verloren, die hebben dus lak aan jou 20echo. Dat kan makkelijk een dag eerder of later.
Dan kun je in mijn ogen niets anders doen dan afwachten. Tot er besloten is op welk moment de begrafenis plaatsvindt. En is dat op woensdagmiddag, tja, dat is dan zo... Waarom kan de echo niet verplaatst worden?
Sorry dat ik het zeg maar ben je echt serieus ???? Ik hoop van niet want vind het rond uit onbeschoft..en dan druk ik mij nog zachtjes uit.
Ik denk dat iedereen echt wel weet hoe je het bedoeld, maar als jij het echobureau belt hoe het zit, verplaatsen ze die afspraak echt wel hoor. Ik vind echt dat je dit niet kunt maken.
Sorry, dit kan echt niet. Heb zelf ooit de begrafenis moeten regelen van een naast familielid (helaas) en toen kwam er ook iemand met een 'dringende' reden... ik weet nog dat ik woest werd... Je hebt op dat moment echt iets anders aan je hoofd. Ik vind dat je vriend gelijk heeft. Als je het uitlegt, is er misschien vast nog wel ergens een gaatje voor de 20-wekenecho. Vaak hebben ze nog wel wat ruimte over voor noodgevallen.
+ 1 Ik heb net zelf een begrafenis moeten organiseren en als iemand mij had gevraagd die aan te passen aan hun eigen plannen voor die dag hadden die personen het lekker mogen uitzoeken van mij. :x Spijtig dat het niet in jullie planning past, maar dit ga je toch niet vragen?! Kun je je vakantie dan niet verplaatsen voor de 20 weken echo?