grr! ... over werken als callagent

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 16 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #1 Lovely83, 16 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 okt 2009
    Ik werk als callagent bij een bedrijf.
    Had een meneer aan de telefoon met een vraag.
    Die ik natuurlijk netjes wou beantwoorden dus ik alles netjes voor meneer uitgezocht en wou het meneer ook netjes uitleggen.
    Nou voordat ik 1woord uit mijn mond kreeg begon ie!
    Kreeg er geen woord tussen en kon geen uitleg geven.

Snap het niet hoor! Waarom moet zo'n iemand beginnen met vloeken en tieren terwijl ik een uitleg wil geven en zelfs een oplossing!

Nou meneer wou blijkbaar mijn uitleg en oplossing niet weten.
    Heb naar meerdere malen vragen om mij m'n uitleg te geven de verbinding verbroken.

Nu zie ik dat ie net weer gebeld heeft en helemaal heeft geklaagd over mij hahaha. M'n collega heeft zijn excuse aangeboden die kon mijn samenvatting van het gesprek nog niet zien.

pff vraag me soms af waarvoor ik dit werk doe als ik zulke mensen aan de telefoon heb.
    Is ook de eerste keer dat ik echt heb moeten ophangen dus het was echt heftig!

Sta helemaal te shaken nu moest het ff kwijt..

2. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Nou respect voor je hoor! Ik heb als intercedent veel mensen geplaatst in het callcenter en ben dr dus ook regelmatig geweest en het is ongelooflijk wat de agents allemaal naar hun hoofd krijgen....zo asociaal!! Ik vind dat je het netjes hebt gedaan.....

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    och meisje ik herken het maar al te goed. Ik heb jaren lang op een financieel crediet afdeling gewerkt en moest dan mensen bellen waarom er nog niet betaald was. Je wilt echt niet weten waar ik voor uit gemaakt ben :(
    Maar weet je het is niet persoonlijk op jou bedoeld, het is vaak meer voor het bedrijf gericht of het artikel/product waar het over gaat.

Ik deed altijd zo, eerst even wachten, dan netjes vragen om niet te schelden en te luisteren en als het dan nog niet ophield dan zij ik altijd "zo kan ik geen gesprek voeren, meneer/mevrouw wilt u terug bellen als u rustiger geworden bent", klik, tuut tuut tuut....

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ja het is ook niet persoonlijk gelukkig maar het maakt me zo boos!
    Gelukkig heb ik niet veel van dit soort gesprekken en normaal kan ik het wel sussen ben de rustheid zelf zegt mijn teammanager altijd vandaar dat ik het vaak wel in orde krijg.

Hmm en dan word ik over 2 weken getraind om naar de afdeling incasso te gaan dat lijkt me helemaal geen pretje..begin daar nu enorm over te twijfelen.

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ach ja, probeer eens te werken op een personeelsbeheer/salarisadministratie afdeling.
    Mensen bellen al dat hun salaris niet klopt, nog voor dat ze hun salarisstroken hebben gehad.
    Of als ze maanden te veel hebben gehad en het dan wordt ingehouden.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat dat heel frustrerend moet zijn voor jou. Mensen projecteren hun kwaadheid op jou, terwijl jij er natuurlijk niets aan kan doen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook een keer vreselijk ben uitgevallen tegen een telefoniste van een bank. Ze hadden ons een boete gestuurd van 2000 euro, wat de schuld was van ons tussenpersoon en die wilde er niets aan doen. Ik was echter van mening dat de bank ook schuldig was, omdat zij iets geaccepteerd hebben wat helemaal niet zou mogen (een wijziging in een contract zonder een bijbehorende handtekening). Ik was zo gestresst vanwege die boete van 2000 euro en vanwege het feit dat in eerste instantie niemand er iets aan wilde doen, dat ik ontzettend boos ben geworden aan de telefoon. Gelukkig heeft het bedrijf van ons tussenpersoon schuld bekend en hebben zij de boete betaald...

Maar goed, ik kan me dus voorstellen waar de woede vandaan komt. Het is alleen zo vervelend dat jij het over je heen krijgt.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ja, de telefoniste was trouwens ook wel een heel klein beetje schuldig :D Ze meende namelijk eerst dat ons contract elders was. Later bleek dat het contract gewoon op haar afdeling lag, maar mevrouw had geen zin om de stapel door te spitten ;) Dat was geloof ik de druppel voor mij.

8. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik werk op een zakelijke afdeling bij een groot bedrijf. Beoordeel o.a. de aanvraag van bedrijfsleningen. Dan spreek je altijd de directeur van zo'n organisatie. En denk je dat dit toch wel fatsoenlijke mensen zijn. Nu is dat meestal ook wel zo, maar niet altijd. Nu kan ik me eerlijk gezegd ook best voorstellen dat mensen boos worden omdat ze niet goed behandeld zijn. Ik weet dat het dan gewoon niet persoonlijk bedoeld is. En vaak aan het einde van het gesprek bieden ze wel excuus aan en zeggen ze ook wel: het is niet persoonlijk.
    Maar zodra klanten wel persoonlijk worden of me bijvoorbeeld gaan uitschelden, tja...dan deel ik mee dat ik de verbinding verbreek. Daar ben ik echt niet van gediend. En waar ik persoonlijk ook een enorme hekel aan heb is tutoyeren. Dan noemen ze me bij mn voornaam of ze zeggen: regel je dit even voor me??? Euhm..heb ik met jou in de wieg gelegen ofzo?

Gelukkig komt het niet vaak voor hoor...

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ romy: oh ja dat is inderdaad heel vervelend. Als mensen je persoonlijk gaan aanspreken of jou een flapdrol gaan noemen omdat je het probleem niet 1,2,3 voor ze kunt oplossen (terwijl jij het probleem niet hebt veroorzaakt en jij ook niet de middelen hebt om het op te lossen). Dat heb ik ook een keer gehad toen ik bij een sportschool werkte en ik iemand aan de lijn had die ontevreden was over de verloop van de opzegging van zijn lidmaatschap.

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Wat ben ik blij dat ik niet meer op een callcenter werk. Half jaar was genoeg om het af te leren haha.
    Zit nu lekker op kantoor en krijg denk ik maar een vijf tot tiental telefoontjes per dag:p

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    he wat vervelend..
    Heb ze ook hoor af en toe..
    Vanmiddag belde iemand, omdat hij een storing had (zit op de afdeling verkoop) uitgelegd dat ik hem daarvoor moest doorverbinden, maar daar wilde hij niks van weten.. Uiteindelijk was ik nog net geen rotte vis.. heb hem vriendelijk verzocht om rustig te doen en mijn verhaal aan te luisteren waarom ik hem moest doorverbinden.. dat vond hij maar grote onzin.. Heb hem gevraagd wie hij belt als hij met een kapotte auto langs de kant van de weg staat, de fietsenmaker of een garage? Toen begreep hij het eindelijk.. maarja dit kan natuurlijk niet bij elke klant.. meestal verbreek ik heel vriendelijk de verbinding en vraag of ze willen terugbellen als ze wat rustiger zijn..

12. Writer

Writer Niet meer actief

nou laatste belde mij man hetnet) we zouden internet hebben op die datum ,maar we hadden het hellas niet , dus bellen naar hetnet en vragen waarom geen internet hebben zoals afgesproken op brief dat het op 5 okt zou zijn

mij man belde dus en het kost 45 cent per minuut , na 20 minuten aan de lijn hangen met een irritante stemmetje van (u bent bijna aan de buurt) kwam de mevrouw vertellen dat ze internet nog niet geactiveerd hadden hij moest maar morgen terug bellen , dus mij man zegt op een rustige toon ,mevrouw ik ben nu half uur aan de lijn 45 cent per minuut wat schandalig veel is trouwens, voor dat hij verder ging praten hing ze al op:$ hij moest weer terug bellen weer z'n 20 minuten aan de lijn ,,,ik sta nog steeds beetje verbaasd te kijken want manlief klonk helemaal niet boos ofzo ...ze had netjes wat terug kunnen zeggen toch , noujaaaa ik dacht ze heeft haar dag niet ;)

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou ik ben weer afgekoeld hahaha..

Ik kan begrijpen dat mensen boos zijn als ze onterecht behandeld worden.

Maar bij deze meneer was dat helemaal niet zo, ik had een prima oplossing voor hem maar meneer wou het gewoon niet horen, waarschijnlijk is ie ergens anders gefrustreerd over en moest het ff uiten op mij.

Wat mensen vergeten als ze ergens heen bellen is dat je met schelden of schreeuwen gewoon geen ander antwoord krijgt.

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Plus het feit dat degene die je aan de telefoon krijgt *in dit geval de agent* niet eens weet waar het over gaat vaak..

Ik belde laatst de verzekering gebeld omdat ik een herrinnering kreeg van 300! euro...ten eerste klopte dat bedrag niet, moet 108euro maandpremie zijn, maar die was ruim 3 weken daarvoor al betaald, via de rekening van mn vriend omdat mijn loon weer eens niet was gestort, ik heb het verhaal uitgelegd en die man zei letterlijk" Mevrouw, u hoeft niet te liegen hoor, een betaling over het hoofd zien kan gebeuren"Nou ja zeg, dat zeg je toch niet.. volgende dag weer gebeld en kreeg een hele vriendelijke man aan de telefoon.. heeft alles uitgezocht en bleek dat ze het bedrag op mn vriend zn account hebben gezet, hun fout dus.. man heeft als compensatie de belkosten teruggestort, was heel aardig van hem, heb er niet eens om gevraagd..

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik werk ook op een call center. Tja en ind het gaat er soms raar aan toe. Wij hebben ook nog een balie waar klanten kunnen komen. Dit zijn vaak de mensen die er telefonisch niet meer uitkomen. Nou dat is soms ook geen pretje. Heb geregelt het gevoel gehad dat ze me van mijn stoel zouden slaan.

16. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    dat ken ik wel ja, heb ook vaak genoeg gevraagd aan een mannelijke collega of hij even bij kon zitten bij bepaalde mensen

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Doet me denken. Manlief en ik zaten eens bij een loket van de gemeente voor het wijzigen van de parkeervergunning en dat was dus ook de plek waar je naartoe moest als je het niet eens was met je parkeerboete... We hadden een zak popcorn mee kunnen nemen :D Volgens mij hou je dat werk niet lang vol, zoveel shit krijg je dan over je heen.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Ik doe het al 3 jaar haha. Behalve toen ik zwanger werd toen heb ik direct aangegeven dat ik er mee wou stoppen. Wou beslist geen risico lopen. Je weet nooit wat iemand kan doen. Wij zijn ook verplicht om er met 2 mensen te zitten. En de beveiliging kijkt ook mee.

19. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    :$dan moet je wel sterk in je schoenen staan...maar lijkt me aan de ene kant ook wel leuk werk hoor.

Ik ga dus naar de afdeling incasso dat betekend dat ik te maken ga krijgen met afsluiting van stroom en gas lijkt me aan de ene kant wel heftig maar aan de andere kant ook wel super interessant.
    Ik hoor van mensen die er werken dat het reuze meevalt en de meeste mensen blij zijn dat je er zit om ze te helpen.

Maar soms hoor je ook verhalen over gezinnen die worden afgesloten met kinderen enz nou daar zou ik wel een schuldgevoel van krijgen...

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dat klinkt aan de andere kant inderdaad heel interessant Lovely83!

Doet me trouwens weer denken. Ik heb ook eens bij het centrum voor werk en inkomen gezeten waar ik moest zijn voor kinderopvangtoeslag van de gemeente, maar waar ook loketten zitten voor mensen die bijv. in een reintegratie traject zitten. Daar werd ook een medewerkster uitgescholden, waarvan zelfs ik een beetje nerveus werd. Uiteindelijk is die man door een bewaker er uit gezet (die er echt met zijn neus bovenop zat). Was ook heel fascinerend...

Deel Deze Pagina