Low budget succes recepten

Discussion in 'De lounge' started by Lentes, May 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentes

Lentes Niet meer actief

Ik hou heel erg van lekker koken, krijg daar ook veel waardering voor en doe dat dan ook eigenlijk altijd de laatste maanden.

Alleen neemt dit een enorme hap uit ons budget! :$

Hebben jullie misschien low budget succes recepten?

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Kip pesto...

blokjes kipfilet bakken, lenteuitje en champignons in plakjes erbij. Als het gaar is flesje blueband finesse erbij en een half potje groene pesto erdoorheen roeren. Nog even laten pruttelen. Ondertussen tagliatelle pasta koken, bord opmaken met handje veldsla, pasta erop, kipprutje eroverheen en als laatste een handje gehakte walnoten eroverheen. Ben je voor 10 euro klaar voor 4 personen, superlekker en hier altijd een succes.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Rijst met kokossaus

Pak rijst 89 cent
    Gebakken uitjes 50 cent
    2 Blik kidneybonen 2 euro
    Pot doperwten 60 cent
    Knoflook 20 cent
    Eventueel kruiden als paprikapoeder of Kurkuma ( hoeft niet)
    2 Blik kokosmelk 1,60

De doperwten, kidneybonen en knoflook in de wok warm maken
    Dan de kokosmelk erbij en even laten staan pruttelen (ongeveer 20 minuten)
    Rijst koken

De uitjes op het bord over het gerecht doen.

Je hebt hier voor 2 dagen heerlijk gezond en vegetarisch gerecht. Kinderen smullen hiervan. Ik doe er voor hun meestal nog een gebakken of gekookt eitje bij

Zonder ei 5,80 voor 2 dagen. Met een ei 7 euro voor 2 dagen.
    ( 4 personen)

4. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Voor 2 dagen koken en recepten kiezen met seizoensgroenten en vlees/vis in de aanbieding. Vaak kan je recepten ook googelen op ingrediënten.

5. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    pasta met zelfgemaakte pesto.

pasta naar keuze (mijn dochter is gek op 'groene pasta' oftewel van die grote tortelloni, maar ik vind het zelf lekkerder met gewoon spaghetti :)

pesto maken: olijfolie, parmezaanse kaas, geroosterde pijnboompitten en een handje (verse) basilicum door elkaar stampen met vijzel of keukenmachine

saus:
    ui, knoflook, spinazie in de koekenpan, cherrytomaatjes en een heel klein beetje tomatenpuree. Daarna naar smaak pesto toevoegen en aan het eind nog wat pijnboompitten.

Serveer met geraspte parmezaanse kaas erover en de overgebleven pesto erbij.

Hmmm... En nu heb ik honger :D

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wordt de kip dan niet taai als je het nog doorkookt nadat het gaar is? Ik ben blijkbaar superslecht in vlees, wordt zo snel taai bij mij.

7. sther3

sther3 Niet meer actief

Herkenbaar, wij eten regelmatig met een vriendengroep en zijn dan met 6 a 7 man, behoorlijk dure grap is dat.. Ik lees mee! Alhoewel het super leuk is om eens wat meer bijzonders te maken, heb je daar idd vaak dure/speciale ingredienten voor nodig..
    Hier zijn we gek op dit recept, ik maak het met verse pangasiusfilet als we met z'n tweeen zijn, anders een andere witvis uit de diepvries, scheelt weer.. Alhoewel vis sowieso duur is vind ik..
    4 pers:
    Ingredienten: paksoi, 2 ui, 400 gram witvis, 400 ml kokosmelk, boemboe rode curry, rijst

De paksoi snijden en het witte en groene apart houden. Uitje snijden, (snipperen mij teveel moeite dus snijd het altijd gewoon in reepjes zelf). Het witte vd paksoi en de ui in de wok aanbakken, vervolgens de kokosmelk en rode curry erbij, vis en groene vd paksoi erin, en laten pruttelen tot de vis gaar is.
    Rijst erbij, klaar!

8. miepkip

miepkip Bekend lid

Feb 22, 2012
    930
    0
    0
    Ook een lekker gerecht en vaak voor 2 dagen (bij ons)

Pangasius filet (uit de diepvries, zak van 750 gr.) Wokgroente naar keuze, woksaus en rijst.

Rijst laten koken, Pangasius in blokjes snijden en met zout en peper bestrooien, deze vervolgens 5 min. bakken. Vervolgens gooi je de wokgroente bij de pangasius. Deze bak je dan nog 3 min. Hierna doe je de gekookte rijst in de pan bij de pangasius en wokgroente. Als laatste doe je de woksaus bij de pan in. Even goed roeren en nog 2 min. laten bakken.

Is ong. voor 6 pers. Maar wij kunnen er met z'n 2en 2 dagen van eten. (de kleine man eet dan ook nog mee)

9. Lentes

Lentes Niet meer actief

Leuk! De ideeën komen al!

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Met even bedoel ik letterlijk heel even, een minuut of twee. Dan gaat het hier altijd wel goed. Sowiezo geen zout op kip doen voor het bakken, dat trekt het vocht eruit en dan krijg je idd taai droog vlees.

11. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Babi pangang met shoarma. Recept voor 6 personen.
    Dit is trouwens niet veel qua groenten. Maar af en toe moet dat kunnen toch?

750 gram shoarma bakken. 3 hoge potjes tomatenpuree, kopje water, half kopje suiker, 3 el curry, 3 el ketjap toevoegen. Dit alles lekker doorroeren.
    Voeg daarna een grote pot atjar tjampoer doorheen en een beetje van het vocht.

Nu kun je de saus naar smaak afmaken. Hou je van pittig, voeg dan wat sambal er door heen. Hou je van zoet/zuur. Doe dan wat meer van het vocht van de atjar erdoor heen. Evt. wat meer suiker als je het wat zoeter wilt.

Serveren met rijst. Maar het lekkerst vind ik het bij een bakje bami van de chinees:D

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

Jun 22, 2012
    1,423
    125
    63
    Met mooi weer lekker buiten tafelen. Stokbrood/turks brood oid op tafel.

En dan serveren met lekkere salades. O.a.:

Bleekselderij salade
    Snij een bleekselderij fijn.
    Doe er of een blik kikkererwten erdoor of een potje uitgelekte doperwten.
    Stukjes gebakken en gekruide kipfilet bij doen.
    Klein blikje ananas doorheen doen.
    Dressing maken van: wat mayo, 2 tl kerrie poeder, el mangochutney, 3 el sap van blikje ananas.
    De dressing door de salade heen scheppen.
    Eventueel kun je er nog cashewnoten overheen doen.

13. petrova

petrova Actief lid

14. linda81

linda81 Fanatiek lid

May 7, 2007
    1,407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Tortillia pizza
    :Tortillioa besmeren met tomatenpuree,beleggen met alles wat je lekker vindt..

10 minuutjes in de oven en voile een goedkope gezonde pizza,lekker met een frisse salade..

Share This Page