Wanneer eisprong gehad?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Fionn, Mar 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil een hele onregelmatige menstruatie gehad. De laatste keer dat ik ongesteld was, was begin december.

Rond 16/17/18 februari voelde ik kleine steekjes rechtsonderin. Ik dacht: joepie, de eisprong!

Twee weken later, begin maart, werden m'n borsten ineens groter. Omdat ik twee weken daarvoor waarschijnlijk mijn eisprong had, heb ik 5 maart getest, maar dat was negatief. M'n borsten werden daarna trouwens weer klein maar zijn sinds een week weer iets gevulder.

Twee weken later, 17 maart j.l., heb ik weer getest, en deze keer was het raak!

Nu mijn vraag: had ik met de steekjes echt m'n eisprong en kan het zijn dat ik op 5 maart nog net niet genoeg htc-hormoon in m'n bloed had (bijvoorbeeld omdat de werkelijke eisprong een paar dagen na de steekjes was), of waren de grotere borsten twee weken later een teken van m'n eisprong of dat van een naderende menstruatie (die niet kwam)?

Ik weet dat dit waarschijnlijk moeilijk is te zeggen, maar ik moet nog een tijdje wachten op de eerste echo (12 april) en ben toch heel benieuwd of ik nu 4 of 6 weken zwanger ben.

Een vermoeden van u is genoeg :)

Bij voorbaat dank,

Fionn

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het zou heel goed kunnen dat dat je eisprong was en dat je net wat te vroeg had getest, misschien was het twee dagen later al wel positief! de kans dat het 6 wkn is is groot.

Imke

3. Fionn

Fionn Actief lid

Jun 12, 2011
    161
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je antwoord! :D Ben erg benieuwd!

Share This Page