Grrr discussie

Discussie in 'De lounge' gestart door Anan, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.373
    113
    Hallo dames,

Ben benieuwd of ik het nou zo verkeerd zie dus graag jullie mening...

Situatie: vriend en ik hebben gezamenlijk huishouden, maar ook beschikking over eigen geld. Ik had een prima spaarrekening (had ja). Mijn vriend is ondernemer, ik ben in loondienst.
    Vorig jaar ben ik van baan veranderd en moest ik bij mijn vorige werkgever mijn net nieuwe leaseauto afkopen a 3200 euro. Daarnaast moest er wel een andere auto komen want vriend werkt elke dag tot 19u met zijn auto. Kinderen ophalen is te ver voor fiets.
    Ik heb dus zelf een nieuwe auto gekocht a 5500 euro. Gevolg: spaarrekening na deze 2 bedragen redelijk leeg.
    Nu heeft mijn vriend het best druk dis eigenlijk moet er 1 a 2 dagen in de week iemand bij. Daar moet, gezien de aard van de werkzaamheden, een goede, representatieve auto voor komen. Hij heeft het plan om mijn auto (die ik dus zelf heb betaald) in te ruilen voor een betere zodat deze 2 dagen in de week gebruikt kan worden voor de zaak. Toen ik vroeg wat ik dan voor mij auto terug krijg was het antwoord: niks, op dr overige dagen heb jij dan een luxere auto (verschil betaalt hij vanuit de zaak).
    Maar dat hoef ik helemaal niet. ik heb nu de flexibiliteit van een eigen auto (ook indien nodig voor werk) en dan niet meer volledig.
    Ben ik nu zo raar dat ik deze oplossing iets minder tof vind?? We hebben er inmiddels best wel een dikke discussie over gehad.

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Jouw auto jij beslist zou ik zeggen.

Sylva en Citroentje93 vinden dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook maar een vreemd oplossing...

Laat hem lekker een andere auto met de zaak betalen

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    En als de werkzaamheden voor die persoon verder uitbreiden?? Dan ben je hem nog langer kwijt?
    Hele vreemde constructie, ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan. Nog niet eens als hij van de gezamelijke rekening was betaald...

Ysabella en Triangel vinden dit leuk.
  5. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Dit. Hier heeft hij niks over te zeggen. Nogal makkelijk hoor, de redenering van jouw vriend

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, daar zou ik niet mee akkoord gaan. Tenzij jij die 5500 euro terug krijgt, maar dat zal denk ik niet gebeuren.

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Als het zo nodig is om iemand aan te nemen dan moet het bedrijf die kosten kunnen dragen. Op lange termijn. Als dat niet kan dan is het niet verstandig om iemand aan te nemen.

Die persoon kan natuurlijk ook gewoon zijn eigen auto gebruiken en daar een kilometer vergoeding voor krijgen.

Ik zou het dus zeker niet doen!

LiveLifeLovely, Sophie221, Colour en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Ik zou er niet mee akkoord gaan.

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

#9 Regina88, 13 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2017
    Ik zou er niet mee akkoord gaan.
    Ik heb zelf geen rijbewijs en weet uit ervaring dat een auto soms wel een uitkomst is. Als jij er jouw spaargeld in hebt zitten en hij is helemaal van jou en daarmee krijg je de vrijheid om te doen wat je wil, dan zou ik dat niet opgeven.
    Sowieso in geval van nood, maar wat als je op de vrije dag wat wil ondernemen waar je een auto voor nodig hebt? En wat als je werkgever wil dat jij komt opdagen? Mag jij dan met de bus of zo?

Dit is echt een probleem van je vriend en niet van jou. Misschien kan hij de auto gebruiken van iemand die er nieuw komt werken dat die persoon zo lang als nodig is in zijn eigen auto rijdt?

10. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Wat raar van je vriend, heeft hij dit soort acties vaker?? Zou er ook niet mee akkoord gaan.
    Hij kan het vragen en een vergoeding bieden, en als jij nee zegt heeft hij zich erbij neer te leggen. Echt maf..

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies dit. :confused:

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee dat zou ik niet doen

13. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Nee hoor ik zou er ook zeker niet mee akkoord gaan. Het is jouw auto, jij hebt hem betaald. En op deze manier moet jij een stukje vrijheid inleveren. Zelfs als jullie wél gezamelijke rekeningen hadden, had ik hier niét mee akkoord gegaan. Hij zoekt maar een andere oplossing.

14. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Bovendien: Als ik de nieuwe werknemer was zou ik het helemaal geen fijn idee vinden.
    Stel je eens voor dat je werkgever zegt: Oh ja en btw je rijdt in de priveauto van mijn vriendin tot we genoeg geld hebben voor een eigen auto..
    Dan zou ik niet eens met je in zee gaan, je hebt dan overduidelijk te weinig geld en wie weet wat er met mijn salaris kan gebeuren. Of vlieg ik er straks weer uit omdat ik te duur ben. Geeft niet veel vertrouwen.

nizzie86 en fafa vinden dit leuk.
  15. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.373
    113
    Reageer straks iets uitgebreider (net op het werk), maar de persoon komt niet in dienst. Het is een zzp constructie (gebruikelijk ook in deze branche)

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een zzper heeft een eigen auto.

Ik ging absoluut niet mijn privé auto inleveren voor een x aantal dagen per week zodat die zzper erin kon rijden. No way.

Mn man bedacht maar iets anders.

17. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.373
    113
    Dank voor alle reacties tot zover. Ik ben dus niet zo gek ;)

Geval is dat ik 4 dagen in de week in principe met ov naar t werk ga. Maar soms heb ik vrij, werk ik elders met auto, werk ik vanuit huis, zit ik met een ziek kind thuis. En juist als ik daar over na denk word ik er niet zo blij van. Anderzijds is het natuurlijk best wel een forse uitgave voor een eenmanszaak en zou dit financieel gunstig zijn (voor de zaak). En als hij wel zelf een extra auto koopt hebben we 3 auto's op de oprit staan, ook redelijk overdreven.
    Maar hoe dan ook, als we mijn auto ervoor inruilen ben ik het geld 'kwijt' en dat voelt gewoon echt niet ok

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, niet mee akkoord gaan. Ik weet wat het is om een eigen zaak te hebben en het is echt heel belangrijk zakelijk en prive te scheiden. Anders 'hap' je onbewust kosten die voor de zaak zijn uit je prive-budget en dat is echt een crime. Ook heel moeilijk om die dingen te scheiden, maar het moet.

Je vriend bedoelt het niet slecht, maar wat hij voorstelt is vrij maf. Een zzp'er heeft eigen vervoer.

19. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    Dan vind ik het helemaal vreemd sorry. Zzp is sowieso verantwoordelijk voor zijn eigen vervoer vind ik.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Vind het vrij simpel gedacht.
    Is het niet een optie voor je vriend om via de zaak een (tweedehandse) auto te leasen voor die zzp'er? Zo'n contract is vaak voordeliger dan een auto kopen, ook in onderhoud.

Deel Deze Pagina