maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by tweety, Jun 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb steeds zo erg veel last van maagzuur wie herkent dit? wordt er gek van.

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ook :)
    Nu de baby ingedaald is en wat minder op mijn maag duwt is het iets minder, maar nog steeds erg.
    Eerst moest ik er van overgeven, zo erg kwam het omhoog. Mij hielp niks: Rennie, vla, melk en wat ze wel niet allemaal voor tips geven...
    Ik heb nu Maalox kauwtabletten en die helpen perfect. Ik pak er ook standaard 1 voordat ik ga slapen anders wordt ik vaker wakker met een mond vol maagzuur (sorry haha). Als je er ook snachts veel last van hebt; bij mij is het het minst op de linkerzij!

3. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

Jan 11, 2006
    2,505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb er ook best veel last van. Ik gebruik Rennie, werkt goed hoor! ;)

4. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    ik heb er gelukkig alleen nog op de dag last van gebruik nog niks maar ga het wel doen want wordt er nu gek van.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik had het een week of 3 geleden af en toe, nu heb ik het de hele dag door de laatste dagen... Ik heb ANTAGEL gekregen ertegen. Een vies pepermunt drankje, maar het werkt wel ;) .

6. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb de afgelopen weken ook enorm veel last gehad van maagzuur...nu de kleine is ingedaald is dat een stuk minder geworden.
    Maar Rennie's werkte bij mij redelijk goed!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Antagel kun je bij de apotheek kopen, word al heel lang door zwangere vrouwen gebruikt, en helpt heel goed en snel.

8. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    ik heb ook veel maagzuur al vanaf het hele begin word er soms echt gek van!! maar rennie's werken tot nu toe nog wel gelukkig!

9. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik mocht mooi geen rennies van de huisarts en apotheek... Je mag het wel gebruiken tijdens zwangerschap heb ik gelezen, maar als je het aan doktoren en apothekers overlaat geven ze je antagel...

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

De huisarts heeft mij toen Maalox aangeraden, terwijl mijn schoonzusje tijdens de zwangerschap die niet mocht van haar VK. Nou ja, op de bijsluiter staat dat als je zwanger bent ze gewoon kunt gebruiken, alleen niet over de hoeveelheid heen moet gaan!

11. mirandaatje

Apr 25, 2006
    14
    0
    0
    ergocoach, groepsleidster
    Assen
    Hai hai...

Ik moet zeggen dat ik ook enorme last heb van maagzuur...
    Gelukkig niet constant maar zodra ik wat gegeten heb, dan begint het weer! Wordt er gek van. Mijn schoonzusje is verpleegkundige en verteld emij dat ik beter geen Rennie mocht eten, maarja wat dan! melk zei ze...nou als ik iets vies vind is het wel MELK!!! Gadver.. :(

Dus ik probeer mezelf te beperken in het eten van Spicy Food of eten wat zwaar op de maag ligt...licht verteerbaar dus! Als iemand tips heeft wat ik anders moet gaan eten, hoor ik het graag!!

12. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Sjonge heb je nu al last van maagzuur? Dan staat je nog wat te wachten denk ik, ik ben blij dat ik het pas sinds kort heb, moet er niet aan denken om er al die weken mee te lopen. Maar nogmaals, je kan Antagel halen bij de apotheek, niet te drinken, maar het is ook maar een hele kleine hoeveelheid die je hoeft te nemen (een dopje) en het werkt wel!

Vanillevla wil ook wel helpen ipv melk, zuiverproducten sowieso!

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Ik heb er al een aantal weken last van....
    Kep zelfs al een pakje van Rennies versleten (24stx)

Werkt echt uitstekend moet ik zeggen....

afgelopen 4 dgn waren mijn rennies op,
    ben vandaag gelijk weer naar de winkel gehobbeld voor een nieuw pakje...
    want ik kan heeel moeilijk in slaap komen en word sochtends weer heel vroeg wakker

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik had er ook erg veel last van en gebruikte ReglanPH. Dit werkte echt super en werd geadviseerd door mijn VK..

Share This Page