Grr schoonmoeder en rauwe ei

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavaneen2e, 26 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.533
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als jij het niet wil moeten ze het gewoon accepteren.
    Mijn schoonouders hebben ook zo'n handje ervan.
    Die hebben een hondje en die is soms best jaloers tov de jongste.Nu waren we er afgelopen Kerst en het hondje lag op een stoel en mijn schoonmoeder liet Eva er gewoon bij spelen.Ik was even op het toilet Toen ik het zag heb ik haar weggehaald want ik krijg daar de zenuwen van.Die hond heeft nog nooit lelijk gedaan maar mijn jongste kan wel ineens aan zijn haren trekken en dan zou die zomaar kunnen bijten.Mijn schoonmoeder ook van maar ik zit erbij en let erop en ik zeg gewoon ik wil het niet hebben.Straks wordt ze in haar gezicht oid gebeten en kan ze daar levenslang de littekens van dragen.Zat ze me ook zo dwaas aan te kijken.Ik zit daar niet mee.Mijn kind en mijn regels waar we ook zijn.
    Ik wil ook niet dat ze Filet American krijgt.De reden is dat het rauw vlees is en daar aarsmaden van kan krijgen en omdat ze nog jong is kan ze daar niet voor worden behandeld.
    Rauwe eieren krijgt ze ook omdat een Salmonella infectie levensgevaarlijk kan zijn bij zulke kleine kinderen.
    Ik begrijp je standpunt.
    Ik denk niet dat je kind een Salmonella infectie heeft.Hier worden ze echt doodziek van een ook vaak met koorts.Ik denk dat het een buikgriepje is.

Beterschap!!

2. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat ze opgeklopte eiwit met suiker hebben gemaakt, dat kan gewoon als topping worden gebruikt op taarten en gebak (is een stuk luchtiger als slagroom). Dat kan echt wel even goed blijven in de koelkast.

Overigens wordt rauw ei wel vaker gebruikt in gebak en taarten (vooral het eiwit). Ik denk dat de meeste kinderen onder 5 jaar echt weleens ongekookte eiwit hebben gegeten dat ergens in verwerkt is.

Maar de schoonmoeder mag het zeker niet geven als jij aangeeft dat niet te willen. Onze kinderen kregen met die leeftijd überhaupt geen zoet, en ik zou ook pissed off zijn als iemand het achter mijn rug om zou geven.

3. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hier gaf mn schoonmoeder gister mn dochter een stuk suikerbrood. Want ja, oma was het aan het eten, en dochterlief wilde ook..

Pff ze is pas 14 maanden.

Vervelend he. Rauw ei zou ik ze ook niet geven..

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind suikerbrood bij een kind van 14 maanden toch heel wat anders dan rauw ei... Suikerbrood mag in principe gewoon hoor, wordt niemand ziek van...

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Het blijft toch hetzelfde principe? Jij wil iets niet hebben als moeder en daar wordt volledig aan voorbij gegaan. Stel ik wil dat mijn kind geen broccoli eet en mijn moeder zou haar wel broccoli geven dan zou ik net zo goed pissed off zijn ;)

Ontopic: Als jij je schoonmoeder niet vertrouwt waarom laat je je kind dan daar logeren? Ik zou het gewoon bij bezoekjes laten in dat geval, scheelt een hoop gepieker :cool:

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hmm, misschien ben ik dan met bepaalde dingen makkelijker. Het maakt mij echt niets uit of mijn moeder Thijmen (toen hij 1 was) een stukje suikerbrood (of iets anders veiligs) zou geven zonder mij dat te vragen. Dingen waar hij ziek van zou kunnen worden (rauw vlees, rauw ei, cafeïne, alcohol whatever) vind ik een ander verhaal en daar zou ik wel kwaad om worden. Maar goed, dat zou ze dus nooit doen :)

7. Evientje

Evientje Niet meer actief

Je hebt overigens verschillende vormen (gradaties) van ei allergie.
    Ik kan zelf niet tegen rauw eiwit (ook niet opgeklopt en uit de oven) maar wel in bijv. Biscuitmix van taarten. Gebakken en gekookte eieren alleen als het niet drassig is zeg maar, dus goed gegaard!
    En de meeste etenswaren waar het in verwerkt is kan ik gewoon tegen. Zijn er toevallig achter gekomen na het eten van een merengue, daarna allergie test gehad en blijk flink allergisch te zijn voor eiwit. Maar heb er dus niet altijd last van.
    Dus een ei allergie wil echt niet altijd zeggen dat je ook niet tegen gebakken of gekookte eieren kan of levensmiddelen waarin het verwerkt zit. Er kan zelfs nog een verschil zitten tussen het soort eieren wat je koopt en waar je ze koopt. Dat is althans mijn ervaring daarmee!

Maar even ontopic:
    Ouders en schoonouders etc moeten wel de keuze van de ouders van het kindje accepteren. Heb het met mijn ex schoonouders gehad, wilde niet dat mijn zoontje voor zijn 2 chocola kreeg (had ergens gelezen dat dat niet goed was) deden ze toch achter mijn rug. Heb wel in me knuistje zitten lachen toen bleek dat zoonlief het niet luste en alles uitspuugde over ex schoonouders! Vond dat even boontje komt om zijn loontje!

Deel Deze Pagina