Als jullie toch besluiten dit te doen zou ik ook heel goed naar verzekeringen kijken. Dat werkt niet altijd hetzelfde als je, je auto uitleent en ook niet als het voor zakelijke doeleinden is. Een goede verzekering kan dan nog een dure grap worden. Los van dat je van een zzp'er verwacht dat die eigen vervoer heeft (kun je ook iemand op selecteren natuurlijk) kun je misschien kijken naar een lease contract via de zaak?
Wat de andere zeggen.. zzp'er heeft eigen vervoer.. Ik zie mijn auto ook echt als een stukje privé en zou het dus niet prettig vinden als ik mijn auto moet delen.. Anders zou je vriend kunnen kijken naar een flexibele lease constructie eventueel met een stukje eigen bijdrage van de zzp'er (zeker als deze geen eigen vervoer heeft..)
In dit geval is Het een bedrijfsauto met logo dus zzp brengt geen eigen auto in. Zie het bijv als de zzp er van tnt die wel in een bedrijfsauto rijdt van de zaak. Ben in ieder geval blij ok te lezen dat jullie het met mij eens zijn
Dan zijn er allerlei manieren om aan een auto te komen die volledig op naam en rekening van de zaak staat. Leasen is al genoemd, is een goede optie.
Er zijn idd zat andere opties vroeg me alleen af of ik nu zo raar ben dat ik de constructie zoals voorgesteld liever niet wil. Gelukkig niet...
Nee, hoef je zonder meer niet mee akkoord te gaan. Lekker ingewikkeld doen, terwijl er wel andere opties zijn.
Dat jij 2 dagen per week geen auto tot je beschikking hebt zou ik wel minder tof vinden. Maar ik vind "jouw spaarrekening" "eigen geld" enz een beetje vreemd als je een relatie hebt (of je moet puber zijn of heel kort bij elkaar).
Niet helemaa natuurlijk het kan ook best zo zijn dat ts een hoop gespaard heeft behaar partner geld uitgeeft als water. Zelf ben ik van mening dat wat van mij is, ook van mijn partner is en andersom. Maar in dit geval dat ts 2 auto's gekocht heeft en nu ook haar auto moet afstaan, zou voor mij ook niet goed voelen. De auto voor mijn partner zou al raar voelen. Zoiets koop je gezamenlijk maar niet van mijn spaargeld alleen.
Of de een moet een eigen zaak hebben en de ander niet. Bij ons ging/gaat alles ook op een hoop, maar met een eigen zaak moet je echt dingen scheiden.
Als in een relatie de 1 niks of weinig kan kopen en de ander geld uit geeft als water dan moet je het daar over hebben. Als dat zo blijft zou het bij mij einde relatie zijn. Maar dat verdelen van zijn en mijn vind ik geen prettige relatie
Tuurlijk zakelijk geld moet apart van prive. Ik doel op het stukje: " mijn spaarrekening" ipv onze prive spaarrekening
ben niet zo thuis in het meerdere quotes opnemen dus even zo Ivm de zaak moet een deel van de financien gescheiden zijn. Dit betekent dat wij beiden een aanzienelijk deel op onze gemeenschappelijke storten en een klein deel hebben voor ons zelf. Naast een gezamenlijke spaarrekening hebben we die ook apart. Ik vind financiele onafhankelijkheid erg belangrijk en zou er persoonlijk nooit voor kiezen om geen eigen rekening meer te hebben. Maar zo kan ieder doen waar hij/ zij zich goed bij voelt lijkt mij. Hij zet me zeker niet zo vaker voor het blok, maar denk dat hij oprecht denkt dat dit een perfecte oplossing is. Of in ieder geval dit dacht. Hoop dat hij na onze discussie gisteren er wel iets anders over gaan denken is Mijn vriend heeft de auto 5 dagen per week nodig voor werk dat de zzp'er zijn auto gebruikt kan dus niet want dan kan hij die dag niet werken (en heeft hij dus niks aan de extra inzet). Nogmaals dank voor alle reacties!
OFFTOPIC: Ik vind dat niet gek hoor. Kijk wij hebben ook alles op één hoop, maar zijn ook ongeveer gelijk de relatie ingegaan. Als ik 40.000 had gehad aan het begin en mijn man 5.000 , dan hadden we onze bezittingen ook gescheiden gehouden (huwelijkse voorwaarden). En andersom hetzelfde. En vooral in het geval van TS zou ik hier helemaal niet mee akkoord gaan. Als haar vriend zn bedrijf nu failliet gaat, kunnen ze niet aan TS dr bezittingen komen (ga er even van uit dat je dat bedoelde met gescheiden rekeningen enz). Mocht TS met de constructie van dr vriend instemmen, en het bedrijf gaat failliet, is ze mooi haar auto kwijt. Nee hoor TS, echt niet doen! Jullie hebben samen besloten om aparte rekeningen te hebben. Ongeacht welke rede dat is, kan je vriend nu niet ineens eisen dat dit dan nu maar op deze manier op 1 hoop gegooid wordt.
Maar even zakelijk gezien...je man gaat toch geen auto voor een kracht kopen die maar 2 dagen per week voor hem komt werken? Dan neemt hij maar iemand aan met eigen auto en betaalt hij wat meer salaris ofzo
Mm, ik vind dit deze discussie een mooie eye-opener om het samen eens goed over jullie financiële situatie te praten en elkaars verwachtingen uit te spreken/naast elkaar te leggen. Nu is het nog 'maar' een auto..
geen optie. klinkt wat kort door de bocht zo (en dat is het eigenlijk ook wel). maar dit heeft dus alles te maken met de aard van de werkzaamheden.