grr zo beladen dat woord tienermoeders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door anniek, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    naar aanleiding van een topic uit de lounge waarin ik weer tegen kwam;

"ik heb wel moeite met de tienerzwangerschappen" {omdat het bij andere niet lukt....}
    wil ik ff hier me hart luchten! ik ga niet ruzieën in dat topic... maar argh!

net alsof een tienerzwangerschap altijd ongepland of ongewenst is!

grr tienermoeder heeft zo een negatieve lading he! bah bah! ik ben ook een tienermama maar wij hebben er heel bewust voor gekozen!
    net alsof het ons niet gegund mag zijn! jonge jonge!

Dus maw als je ouder bent heb je meer recht op een kind? grrr :evil:

sorry ik draaf misschien door maar ik me echt kwaad erom maken!

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Wens altijd mensen die al zo mega lang bezig zijn een kindje toe, gezond en wel. HEb altijd moeite met die tienerzwangerschappen, kan daar niets aan doen

dit stond er dus letterlijk!

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Beetje verkeerde benaming denk ik, maar er word bedoelt kinderen die 14/15/16 zijn en per ongeluk zwanger raken.

De uitspraak zelf vind ik ook niet echt aardig nee.

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jah idd natasja!
    vandaar dat ik niet reageer in de lounge...

maar deze uispraak vind ik zoooo vaak!... brr krijg er de kriebels van!

5. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    Heej..
    ben het zóóó met je eens.
    nou was het bij mij niet zo echt gepland maar zeker wel gewenst.

ze zeggen dan ook wel es tegen mij dat het egostisch is tegenover mensen waarbij het niet lukt om een kind te krijgen.

daar kan ik zooo boos om worden.
    idd net alsof je meer recht hebt op en kind hebt als je ouder bent :S
    ik vind niet dat je doordraaft hoor .. daar kunnen volgens mij veel meer jonge moeders zich ook erg kwaad om maken ..

xx C.elina

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Vind ik iid ook onzin hoor, ik ben na 2 jaar pas zwanger geraakt en door hulp van het ziekenhuis maar heb ik dan meer recht op als jij? omdat jij kiest voor een kindje op 18 jarige leeftijd en snel zwanger raakt? Nee dat lijkt me niet!

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    idd natasja...
    denk dat iedereen die een kindje wenst er net zoveel recht op heeft...
    kijk sommige mensen gun je het gewoon meer... zo kan ik me het idee wel voorstellen dat ik iemand die bv 2 jaar bezig is deze maand meer hoop dat het raak is dan iemand die gisteren gestopt is met de pil! maar dat is een andere insteek! {sorry beetje rare zin maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel}

ben toch blij dat niet alleen de tienermoeders mij snappen! ;)

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja precies, ik snap wat je bedoelt, maar dan nog gun je het die andere niet minder, maar je zou die anders het wat sneller toewensen!

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    dat heb je goed verwoord natasja!

10. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Wanneer ben je een tiener? Persoonlijk vind ik jou geen tiener meer hoor Anniek! Je bent een jonge vrouw en hebt je zaakjes op orde! Waarom zou je dan wachten? Je maakt toch allemaal zelf uit wanneer je er klaar voor bent om je gezin uit te breiden? Niemand die het recht heeft daar iets over te zeggen. ik vind iemand van 14/15/16 ook te jong, maar dat is meer omdat ik denk dat je dan nog te weinig van je jeugd genoten hebt en daar nog geen goede beslissing over kunt maken.. ik ben zelf 21, ben "uitgestapt" heb sinds mijn 18e een fulltime baan, heb een leuk huisje en een goede relatie. De reden dat wij nog even wachten is dat mijn mannetje nog studeerd (werkt daarnaast ook fulltime) en deze studie eerst af wil maken zodat we onze zaakjes nog beter op orde kunnen krijgen. De wens is groot, maar geduld is een schone zaak. Je bepaald allemaal zelf wanneer je aan kinderen begint. Jij kunt goed voor je kindje zorgen en dat maakt jou in mijn ogen gewoon een goede moeder! Of je nou 22 bent of 18.... ;)

11. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    opzich snap ik ook wel dat mensen die het zo graag willen maar het steeds niet lukt ook wel ..
    want dan raak je denk ik toch een beetje gefrustreerd als het bij anderen die zomaar hupsakee zwanger worden en jij zelf er zo je best voor doet maar het niet lukt ...

maar dan vind ik dat ze die frustraties wel voor hun moeten houden en niet zomaar tegen elke willekeurige zeggen .. dat kan hard aankomen :(
    xx Celina

12. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ook mijn haren gaan over eind staan als ik TIENERMOEDER hoor...
    ik ben gewoon een MOEDER...!

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vind het ook een lelijke uitspraak alsof iemand van 30 wel het geluk mag hebben om ineens zwanger te worden en iemand van 20 niet

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    celina
    ik snap het wel maar denkt niet dat het daarbij gaat om de leeftijd maar om hoelang bezig....

Amber
    idd... ik ook een gewone mammie!

Tijgetje
    dankje! ik zie mezelf ook niet echt als tiener maar behoor wel tot deze groep. En ben het verder volkomen met je eens... zou willen dat iedereen zo dacht ;)

15. jeannet

jeannet Actief lid

4 mrt 2007
    340
    0
    0
    huisvrouw
    het woord tienermoeder pfffff
    van dit woord wordt ik zo moeeeeeeee!

ik ben 22 jaar, wij hebben nu 2 kinderen
    wij zijn nu bezig voor een derden,
    ik vind persoonelijk dat wij jonge moeders,
    soms nog beter voor hun kinderen kunnen zorgen
    ik maak me veder helemaal niet druk
    gel*lt wordt er toch altijd
    wij hebben ons eigen leventje :)
    ennnn
    ik ben super gelukkig met ons grootste trots :thumup:

kom op meiden laat lekker wij weten toch veel beter :baby:
    xxxxxx jeannet
    [/b]

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben toen ik net 20 was gestopt met de pil. na 6 maanden raakte ik zwanger maar dit werd een mk met 11 wk en deed me veel verdriet. na 6 maanden was ik weer zwanger en met me bijna 22 ben ik moeder geworden van alicia. ik zie er jonger uit dan dat ik ben en krijg wel is de vraag of ze wel geplant was. ja tuurlijk en heb er nog best wel moeite voor moeten doen ook. ik vind ook dat veel mensen te snel oordelen en als je jong moeder bent dan moet het maar ongeplant of ongewenst zijn. met deze opvatting ben ik het dus ook echt niet eens. ben je ongeplant zwanger kan het nog wel gewenst zijn en als je er voor kiest net als mijn dan wil dat niet zeggen dat ik er geen moeite voor heb hoeven doen. niet alle jonge moeders zijn meteen zwanger of totaal onverwachts en zijn er genoeg die het planne en als het onverwachts is dan is het nog niet altijd ongewenst

17. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik zou me niet zo druk maken om het woord 'tienermoeder'. Wees er trots op of laat 't anders gewoon zitten. Mensen bedoelen 't niet zo kwaad, maar ik kan me wel enigzins voorstellen dat je een bep. moeite hebt met een meisje van 17 die zwanger is terwijl je zelf al bijna 30 bent en nog steeds niet zwanger. Die moeite ligt dan in je gevoel denk ik, en niet in het feit dat je jonge meiden geen baby gunt.
    Als je overigens in het bewuste topic kijkt, kun je ook lezen hoe die opmerking bedoeld was.

Deel Deze Pagina