Maar dat is toch jouw eigen invulling? Mijn man en ik vertrouwen elkaar voor 100% op dit vlak en denken er totaal niet op die manier over zoals jij het nu schetst. We hebben gewoon ooit een soort verdeling gemaakt wie wat betaald en hoeven het daar verder eigenlijk nooit over te hebben. Het is ook echt niet zo dat hij mij dingen moet terug betalen ofzo (behalve als het zakelijk is) of dat ik een lijstje bij houdt wat ik voor hem bij de supermarkt ofzo koop. Net zo min dat ik hem geld voor de hypotheek oid moet betalen. Verjaardagscadeau betaalt degene die er voor naar de winkel gaat, net zoals bij jullie alleen dan met een ander soort pinpas. Wij denken daar denk ik net zo weinig over na als dat je met een gezamenlijke rekening doet. Enne als we naar de speeltuin gaan moet mijn man betalen.
Als je besluit gescheiden met geld om te gaan, was de tip van de notaris hier: bekijk het alsof het niet je partner betreft maar bijvoorbeeld de buurman. Dus: zou je vriend ook aan de buurman voorstellen. Ik verkoop jouw auto, daar koop ik zelf een duurdere auto voor terug, maar die heb je nog maar 5 dagen per week tot je beschikking. Ik denk het niet Daarmee is het antwoord gegeven....
Met alle respect maar.. wat hebben wij nou te maken met de manier hoe to en haar vriend de financiën wel of niet scheiden? Ten eerste gaat het daar niet om, en ten tweede mag ieder koppel dat zelf weten toch
Ik zou het ook echt geen goed idee vinden.. Als hij die auto nodig heeft voor zijn zaak, dan regelt hij dat ook maar uit de middelen van de zaak. Waarom ruilt hij zijn eigen luxe auto niet om voor 2 leuke koekblikken? Mijn man heeft ook een eigen zaak, maar als er iets uit prive naar het bedrijf gaat (bijv laptop, maar ook pak printpapier) dan wordt dat netjes door het bedrijf betaald. Als het bedrijf dat niet kan regelen, dan kun je je het gewoon niet veroorloven en moet je als eigenaar andere keuzes maken (iemand inhuren met auto en km vergoeding geven?) Binnen de relatie gaat bij ons alles verder op een grote pot, maar het bedrijf staat er echt zoveel mogelijk financieel buiten.
Wat je nog zou kunnen voorstellen is in net als rijscholen zo'n magneet logo's te kopen dan kan de nieuwe medewerker die de dagen dat hij werkt op zijn eigen auto klikken en de rest van de week eventueel zonder logo rijden als hij dat fijn zou vinden. Ik snap je volledig dat je het niet wilt als jullie gescheiden financiën hebben. Een zzper die voor je man komt werken dient gewoon eigen vervoer te hebben.
Mee eens! Daarnaast is het ook logisch dat het gescheiden Is, man van ts heeft namelijk een eigen bedrijf. Mijn man is ook zzp-er en als hij een auto voor zijn werk nodig heeft gaat dit vanuit de rekening van de zaak. Ts ik snap waarom je er niet mee akkoord gaat. Man zou iemand kunnen aannemen met eigen vervoer en kilometervergoeding kunnen aanbieden .
Het hele idee van een zzp-er is dat diegene zelfstandige is. Dus ook zelf voor zijn vervoer zorgt. In zijn tarief kan hij dan evt. nog een reiskostenvergoeding doorberekenen aan zijn opdrachtgever/jouw man, maar het is zeker niet gebruikelijk dat de opdrachtgever voor het vervoer zorgt. Juist in deze tijd, waarin je als opdrachtgever heel duidelijk moet kunnen aantonen dat iemand niet bij jou in loondienst is, is zoiets als het zorgen voor je eigen vervoer een belangrijke aanwijzing. Ik zou hier dan ook echt niet mee akkoord gaan. Het is voor jou niet handig of prettig en het is zakelijk gezien ook nog eens geen goed idee. Ik ben ook ondernemer, maar hou alles strikt gescheiden.