Vraagje aan de volle dames (Kleding)

Discussie in 'De lounge' gestart door Thymra x Xi, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben een dame met een maatje meer (lees maat 50);):D
    Kleding shoppen is echt een ramp! Elke keer wanneer ik broeken koop, in de winkel zitten ze goed (denk je dan) en zodra ik ze echt aantrekt zakken ze van mijn kont af, of de gulp glijd telkens open, en als ik een maat kleiner aantrekt kan ik de broeken niet aan, (Ik pas altijd 3 maten om te kijken welke het beste zit, 48 vaak net te klein, 50 verschilt en 52 meestal te groot) een en al drama dus.. :p
    Nu is mijn vraag, wat dragen jullie? en waar halen jullie je kleding vandaan?

Behalve dat de broeken bij mij lastig zijn, zit ik ook met boven kleding te rommelen, wat staat leuk bij een vollere vrouw? Ik had vroeger de periode van de gewone (zwarte) t-shirts, die wil ik dus voorgoed uit mijn kast verbannen, ik vind die dingen verschrikkelijk! Ik wil dus LEUKE kleding dragen dat echt goed staat bij mijn figuur.

Dus dames, brand los! Het liefst ook foto's als het kan dan krijg ik een beter idee van wat wellicht bij mij past ;)

2. Eriva

Eriva Niet meer actief

3. Thymra x Xi

Ik moet plots aan dat topic denken over de slanke modellen voor grote kleding maten haha

Er zitten wel leuke outfits tussen trouwens :) Bedankt!

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb hetzelde probleem, vooral juist van boven, ik heb dikke borsten en buik en niet zulke dikke benen/kont tis al snel uit verhouding.
    maar een rokje bv is gewoon daarom geen porum, helaas.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben zelf niet vol maar wat ik mooi vind bij vollere vrouwen is een wijde blouse of shirt die net over de kont valt met een strakke broek.. En geen hoge laarzen maar enkellaarsjes.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb laatst een licht bruine broek gekocht bij H&M daar over heen een shirtje wat aan de voorkant wat korter is en aan de achterkant lang. Daar onder draag ik dus een leuk hemd zodat de voorkant ook lang is.

Verder draag ik gewoon leuke truien en tuniekjes met een legging er onder.
    Of een rokje met een legging.

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zonder arrogant over te komen: ik krijg veel complimenten over mijn kledingkeuze (van slanke en vollere dames) dus ik durf je wel tips te geven :D;):p

Ik heb dezelfde maat als jij. Inclusief hetzelfde verhaal over 48 te klein, 50 net niet, maar 52 net te ruim.

Mijn laatste aankopen, die leuk staan.

Skinny jeans van great looks, bij wehkamp. Een lichte wassing. Echt niet alles Hoeft altijd donker te zijn.

Een mosterdgeel shirtje bij wibra, valt klein, dus maatje groter. Een waterval halslijn kleedt mooi af, vind ik. Ik heb ook grote borsten.

Een lekker lang vest dat je open draagt. Verbergt de billen een beetje ;) maar je hult je niet gelijk helemaal in stof. Ik vond er een bij wibra voor 12 euro :)

Rokken en jurken met een A-lijn. Daarin komt mijn taille, voor zover die er is, mooi uit.

Een v-hals staat ook mooi, zelfs met grotere borsten.

Belangrijk; een goede BH! Maakt je 5 kilo lichter, serieus!

En hoewel ik zwart prachtig vind, zeker in combinatie met mooie make-up. Draag ik ook veel kleur! Je hebt helemaal gelijk om je zwarte shirtjes eruit te doen en te vervangen voor kleur en prints, maar houd er wel een paar ;)

Veel plezier met shoppen :D

8. Thymra x Xi

Bedankt voor de reacties dames! :D

Wat jij zegt goede BH's dat was ik vergeten, ik moet echt goede BH's hebben en die zijn lastig te vinden, ik kocht voorheen bij Hunkmöller, wat een troep zeg! :O
    Ik ga denk ik wel bij Wella kijken (als die nog bestaat, ik heb daar vroeger ooit eens BH's gekocht en die waren echt goed, dat was 10 jaar geleden..:p)

Ik heb nog nooit skinny jeans gedragen, zien je benen er dan niet raar uit? tenminste ik heb rare benen haha :p mijn knieën lijken naar binnen te staan, weet niet hoe ik het moet uitleggen. :p

Mij is verteld dat kleur erg goed bij mij staat, en met een zwarte t-shirt bedoelde ik zoiets http://www.designyourway.net/drb/ths/diverse/tshirt/vecteezy.jpg zoeen vormloos ding haha
    Ik ben niet vies van zwart of donker haha ;) ik hou er wel van, maar omdat men zei dat kleur goed staat, wil ik toch meer kleur gaan dragen wbt shirtjes/tunics en broeken heb ik wel liever donker.

Ik ben altijd bang dat ik snel te poofig uit zie, of hoe zeg je dat, dat kleding je voller laat lijken dan dat je al bent. Heb jij (of iemand anders) dit ook?

9. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    misschien Ulla Popken een idee??

10. Thymra x Xi

Daar ben ik al paar keer geweest, vind meer dat ze oude dames kleding verkopen plus dat het achterlijk duur is :p

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik heb zelf ook maat 48/50 ik draag juist veel rokjes en jurken. Ik hou erg van vintage, dus draag veel a-line of swing rokken. En hou het erg in die stijl.

Maar ik heb op het moment het zelfde probleem met spijkerbroeken als jij. Dus had ik er laatst 1 van bronprix en daar zit strech in en dat is wel een uitkomst!

12. Thymra x Xi

Wat draag je boven een rok dan? ik vind rokken ook leuk, maar weet echt niet wat ik daar boven op moet dragen.
    Misschien idd een optie om meer rokken te gaan dragen ipv broeken ;) een A-line is een rok dat van onderen weid uitvalt?

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb geen verstand van modellen, kan iemand een fototje plaatsen van een vollere vrouw met rokje

ik heb overgens korte beentjes, waardoor de rokjes zo wie zo niet lang moeten zijn, (vind ik)
    ik draag voor nu het liefst skinny jeans, maar met broeken heb ik ook geen groot probleem als het maar stretsch is,

14. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Eerder toen ik ook nog maat 50 had kocht ik mijn kleren in Duitsland bij Kik Textiel. Daar heb je leuke kleren voor weinig en tot maat 5xl. Weet natuurlijk niet of je in de buurt van de grens woont en of het ook via nederland op internet besteld kan worden. Tegenwoordig heb ik een paar maatjes minder en koop ik mijn kleren bij m&s Daar heb je ook leuke kleren grote maten en voor weinig...

15. Thymra x Xi

Ik heb mijn huidige broeken bij m&s mode vandaan, en het zijn die broeken die gigantisch van mijn kont afzakken en de gulp telkens open gaat:D:D
    Bij Miss Etam heb ik dat trouwens ook gehad, dat aantal broeken van mijn kont afzakken plus dat sommige kleding stukken daar ook aan de prijzige kant zijn :O

Ik woon in Zaandam, Duitsland is wel ver om heen te gaan om te gaan winkelen ;) Ik denk zelf juist omdat ik nu al problemen heb met kleding, dat het beter is om meteen te passen, ipv bestellen. Qua broeken dan, truien en vesten heb ik niet zo veel moeite mee. ;) Kan altijd even online kijken of ze een webshop hebben :)

@ dobbel: Idd, foto's zouden wel fijn zijn, ik heb ook geen lange benen :O

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dit zitten bij mij ook altijd erg goed. Daar kan ik gewoon 50 van nemen en dan zit het goed. Ik herken ook wel van die broeken, soms lubberen ze zo uit met het dragen, vreselijk!

Verder niet veel tips, vooral veel proberen! Ik koop veel bij wehkamp omdat ik dan niet van te voren hoef te betalen ik ook alles zo weer terug kan sturen.
    Oh wel 1 tip: pas ook een keer dingen die op het hangertje niet zo lijken. Soms verras je jezelf dan ineens :)

17. Thymra x Xi

Heeft Wehkamp dat aangepast? Mijn man wilde juist niet van Wehkamp bestellen omdat je eerst van te voren moest betalen voordat je het had. (Hij houd daar niet zo van, hij wilt liever zijn bestelling in handen hebben voordat hij betaald)
    Ik kan idd wel even bij de Wehkamp kijken dan :D

Je bedoeld qua maat? kan dat altijd proberen ja :D meestal als het klein oogt is het ook klein haha XD heb zoeen fijne flubberbuik wat ook wel lastig is soms :(

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @wehkamp: je moet dan bij betaling kiezen voor accept giro. Je hebt dan een paar weken om te betalen.

@proberen: ik bedoel meer qua print of model. Soms denk je dat iets je niet zal staan, maar is het juist heel leuk.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Oh hier ook hetzelfde probleem echt irritant!!

Skinny jeans gaan hier trouwens absoluut niet want ik heb juist hele dikke benen, zowel dijbenen als kuiten, geen gezicht dan dus!
    Van onder heb ik dan ook maat 48/50 en van boven maat 44.

De enige broek die bij mij altijd goed is, is een gewone zwarte broek van de etam. Verder heb ik daar laatst ook voor t eerst een wat kortere spijkerrok durven kopen en met een dikke zwarte maillot of legging eronder staat het toch best wel leuk!
    Erbovenop doe ik dan wel een wat strakker shirtje met een jasje erop aan en soms alleen een strak shirt.
    Verder draag ik vooral ook veel jurkjes tot net op of over de knie.

Bh heb ik nu bij hunkemuller gekocht, die zit echt superlekker! Maar normaal koop ik meestal een bh van dyanne bij livera, zit altijd goed! Mooi hoog model zodat je borst er niet uitvalt als je even voorover bukt :D

Hier nog even een foto die ik al eerder in een raad je gewicht topic had geplaatst, met rokje ;)

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik koop mn broeken bij wehkamp. laatst een broek gekocht, zit heerlijk! en heb er meteen nog 1 besteld

Deel Deze Pagina