Ik ben vandaag 8 weken zwanger en heb vanmiddag een intakegesprek bij de verloskundige. Nou weet ik dat ik te zwaar ben en door alle berichten op internet over overgewicht & zwanger maak ik mij dus zorgen over wat zij hier over te zeggen hebben.. Heeft iemand hier ervaring mee? (over wat de verloskundige hierover te melden zal hebben?)
Bij mijn vriendin was er nooit niks aan de hand! Ze moet wel doordat ze een bmi van boven de 40 heeft in het ziekenhuis behandeld worden. Omdat ze anders de baby niet goed voelen en daar betere apparatuur daar voor haden Voor de rest is er niks aan de hand!
Ooh en ze moet ook in het ziekenhuis bevallen. Dit ivm toch risco voor veel bloedverlies.. Maar weet niet zeker of dat ook is omdat ze te zwaar is maar volgens mij wel.
Allereerst gefeliciteerd! Ik heb zelf ook ernstig overgewicht maar dat is geen probleem geweest bij de zwangerschappen of bevallingen hoor Wel is het zo dat als je BMI boven de 30 is, je verplicht in het ziekenhuis onder controle komt en daar moet bevallen. Dit heeft meerdere redenen maar dat kan de vk je allemaal uitleggen hoor.
hm ik had een bmi van 47 bij zwangerschap en mocht gewoon onder behandeling van vk blijven, wel in het zkh bevallen maar met de vk. ik heb geen problemen gehad in de zwangerschap, door het overgewicht krijg je wel nog een extra glucose test want ze zeggen dat er meer kans op zwangerschapssuiker is, maar hier was alles perfect, ben ingeleid bij 42 weken en bevallen met 42.2 weken. dus vroeg geboorte was hier ook niet ter sprake. kleine baby ook niet dat dachten ze wel bij de 28 weken echo. werd ook overgeplaatst naar de gyn, maar na 5 weken mocht ik weer terug naar de vk. dag van bevalling een echo gehad en werd ons meisje op 2000/2500 gram geschat 6 uur later bij geboorte woog ze 3605gram dus een kilo er naast geschat. trek je er niks van aan meid, ze mogen er niet eens een opmerking over maken, succes het komt goed
Ik ben ook veel te zwaar en daarom meteen bij de gyn terecht gekomen. Omdat de eerste gyn die ik sprak mij een beetje tegenstond toch nog bij de VK terecht gekomen, maar helaas zwangerschapsdiabetes gekregen en toch nog weer bij gyn onder behandeling. Overigens heb ik sindsdien steeds fijne gyns gesproken, dus nu heb ik er geen problemen meer mee... Ook verder geen problemen tijdens zwangerschap tegengekomen (tot nu to iig) en voordeel van de diabetes is dat ik vaak echo's gekregen heb (sowieso bij iedere controle in zh even naar baby kijken). Wel was het zo dat mij is afgeraden door de vk (voordat ik diabetes bleek te hebben ) om thuis te bevallenl, omdat ik (>100kg) bij eventuele complicaties zelf maar moest zien hoe ik de trap zou afkomen, omdat ivm arboregels het ambulancepersoneel dit niet mag. Ik keek er niet bepaald naar uit om uit het raam getakeld te moeten worden, dus ik had op dat moment al besloten om iig in het geboortehotel te bevallen, maar moet nu dus in het zh. Verder krijg je heel veel informatie over mogelijke complicaties, maar probeer daar niet te veel over na te denken. Ze zijn nu eenmaal wettelijk verplicht om je op alle risico's te wijzen... Probeer er met name van te genieten... Ook mensen zonder overgewicht kunnen diabetes of bijv. bekkeninstabiliteit krijgen, dus reken het jezelf niet al te veel aan... Mogelijke positieve factor: omdat ik zo op gezond eten voor de kleine aan het letten ben, ben ik zelfs afgevallen in plaats van bijgekomen, zonder dat de kleine eronder lijdt... dus zeer waarschijnlijk voor mij ook nog een positief effect straks! Gefeliciteerd!
Ivm mijn gewicht kwam ik na 3x bij de vk te zijn geweest in het ziekenhuis terecht. Prima controles gehad bij de arts-assistent en dus iedere keer een echo, behalve als de controle bij een gynacoloog was. Ik heb een prima zwangerschap gehad en was iedere controle snel klaar. Bevallen moest in het ziekenhuis, dus geen keuze. Ik heb nooit vragen of opmerkingen over mijn gewicht gekregen en was dus blij, mede ivm de echo's dat ik een medische indicatie had.
Hier begonnen met een bmi van 32. het enige wat anders is dan bij andere is dat sowieso moest testen op suiker. Verder niks. Mag gewoon thuis bevallen, niks gehoord over andere dingen. Het ligt dus ook aan je vk.
Hoi, ik ben gisteren geweest voor de intake. Ook bmi van ongeveer 32 nu. Ben vantevoren wel 20 kilo afgevallen, maar nog te zwaar. Ze zeiden echter helemaal niets over mijn gewicht en ook niet dat ik naar het ziekenhuis moest. Waren heel vriendelijk en enthousiast. Viel 100% mee! Maak je niet te veel zorgen, maar geniet vooral!
Overigens is er nu nog geen arts geweest die iets over evt. gewichtstoename tijdens de zwangerschap gezegd heeft. Ik heb zelf moeten vragen of het afvallen kwaad kon...
hallo ook hier een dame met overgewicht dus weet welke onzekerheden er kunnen het enigiste wat ik wil zeggen is maak je niet druk om wat die gyn over jou zegt of denkt het gaat om de baby als dat goed is laat lekker kletsen deur uit lopen en genieten van de kleine in je buik voordat je het weer zijn de maanden voorbij en mis je de gezelligheid in je buik althans ik miste dat echt heel erg dus laat kletsen wat hij/zij wilt als het maar goed gaat met de baby dan voel jij je ook goed groetjes
Hier ook flink overgewicht en bijna 2 jaar geleden toch een gezonde zoon op de wereld gezet. Hij was 3,5 week te vroeg omdat mijn vliezen braken bij 36 weken, maar hij was 50 cm en 3150 gram. Ben in het zh bevallen en daar onder behandeling geweest ivm hoge bmi. Ben in totaal 1x bij de vk geweest. Voordeel was idd wel dat je veel echo's krijgt.