Allergie/hooikoorts

Discussie in 'De lounge' gestart door Mirre, 19 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Voorheen gebruikte ik Xyzal, maar dat is geen aanrader als je graag mama wilt worden>
    Ik begin nu al jeukende ogen te krijgen/boompollen beginnen door het zachte weer al te bloeien.
    M'n ogen zijn al rood en branden...(dom had roosjes met distels afgelopen zaterdag gekocht, maar daar zat natuurlijk ook weer stuifmeel in) :(
    Heeft iemand een andere aanrader....een middel wat wel gebruikt kan worden als je prob zwanger te worden!

Ennuh zijn er al meer dames die ook alweer last hebben van hooikoorts?

Liefs Mirre

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Goeie vraag Mirre!
    Ik heb er nog geen last van, maar verwacht het elk moment.... Ik ben (volgens mij) allergisch voor de berkenpollen en die bloeien altijd redelijk vroeg in het jaar. (En dan nog allergisch voor appels, peren, kersen, perziken, nectarines etc. etc, dat schijnt vrij normaal te zijn als je hooikoorts hebt en allergisch bent voor berkenpollen.)
    Ik zat ook al te denken wat zou ik nu kunnen gebruiken voor medicijnen. Zonder medicijnen is het niet te doen vind ik.... Ik had afgelopen jaar een neusspray met hormonen, dus dat wordt dit jaar niks.....

Groetjes Miep

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Berkenpollen ben ik ook allergisch voor.....
    Verder alle boompollen ....en merk nu ook voor allerlei bloemen zoals Tulpen, Amarilles en (m'n favoriete bloemen) Lely's!
    Ook heb ik last van hyperreactiviteit ...dus ik kan m'n lol op! :cry:
    Oh je had zeker neusspray met bijnierschorshormoon erin/oftewel cortizonen..ken het.
    Vorig jaar heb ik zo'n last gehad pfff...voornamelijk van m'n ogen , niezen etc valt reuze mee.
    Was toen zelfs zo erg dat ik op de eerste hulp terecht ben gekomen en Prednison-druppels voor in m'n ogen gehad heb.

Ik neem momenteel helemaal niks in, maar hou m'n hart vast.
    Zal toch snel ff keertje met de huisarts moeten gaan bespreken ...wat nu... ik die sterke middelen niet in kan (en wil) nemen.

4. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    ik heb er zelf ook erg last van maar volgens mij zijn er maar weinig medicijnen die je wel mag als je zwanger bent. Zelf ben ik over gestapt naar een homeopatisch middel. Iom huisarts en homeopaat.

Gaat goed zo lang je het op de juiste manier gebruikt.

Succes ermee.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Mirre,

Xyzal gebruikte ik ook. ik ben ermee gestopt toen ik merkte dat ik zwanger was. in principe zeggen ze dat dat medicijn niet genoeg onderzocht is voor tijdens de zwangerschap en aangezien je pas na 4 weken bloedcontact hebt kun je prima stoppen als je merkt zwanger te zijn.

Ik miste het wel heel erg heb zelfs mijn stoffen bank de deur uit gedaan. mijn schoonzusje werkt in een apotheek en die vertelde iets van cetricine ofzo wat je wel mag gebruiken als je zwanger bent.

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Die neusspray die ik vorig jaar had was Budesonide. (Misschien zegt het je wat...)

Chiesa: Wat voor homeopathisch middel gebruik je dan?

Groetjes Miep

7. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik heb ook enorme last van hooikoorts, al sinds m'n 4de.
    Bij de vorige zwangerschappen heb ik gewoon een beetje vaseline in m'n neus gewreven, daar blijven de pollen in kleven. Doe ik nu ook weer, en het helpt echt wel.
    In het begin voelt het een beetje raar, maar je bent het snel gewend en niemand die er iets van ziet ;)

8. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Platliggertje
    Bij mij is het niet zozeer m'n neus..eigenlijk is dat alleen maar een beetje hinderlijk. Nee het zijn m'n ogen! :cry:
    Die worden rood, prikken gaan tranen en worden dik....
    Vaseline daarin smeren lijkt me niet zo best ;)

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    De meeste pollen gaan via je neus, en irriteren zo je ogen.
    Gaat vaak over de graspollen en bloempollen.
    En dat zijn net die waar ik last van heb.

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    SCHRIK...

En ik zat me alleen maar druk te maken over mijn symbicort.... hoe kan ik dit nou missen....

(Gaat nu al haar andere medicatie opzoeken). (PS heb dus ook hooikoorts).

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @platliggertje,
    Daar zit het verschil..bij mij gaat het hoofdzakelijk om boompollen.

@DaisySanches,
    Symbicort inhalator heb ik ook, maar gebruik ik ook al een tijdje niet meer...is-volgens mij- ook geen aanrader.

Het is was allemaal he...
    Ik heb vorige jaar/hooikoorts-seizoen zo veel verschillende medicatie gebruikt, maar allemaal niet aan te raden als je zwanger wilt worden.
    Hoopte hier alvast een tip :idea: te kunnen vinden die ik met m'n huisarts zou kunnen overleggen.
    Homeopathie ben ik ook mee bezig geweest, maar had voor mij wat haken en ogen (voeten in de aarde) momenteel.
    Hoop echt dat ik iets vind wat kan en mag...

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tavegil ( oud anti-histaminicum= anti allergiemiddel) mag je gebruiken bij zwangerschap, in overleg met je HA. Dit moet ook door je HA voorgeschreven worden. Nadeel van de " oude" middelen zijn dat je er suf van KAN worden.
    Xyzal ( met de stof levocetirizine) en Zyrtec ( met de stof cetirizine) zijn chemisch nauw aanverwant , en zijn bij zwangerschap niet gauw eerste keus middelen.

Symbicort is een luchtwegverwijderaar en zorgt ervoor dat benauwdheidsklachten heel snel verdwijnen, geen 1e keus bij zwangerschap, en is geen anti-allergisch middel, de allergie wordt er niet minder van.

Bij je apotheek kunnen ze je heel goed uitleg geven over deze middelen en je adviseren wat de meest logische stap is bij zwangerschap.

13. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Symbicort is een combinatiepreparaat van luchtwegverwijder en ontstekingsremmer. En ik weet dat je allergie er niet minder van wordt. Daar is het dan ook niet voor.

Ik wil graag over naar pulmicort, wanneer het zo ver is. Ben niet zo'n voorstander van flixotide. Maar ik heb gewoon niet aan gedacht dat ik ook een boel andere middelen gebruik... vandaar mijn schrik-reactie. (Ben een wandelend apotheekje).

Geen astma-medicijnen is bij geen optie. Daarvoor is mijn astma te actief aanwezig.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, een combi preparaat met als doel de benauwdheidsklachten op te lossen. Het werkt 2-ledig n.l. de ontsteking in de longblaasjes wordt verminderd en de patient krijgt meer lucht.

Pulmicort en Flixotide zijn beide cortico's, kijk daar dus mee uit.

Als je idd astma -pnt bent dan is het idd heel belangrijk om daar zelf en uitaard je HA goed naar te kijken, misschien is een allergoloog nog de beste optie.

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Of er wordt voorkomen dat de patiënt lucht te kort komt.
    Het is nl. een onderhoudsmiddel. Je moet ermee voorkomen dat je lucht te kort komt.

Dat het corticosteroiden zijn weet ik. En in de bijsluiters staat dat je het mag gebruiken als de voordelen opwegen tegen de nadelen. us ik kan kizezen. De hele dag benauwd, met de nodige nadelen voor mijn kind, of...

Mijn longfunctie is niet zo goed als je zou denken, ondanks de medicijnen. Maar daaris een andere reden voor, die ik hier niet zal uitwijden.

16. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Symbicort werd in deze context als " allergiemiddel" neergezet. Niet als chronische onderhoudsmedicatie bij astma en copd-patienten.

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Allergoloog kan niks voor mij doen.
    Ik kan wel zonder aerius enzo... dus daar hoef ik ook niet heen.
    Ik ben longfunctieasistent dus weet veel van astma (en andere longaandoeningen) af.
    En ik heb in de praktijk ervaren dat ik meer weet over astma dan mijn huisarts. Mijn bazen zijn longartsen, en daar win ik wel eens advies in. Het enige probleem dat ik heb, zie ook een ander topic, is dat ik niet tegen mijn bazen durf te zeggen dat ik een kinderwens heb, en dus andere medicatie wil gebruiken.

Stoppen met de medicatie mocht ik van mijn baas en huisarts uitproberen, en ik heb met diverse astma-aanvallen ervaren dat dat helaas niet kan.

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als je dit bedoeld.... ik heb ergens een topic waarin ik me druk maak over symbicort, voor mijn astma. En hieraan laat ik alleen maar weten dat ik dus ook aan mijn andere medicatie had moeten denken. Ik bedoel hier geenszins dat symbicort gebruikt kan worden tegen allergieën. Was dat maar zo, dan deed ik de rest van mijn apotheekje meteen bij het grofvuil.

19. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het was me al duidelijk dat je er veel van wist DaisySanches. Misschien dat dan toch je huisarts de aangewezen persoon is om je zwangerschapswens mee te bespreken, en om je medicatie eventueel aan te passen.

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, dat weet ik.
    Maar dan moet ik dat wel durven he.
    Daar ging dus mijn topic over.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

Kan hier op het forum erg interessant doen. Ben toch anoniem.... maar ben erg verlegen... eigenlijk.

PS. Ik hoop niet dat ik te aanvallerig overkwam hoor. Ik heb gewoon een nare ervaring met mijn vorige huisarts betreffende medicatie. En de verwerking van de teleurstelling dat ik na de vals gekregen hoop, echt nooit meer van mijn medicatie afkom.

Deel Deze Pagina