Grrr bruinverlies!!! Positieve ervaringen please?!

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Konijntje87, Feb 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Konijntje87

Nov 18, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!

Ben nu vijf weken zwanger en heb al vier dagen bruinverlies. Gisteravond zelfs een paar druppeltjes (heel weinig) helder bloed. De VK raadde me aan nog een test te doen en deze was nog veel donkerder dan drie dagen geleden. Maar toch, stresskip die ik ben, maak ik me onwijs veel zorgen. Op deze manier kan ik niet genieten :(.

Zou dus heel graag soortgelijke situaties van jullie horen die positief zijn afgelopen! Wie o wie helpt mij op te vrolijken?

2. jols

jols Bekend lid

Dec 26, 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met ongeveer 12 week een weekend lang steeds een beetje bruin bloed verlies gehad. Ik ben inmiddels 10 weken verder en nog steeds zwanger! M'n 20 weken echo was ook helemaal prima.

Volgens mijn verloskundige kon het bloedverlies komen omdat de baarmoeder tijdens de zwangerschap erg doorbloed is. Hoesten, niezen, harde ontlasting, seks het kan allemaal een bloedingkje veroorzaken.

Een bloeding hoeft lang niet altijd slecht nieuws te zijn! Gewoon goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon weer even overleggen met de vk!

Succes

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap last gehad van bruin- en rozeverlies. Ik dacht in eerste instantie gewoon ongesteld te worden want had ook last van menstruatiekrampen.
    Ik heb hier last van gehad tot en met de 10 week, ruim 6 weken dus. Ik heb inmiddels een gezonde zoon van 22 maanden. Is wel een positief verhaal toch ;)

4. Konijntje87

Nov 18, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super om te horen ja!!! Best lang, zes weken! Ik zou normaal nu zo een beetje ongesteld moeten worden, dus misschien is dat het; dat mijn ongesteldheid door probeert te komen?!

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb op 6 weken bruinverlies en wat bloedverlies gehad, net als jij. Is goed afgelopen zoals je aan mijn banner ziet, was een klein hematoom dat na een paar dagen uit zichzelf is weggetrokken. Ik ben direct naar het ZH gegaan (loop bij gyn) en daar hebben ze snel even gekeken. Daar zeiden ze dat meer dan 50% van de vrouwen dit heeft de eerste weken maar dat velen het niet weten omdat het niet altijd onderzocht wordt.

6. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Ik heb dat gehad met 5 weken, met 6 weken echo gehad en hartje gezien en gehoord. Alles goed.
    Inmiddels heb ik het weer maar zoals iemand hier eerder zegt, heeeel veel vrouwen hebben dat.
    Ik heb ook al twee weken menstruatie rampen, maar ook dat hoort erbij zei de vk.

Gewoon genieten van je zwangerschap.

7. Konijntje87

Nov 18, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Podiki25 en Loes83, dank voor jullie verhalen! Inderdaad, ik ga gewoon lekker genieten en positief erin blijven staan. Ben al zo blij dat het gelukt is om zwanger te raken!

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Heb het ook 2 dagen gehad met ongeveer 9 weken zwangerschap, heb het toen even een paar dagen rustig aan gedaan (had ook een beurs gevoel), en of het daaraan lag of niet, maar het is helemaal goedgekomen, en ik heb nu een gezonde dochter van 6 maanden oud!

9. roeska123

roeska123 Bekend lid

Dec 28, 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    het kan wat oud bloed zijn.

en je zit precies in de periode waarin je normaal ongesteld had moeten worden. je lijf probeert dus ongesteld te worden, zoals hij altijd heeft gedaan, alleen ben je nu zwanger.

het is normaal dat je wat bruinverlies hebt. ik heb het ook gehad, en is nu over. ik ben nu 6 week zwanger ongeveer.

zolang je geen heftige krampen hebt, en geen helder bloedverlies, zou ik me niet te veel zorgen maken. maar dat is heeeeel erg moeilijk.....

ik had steeds flink buikpijn, totaal geen bloedverlies. verloskundige heeft gekeken, en het leek er tot nu goed uit te zien. enkel nog wel een leeg vruchtzakje, maar dat schijnt normaal te zijn met mijn termijn. (toen waarschijnlijk net 5 week).

sterkte!

10. k84

k84 Actief lid

Nov 1, 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb het ook gehad. Zelfde week. Een vriendin van me is ook zwanger en had het ook. Haar gynaecoloog zei dat de baarmoeder nog even schoonmaak houdt voordat ie meer gaat sluiten. Is een heel normaal proces eerste weken. Geen zorgen dus denk ik zo!

Geniet van je zwangerschap

11. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ik heb in het begin ook bloedverlies gehad en best nog wel redelijk wat ook. Dan was het weer een ag of een paar dagen weg en dan had ik er weer opnieuw last van.

Uiteindelijk bleek het niks ernstigs te zijn en heb ik er na 7 weken nooit meer last van gehad. Kan inderdaad je baarmoedermond zijn of gewoon wat oud bloed.

12. stierin

stierin Lid

Aug 12, 2009
    70
    0
    0
    Ik heb het ook gehad,wel tot ongeveer de 10e week.Bij mij lag de placenta over de baarmoedermond,daardoor heb ik ook heel veel helder rood en donkerrood bloed verloren.Ben nu 35 weken zwanger
    Bij mijn eerste zwangerschap verloor ik ook bruin bloed.

13. Konijntje87

Nov 18, 2012
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het bruinverlies is gestopt!!! Hopelijk blijft het zo, vind het zo spannend!!

14. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    Fijn dit te lezen, heb nu ook bruinverlies en ook bij mijn 2 vorige zwangerschappen gehad ( 2 gezonde kids) maar in oktober een mk gehad ben nu zon onzekere stresskip hoop dat het snel stopt!

15. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier ook van week 5-7 gehad. Gelukkig gaat t nog steeds goed :)

Share This Page