We willen met de tijd een nieuwe keuken. Hebben online bij de ikea onze keuken gemaakt zoals we hem willen hebben. De prijs stond ons erg aan Maar iemand ervaring met keukens van de ikea? En misschien ook over het zelf te plaatsen?
Wij hebben 2 jaar geleden een ikea keuken ontworpen en ook door hun laten plaatsen. Ben er super tevreden over. Was er ook zo binnen paar uur ingezet en ze hebben zelfs nog leidingen moeten verleggen. Wat voor iets heb je in gedachten?
Wij hebben zelf geen keuken van Ikea, maar wel eens naar gekeken. Vind de afwerking van de Ikea keukens veel minder dan andere keukens, maar daar zal de prijs dan ook naar zijn denk ik zo.
We willen een groter aanrechtblad hebben. En een hoek gaan gebruiken. De ene muur is ongeveer 2 meter en dan link de hoek om is ongeveer 1,5m. Weten alleen nog niet of we daar ook het apparatuur kopen. Daar moeten we nog even naar kijken. En vroegen ons ook af of het haalbaar is om het er zelf in te zetten. vlinder 85 maar fijn te lezen dat je er tevreden over ben
Wij hebben sinds dit jaar een ikea-keuken en ik moet eerlijk zijn, we zijn er erg tevreden mee! De kwaliteit is prima! Net zo goed als een keuken uit een dure keukenwinkel. Het enige verschil is dat je de ikea-keuken in dozen gebracht worden (zijn heel veel dozen! En niks zit in elkaar!) en het kan zijn dat je teveel spullen hebt of dat je iets mist. Wij zijn 2x terug naar de ikea geweest omdat wij iets miste. We hebben er wel een vergoeding voor gekregen dus de service was wel goed. Tip: Als ik jullie was zou ik niet zelf de keuken in elkaar zetten. Je krijgt namelijk tig dozen en kan je vertellen, we hebben zelf de kastjes in elkaar gezet (is te doen, heb je wel een paar uur voor nodig!) maar we hebben het wel laten plaatsen door een plaatselijke keukenzetter. Luistert namelijk nogal nauw, je aanrechtblad moet natuurlijk wel rechtlopen en de kastjes moeten superrecht staan. Mijn vriend en ik zijn allebei niet zo heel erg handig dus een keuken opbouwen....geen goed plan! Je kan ook de keuken door ikea laten zetten maar zij kwamen helemaal uit weet-ik-veel-waar en zij 'rammen' de keuken er soort van in. Hadden wij dus niet zo goed gevoel over!
Gehad en was er erg tevreden over (niet over het houtenblad maar dat lag ook aan mijzelf... vergt nogal wat onderhoud!) Zelf in elkaar zetten... tja, het is nogal een puzzel. Ik heb het een professional laten doen maar hij had er zelfs moeite mee omdat hij het niet besteld had. Je krijgt een ongelofelijke hoeveelheid dozen!
zelf niet, maar moeder wel. ik vind dat ze mooie keukens hebben. ze is ook tevreden over de inbouwapparatuur. familie hebben het erin gezet, maar die werken allemaal in de bouw, dus op wat gepuzzel na met de dozen ging dat prima!
Hier ook een ikea keuken hebben we nu 5 jaar en nog steeds erg tevreden mee. Mijn vader heeft hem zelf gezet (werkt in de bouw). Je krijgt idd veel dozen mee maar vond het prima te doen hoor.
Wij zijn er heel tevreden mee. Over de afwerking heb ik ook niks te klagen. Als je de sierlijsten en de bedekkingspanelen erbij neemt ziet het. Hetzelfde eruit als een duurdere keuken. Het in elkaar zette is ook niet moeilijk, het zij. Wel heel veel paketten dus er zitveel tijd in het bij elkaar zoeken. Voor 1 kastje bijvoorbeeld zitten al die onderdelen apart.
Wow wat een reacties geweldig. Zo te lezen is het dus een prima kwaliteit Ik denk dat het zelf in elkaar zetten geen probleem moet zijn vinden we altijd leuk om te doen. Maar hij moet inderdaad wel helemaal recht staan. Me man wil het dan proberen met zijn broer en vader. Anders betaal je volgens mij iets van 1500 en dan zetten hun hem.
Wij hebben er 1 sinds februari. Bevalt tot nog toe prima. Wij hebben er 3000 voor betaald incl oven,gasplaat,koelkast en afzuigkap.
Bij ons staat de Ikea keuken nu een week of twee en ik ben er erg blij mee. Doet wat mij betreft ook niet af aan een keuken uit een duurdere keukenzaak. Mijn man en mijn vader hebben de keuken zelf geplaatst en het is inderdaad even puzzelen met al die dozen (en goed onthouden wat voor soort kastjes je hebt gekocht hihi), maar het is verder prima te doen. Ben overigens ook goed tevreden over de apparatuur, dat hebben wij ook allemaal van Ikea. (koel en vries combi, vaatwasser en fornuis) Wat je wellicht wel kunt laten doen op voorhand, is de keuken door iemand van Ikea laten inmeten, dan weet je wel zeker dat het gaat passen en kom je ook goed uit met je eventueel op maat gemaakte werkblad.
We willen inderdaad dat iemand van ikea komt inmeten zodat we zeker weten dat we de juiste maat bestellen. Moeten er maar eens heel goed over na denken of we het zelf willen plaatsen of door hun laten doen. Als we het hun laten doen komen we uit op een totaal van 3500 inclusief alle apparaten nou daar heb je bij andere winkels geen keuken voor
Wij hebben alleen de kastjes van Ikea en die zijn echt heel erg mooi.. Als je de sierplinten enzo neemt is dit ook gewoon goed afgewerkt.. Het in elkaar zetten was inderdaad best wel wat werk maar goed te doen.. Apparatuur weet ik niet, dat hebben we niet genomen.. Aanrechtblad komt van een keukenboer maar van Ikea zal vast ook goed zijn.. Wij hebben niks laten inmeten omdat we zelf konden bepalen hoe groot de keuken werd..
Wij hadden in ons andere huis een Ikea keuken. Die heeft mijn man toen zelf met zijn broer in elkaar gezet. In ons huidige huis hebben we weer Ikea keuken neergezet, maar nu laten doen. Is echt een aanrader. Die man had in 1 dag de keuken geplaatst. Echt, als je het geld hebt, zou ik het laten doen. De services vinden wij bij Ikea heel goed. Onze kraan begon te scheuren na 2 jaar en ik kreeg gelijk mijn geld terug. Zat 5 jaar garantie op.
leuk topic, had het eigenlijk nooit van de ikea gedacht, ik vind het er wel allemaal leuk uitzien in de winkel maar heb altijd het idee gehad dat het niet te doen was voor thuis. onze keuken is echt oud en lelijk vind ik, leuk om te weten dat het bij de ikea ook goed is, het is echt stukken goedkoper daar
Hmm wij hebben onze Ikea-keuken er alweer 5 jaar inzitten en krijgen nog steeds regelmatig complimenten van mensen dat het er super uit ziet. Wij hebben de glossy witte kastjes met een zwart stenen aanrechtblad. En zwarte afwerking aan de onderzijde en zwarte tegels op de vloer. Ziet er na 5 jaar nog steeds "hip" uit. We hebben het laten zetten door een bij Ikea aangesloten monteur die er speciaal voor uit België kwam. Die is 2 dagen bezig geweest met alles in elkaar zetten en aansluiten. Inclusief een extra groep in de meterkast voor het fornuis dus. Enige moeilijkheid was toen hij zei "tja, ik heb een perelek-stekker nodig en die heb ik niet bij me... Je kunt het beste even naar de BOUWmarkt rijden want dan kan ik meteen door" En ze in de BOUWmarkt dus GEEN idee hadden wat een perelek-stekker moest voorstellen Blijkbaar is dat Vlaams... En we hadden een enorm drama met ons aanrechtblad. Iemand had de schroefgaten uitgezaagd in cms ipv mms... En dan heb je wel heeeeeel grote schroeven nodig Dat blad komt uit precies 1 fabriek en nadat wij ontdekten van de gaten gingen ze dus net de zomerstop van 6 weken in.. Daarna opnieuw 8 weken levertijd.. Dan zit je wel heel lang zonder normaal aanrechtblad ineens Keukenboertje had wel een provisorisch blad erop gemaakt.. Maar na 3 maanden koken op triplex is de lol er ook wel vanaf Na die 3 maanden werd hij netjes door Ikea gebeld wanneer het blad geleverd zou worden.. Hij heeft een nieuwe afspraak gemaakt en het blad er nog ingelegd. Alles tegen de vooraf opgestelde prijs dus. (En van Ikea achteraf een deel van de aanschaf van het blad terug gekregen nadat we een behoorlijke klacht hadden ingediend over de gang van zaken en levertijd van het blad) Dus wat dat betreft is alles netjes opgelost en ondertussen genieten we alweer 5 jaar van onze keuken. En ja, we zijn er echt zo tevreden mee dat we er dagelijks van genieten. Niet alleen tijdens het koken maar ook gewoon lekker ontbijten aan het barretje.
Wij zijn ook erg tevreden over onze ikea keuken. Wij hebben er voor gekozen om hem niet zelf in elkaar te zetten maar hebben dit laten doen. Mijn zwager heeft hem wel zelf in elkaar gezet en ook zij zijn er erg tevreden over.