Ervaringen Omneo Nutrilon

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door typje, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo Meiden,

Ik wil graag overstappen van nutrilon H.A 1 naar Nutrilon Omneo.
    Omdat mijn zoon zoveel werk moet doen om zijn ontlasting kwijt te kunnen raken en erg veel last heeft van krampen.

Graag hoor ik jullie ervaringen over Nutrilon Omneo. Volgens mijn cb kan dit nier ivm een verm. koemelkallergie...maar er zsit gedeeltelijk geknipt koemelkeiwitten in.....Maar ga het toch proberen.

Ben benieuwd

grts

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier een Omneo drinker en wij hebben goed ervaringen, al moet ik zeggen dat het eerst slechter werd voordat het beter ging.

Mijn zoontje kon de eerste 2 weken amper poepen, na 3 weken helemaal niet meer en hij heeft lactulose nodig gehad om de boel weer op gang te brengen.
    Maar sindsdien gaat het prima en ben ik tevreden (en mijn zoontje ook ;)) over deze voeding.

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Hallo Anja,

Oke supper dat je zoon erop reageert. Ben sinds gisteren toch maar overgestapt op Omneo. EN tot nu toe wel minder krampen, alleen nog geen ontlasting dus dat is hier nog afwachten.

Ben benieuwd of het gaat werken, het is wel trouwens rotspul om klaar te maken. Erg dik en de vezels bijven in de speen hangen.

Gebruik nu een 3 standen speen, en dit gaat beter.

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja klopt dat probleem hadden wij ook... Ik gebruik de Nuby Natural touch fles en met deze gaat het wel.
    Toch af en toe nog wel een klontje.

Op de verpakking staat dat je de voeding met handwarm water klaar moet maken, maar 't werkt beter om het met echt goed warm water te doen dan de voeding af te laten koelen, dan zitten er minder klontjes/vezeltjes in.
    Maar goed daar heb ik niet altijd tijd voor ;)

5. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    ons dochterje poepte met de nutrilon HA maar 1 keer per week en dat was zo zielig. wij zijn ook over gestapt en na twee weken ging het super. hele goede ervaringen mee.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook overgestapt van HA naar omneo. heeft hier heel veel geholpen! minder krampen en beter poepen. Omneo is inderdaad ook hypoallergeen, alleen staat het niet groot op de verpakking gemeld. maar als je kindje al allergisch is voor koemelk, dan heeft omneo ook geen nut. Omneo is inderdaad dikker dan HA, dus je moet de speen er wel even op uitzoeken.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Dit verhelp je door de omneo met kokend water te maken en dan af te laten koelen ipv klaar maken als het water koud of al op drinktemperatuur is. (de fles zo klaar maken duurt ca 30 minuten, heb je weinig tijd, zet de klaar gemaakte fles dan in koud water, heb je in 10 minuten een fles)

Hier goede ervaringen met omneo.

8. misa

misa Niet meer actief

Omneo is ook deels verknipt, maar ik geloof iets minder dan hypoallergeen. Als je kindje echt koemelk allergie heeft, kun je dat met hypoallergeen ook niet tegen gaan. Dan moet je kindje daar ook last van hebben. Dat is alleen voor als je verhoogde kans hebt op allergie, dat je bij voorbaat HA geeft.

Hier omneo gebruikt, maar poepen deed hij weinig en moeilijk. Om de 3 a 4 dagen was normaal. Sinds hij meer bijvoeding krijgt poept hij pas 1 tot 3 keer per dag! Hij moet nog steeds wel erg zijn best doen, maar lijkt er geen pijn bij te hebben. :)

Proberen en werkt het niet, dan snel naar de ha om een verwijzing van de ka te vragen en koemelk uitzoeken. :)

9. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    Yannick kreeg eerst Friso h.a, maar kon daar ook niet van poepen, was zo zielig!
    na twee flessen omneo had hij weer gepoept! en zonder te krijsen dit keer!

Ze raadde mij omeo ook aan vanwege spugen, omdat het dikker zou zijn... nou daar merk ik eigenlijk weinig van... Yannick drinkt de omneo ook met de Avent speen nr1 en geen probleem!

10. misa

misa Niet meer actief

Oja, omneo vonden wij ook rotspul... bleef vaak zitten in de speen... om gek van te worden! Toen zijn we gaan indikken met nutriton en hebben we speen m van difrax gebruikt. Dat ging prima!

11. MMindy

MMindy Niet meer actief

We zijn ook net begonnen met omneo bij onze dochter, na goede ervaringen bij onze 1e dochter. Ze kan nu eindelijk weer poepen, het is dikker dus drinkt ze rustiger en netter en verslikt zich niet meer. Nog wel veel krampjes, dus ik hoop dat die ook gauw over gaan.
    Gebruiken de s speen van difrax en je moet het gewoon goed schudden en klaar maken met iets warmer water. Blijft soms wel een vezel hangen in het gaatje van de speen, maar dat druk ik er dan uit. Vind dat niet zo'n probleem.

Deel Deze Pagina