Dat je ondanks alles toch echt graag nog een kindje wilt? Met het verlies van ons 4e kindje is onze kinderwens helemaal niet minder maar vooral bij mijzelf nog sterker geworden. Ik merk alleen dat heel veel mensen dit totaal niet begrijpen. Ik probeer het wel uit te leggen, maar ik word toch aardig onzeker van de reacties. Nee ik probeer hem niet te vervangen, nee ik ben het niet alweer vergeten... Tuurlijk ben ik blij dat we er al 3 hebben maar snap nou gewoon dat dat er niets mee te maken heeft, snif... Ik denk dat sommigen van jullie hier ook wel tegenaan gelopen zijn... hebben jullie voor mij tips voor een goed 'weerwoord'?
Jeetje, soms kunnen mensen zo dom zijn! Ik krijg dezelfde reactie: goh een vervanger, nu al?, je hebt toch al een gezond kind? Ik kan er ook niets meer....moederinstinct en het gevoel hebben heel erg graag een kind te willen is niet iets wat je beslist, maar wat je overkomt. Ik heb ook geen weerwoord helaas, ben normaal echt wel gebekt, maar tegen zoveel domheid kan ik niet. Misschien weet iemand anders wel iets! Sterkte
Heel herkenbaar meid, wij kregen ook allemaal opmerkingen na Tygo* Tja als mensen het niet willen begrijpen dan niet hoor. Je moet doen waar jij je goed bijvoelt. Sommige mensen zullen het nooit begrijpen voordat ze het zelf meegemaakt hebben. Hier kregen we vaak te horen: Zie je nu wel wat ivf kan veroorzaken (tygo is via ivf gekomen) Nou ik zou er geen meer willen, ga genieten van Casey. Waarom nog zoveel moeite doen na al die ellende... En noem zo maar op. Het doet pijn, maar ik heb het op den duur van me af gezet. Wat andere denken kun je niks tegen doen. En verdedigen deed ik op den duur niet eens meer. Heel veel sterkte meid!
Jeetje meid, wat een ontzettend domme opmerkingen van die mensen! :x Al heb je 10 gezonde kinderen, als de wens er is voor nog 1, dan wil je daar voor gaan! Jullie zoontje is veel te vroeg van jullie afgenomen en natuurlijk is een volgende geen vervanger. Jemig, dat mensen zoiets niet begrijpen vind ik echt ongelooflijk :x Meid, ik wens je heel erg veel sterkte en volg je gevoel, je hart! Liefs, Caitlin
Hmm dat wordt dus een dikke huid kweken zo te horen. Caruli, ongelooflijk wat mensen tegen jou hebben durven zeggen! Het zal vast goed bedoeld zijn geweest, maar grrr je zou ze... Badeendje, dat gevoel overkwam mij dus ook, dat had ik nooit zo sterk verwacht. Eigenlijk zijn we ook helemaal niemand uitleg verschuldigd, maar toch...
Ik heb het verdriet van het verlies van een kindje nooit ervaren en hoop dat ook niet mee te maken. Maar wat mensen durven zeggen tegen jou en jullie is schandalig. Als je hart verlangt naar nog een kindje betekent het niet dat je andere kindjes en evt. sterretjes minder belangrijk zijn, of dat je die vergeet. je hart is gewoonweg zo groot, dat er ruimte is voor nog een kindje. Hoe mooi is dat toch! Liefde wordt alleen maar meer als je het deelt. Ik wens je de vervulling van je wens toe en laat die mensen maar praten
Ik vind dat jullie het hier heel duidelijk uitleggen, en denk dat je dat in het echt ook best zo kan doen. Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat mensen hun onhandige en/of kwetsende opmerkingen écht met de beste bedoelingen maken, juist omdat ze zich niet kunnen voorstellen wat het is om een kind te verliezen. Zij denken wellicht: dat lijkt me zó erg, ik kan me niet voorstellen dat je dat risico nog een keer wilt lopen. Terwijl je zelf redeneert vanuit de wens voor een kindje, niet vanuit de angst voor nog een keer verdriet en verlies. Je zou hen (en uiteindelijk jezelf) kunnen helpen door het zo helder en kort uit te leggen als je hiervoor doet. Ga jezelf niet verdedigen - dat is namelijk nergens voor nodig. Ik wens jullie allemaal het gezin toe dat je zo graag wilt.
Ik vind je uitleg hier ook heel prima eigenlijk. Gewoon zo zeggen. Sowieso zullen een aantal al met hun mond vol tanden staan als je een weerwoord geeft. caruli, o er lopen dus nog meer mensen rond met van die zieke ideeen??? Ik dacht dat alleen mijn schoonzus zo was, grrr. Ons andere schoonzusje is uiteindelijk na ivf zwanger geworden van een tweeling. Geen gekke dingen verder, maar de kindjes zijn alleen allergisch voor een rijtje dingen. Als je er rekening meehoudt ook niets ergs. Zegt die andere schoonzus tegen mij ineens: tja, als de natuur niet zelf wil dan moet je dat niet willen helpen. Nou, ik wist niet waar ik moest kijken, das toch belachelijk. Ik heb gevraagd of ze niet goed bij dr hoofd was en dat ze zich moest doodschamen. Tis zo makkelijk gezegd door iemand die 2 keer de eerste maand al zwanger was, zij beseft echt niet dat het niet bij iedereen zo werkt.