Hoi!! onze kleine meid word sochtends steeds later wakker(lekker wel), maar dan kom je elke keer savonds zo laat uit. en ook tussen de flessen slaapt ze steeds langer door, moet haar bijna altijd wakker maken, nu wil ik in principe wel methaar ritme meegaan, maar dan is de laatste fles straks 2 uur snachts. ze krijgt nu 4x 150/5 en 1x 180/6, kan ik bijvoorbeeld overgaan naar 4x 180/6?? gr marije
Ik heb dit ook met ons zoontje. Volgens mij bijna even oud? hij is van 22 maart.... Hij krijgt in principe 5 x 175 cc (met poeder er al bij) Hij word s'ochtends ook vaak pas later wakker,rond 09.00 uur, waardoor ik inderdaad vaak (2/3 keer pw) uitkomt op 4 flessen per dag. Smiddags slaapt hij soms ook 4 uurtjes achter elkaar, dus word het weer wat verlengt. Eerst maakte ik me hier best druk om. Maar als ik merk dat ik maar op 4 flessen uit ga komen, dan geef ik de laaste 200 cc, en de ochtend ook 200 cc. Dan heeft hij toch nog genoeg voeding binnen. Vaak krijgt hij zijn 5e fles rond 23.00 uur. Maar het komt dus wel eens voor dat hij zijn 4e fles pas rond 21.00 uur krijgt, dan leg ik m op bed zodra hij moe word, en wacht ik gewoon totdat hij zelf weer wakker word. Of maak ik hem na 10 uur zelf wakker. Vaak word hij dan wel rond 6 uur wakker, en dan kom ik die dag weer goed uit op 5 flessen
Bij ons balanceert het ook steeds tussen 4 en 5 flessen in. Wordt zoontje vroeg wakker (bv 6.00) drinkt hij 5 voedingen per dag. Vervolgens wordt hij dan de volgende dag om 8.00 wakker en komt hij op 4 flessen uit. Wij laten hem ook zijn eigen ritmne bepalen en heel soms komt ie dan wel eens om 2.00 ofzo om toch die 5e voeding ergens in te halen, maar dat is echt maar af en toe en wordt nu ook steeds minder. Lekker je baby volgen zou ik zeggen.
herkenbaar, ik ben toen ook overgaan naar 4 flessen van 180+6. Overigens deed ik tussen de 4e en 5e voeding ook wat minder tijd dan overdag. Als verder je kindje het goed doet, goed groeit etc...gewoon uitproberen. Of je moet haar 's ochtend toch wakker maken, maargoed ik zou dat niet doen, lekker slapen vind ik toch ook wel fijndaarom ben ik toen maar overgegaan van 5 naar 4 flessen en de fles verhoogd naar 180
Ik zit met mijn zoontje nu in dezelfde fase. Met vijf voedingen moest ik hem vaak om 23 uur wakker maken (alhoewel hij die fles dan wel altijd helemaal leegdronk) en 's ochtends lag hij dan nog te slapen en had hij nog helemaal niet zo'n trek. Een paar dagen geleden kwamen we opeens op een schema van 4 voedingen en had hij zijn laatste fles om 21 uur, maar kwam hij wel weer om 7 uur en die dag erna sliep hij opeens vanaf zijn voeding van 20.30 uur tot 8 uur de volgende morgen. Nu we een paar dagen verder zijn merk ik dat hij er zelf nog niet helemaal uit is wat hij nu als ritme aan wil houden en komt ie en slaapt ie op wisselende tijden. Daarnaast zitten we nu volgens mij in een sprongetje (huilen, huilen, huilen, alleen op schoot willen zitten, niet willen slapen en de hele dag kleine beetjes willen drinken) en heeft hij een beetje problemen gehad met drinken (zie ander topic wat ik geopend heb) dus het is een beetje een rommeltje, maar ik laat het nu maar van hem afhangen. Hij zal zelf wel met een leuke ritme op de proppen komen, ik kan het wel verzinnen, maar daar luistert ie toch niet naar . Qua hoeveelheid is hij er denk ik wel aan toe, want hij liet zo vaak voeding staan met 5 voedingen dus we zien het wel. Ik zat trouwens wel met de vraag of mijn zoon met vier voedingen nog wel genoeg vocht binnen krijgt maar op het CB zeiden ze dat je die 150 x het lichaamsgeweest / door het aantal voedingen na een tijdje los mag laten. Zolang je maar niet boven een liter uitkomt. Op een gegeven moment, zo zei de arts, zit je op een max en geeft je baby zelf aan hoeveel hij wil en na een paar dagen uitproberen blijkt dat ook echt zo te zijn
Ik zit trouwens nu op 4 x 180/6 met soms nog een klein beetje extra als hij nog honger heeft. Het CB raadde af om over te gaan op 210/7, heeft mijn zoon ook niet nodig, maar volgens mij verschillen de meningen daar over.
Jawel hoor, gewoon proberen. Wij gingen rond de leeftijd van jouw kleine ook over van 5 naar 4 flessen. wij gingen van 5x 180 naar 4x 210
Zit hier ook in dubio! Hier drinkt Ryan sinds een paar dagen zn flesjes niet meer leeg, hij laat echt de helft staan steeds. Te snel vol? Te snel op mekaar? Ik weet het niet, en maak me best zorgen. Mag blij zijn als hij de 600cc red per dag. Dus wil proberen over te gaan op de 4x 180+6 en langere tijd tussen zn flesjes laten. Hopenlijk gaat dit werken.
Mijn kleine is a.s. zaterdag 2 maanden, en zit nu op 4x 180+6 en 1x 150+5. Gaat prima zo! Hij krijgt 's avonds om 20.30 a 21.00u de laatste, en komt dan rond 06.00u pas weer! Gewoon je gevoel volgen en uitproberen!
Ja het scheelt nou weer elke keer, kan der wel laten slapen maar straks komt ze opeens midden in de nacht weer.....
Nou hier net de 3e fles gehad na 4½ uur. Hij kwam nu zelf terwijl ik normaal hem 'optijd' aanbied. Dit x zonder problemen de 200cc leeg gedronken.
@star dat klinkt goed, is toch één fijner gevoel als ze leeg gaan hé!! Ik ga morgen één dagje op haar af, als ze dan langer dan 4.5 uur wegblijft krijgt ze 180+6.
Hoi!! Sinds Gister over gegaan op 4 flessen van 180-6, ze doet het eigenlijk vrij goed, en vind het wel best allemaal, vanochtend wel al om half zes wakker, maar komt ook omdat mijn vriend er dan uitgaat en ze dan wakker word.