Familie perikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 24 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Misschien lijkt het een klein probleempje, maar ik weet echt even niet wat ik ermee moet dus ik raadpleeg even jullie hulp.

Mijn enige oom en tante van mijn moeders kant (tevens naast mijn oma de enige familie die ik van mijn kant nog heb) zijn boos op mij, omdat ik ze niet persoonlijk heb verteld dat ik zwanger ben, maar dat ze het via internet moesten lezen. :( Nu is het zo dat ze bij onze 1e zoon ook maar 2x zijn geweest en hij is inmiddels al bijna 1.5 jaar. Ze zijn alle feestdagen weg en mijn moeder moet alles alleen doen met mijn oma. Ze vieren hun verjaardagen ook niet meer voor ons en alleen maar voor mensen die ze graag zien.

Het vervelende is dat ik dit soort dingen alleen maar via mijn moeder hoor, die het dan weer te horen krijgt van mijn oma. Ik kan er dan niks van zeggen, anders heeft mijn oma het weer gedaan. Maar ik vind niet dat je zo'n oud mens nog met dit soort dingen op moet zadelen.

Het is zo dat mijn tante niemand iets gunt en altijd geniet van andermans leed. Toen Juliën misschien buisjes kreeg, belde ze ineens om te peilen of er ellende was waar ze op kon teren. Verder hebben we de ooms en tantes van Guus ook niet allemaal afzonderlijk gebeld om het te vertellen.

Het probleem is nu dat ze wel altijd nog willen komen als wij onze verjaardagen vieren. Nu moeten we met oud op nieuw naar mijn oma en daar zijn ze ook. Maar ik heb helemaal geen zin om mijn oudjaarsavond met die mensen door te brengen. Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Aan de andere kant vind ik het zielig voor mijn oma en moeder om dan niet te gaan. Mijn moeder zou het me ook niet in dank afnemen. dus ja..

Ik voel me er zo rot onder. Weet ff niet wat ik ermee moet.

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Gewoon naar je oma gaan en de eer aan jezelf houden is het eerste wat er in mij op komt.
    Mochten ze er over beginnen dan zeg je iets in de trant van de rest van de familie heeft het ook MOETEN lezen en aangezien we iedereen gelijk willen behandelen hebben we daarom niet gebeld;)
    Verder er gewoon niet op in gaan en zorgen dat je een gezellige dag hebt.Succes.

3. Momfulness

Loontje, dat is ook maar het beste misschien. Het probleem is gewoon dat ik het niet eerlijk vind dat ze mijn oma hiermee opzadelen en mij in een kwaad daglicht proberen te zetten.

Maar ik houd mijn hormonsters in de kast op oudjaarsavond. Of ze moeten zelf erg onredelijk worden.

Wat kun je je toch druk maken om dit soort dingen hé.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kin omhoog en gewoon gaan meid, zolang ze het niet rechtstreeks tegen je zeggen net doen alsof je van niets weet.
    Gaan ze je er rechtstreeks op aanspreken kun je ze gewoon melden dat de rest van de familie het ook via internet te horen heeft gekregen

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd gewoon gaan !
    Zou me er niet te druk om maken hoor. Ik heb ook niet iedereen in mijn omgeving persoonlijk verteld dat ik zwanger ben. Alleen ouders, zusje en vrienden dichtbij ons

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik zou je moeder vragen om dat soort dingen in het vervolg niet meer aan jou te vertellen als je er toch niets mee kunt.
    Ik herken de frustratie erg goed, heb vaak van m'n zus dingen gehoord die m'n moeder over me heeft gezegd. Vervolgens kan ik mijn moeder er niet mee confronteren zonder m'n zus te 'verraden'.
    Heel irritant is dat, ik wil dus zulke dingen gewoon niet meer horen zodat ik er ook niet mee hoef te zitten.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Lekker naar je oma gaan en die extra knuffelen, deze personen geen extra aandacht geven. Lekker belangrijk wat zij vinden, het gaat er om dat jullie het gezellig vinden. Als je nou heel graag geod contact met ze zou willen zou ik het anders vinden, maar in dit geval vind je het zelf wel prima zo. Nou dan lekker met de mensen die je wel belangrijk vindt knuffelen en de boel de boel laten :)

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Mocht ze er over beginnen dan zal je dat ook gewoon gelijk kunnen zeggen.Als ze het niet eens zijn met jou doen en laten dat ze je nummer hebben en dat rechtstreeks kunnen melden ivp bij oma die er eigenlijk los van staat.Geen ruzie zoeken maar op een rustige manier zeggen.Gewoon dat je dat soort dingen rechtstreeks hoort ipv via via ;)

Ik snap wel dat je je daar druk om maakt zo ook hier gedaan met schoonfamilie maar hoe gek kan je zijn om daar "wakker"van te liggen?Ik in ieder geval niet meer. Ze hebben het te doen met mijn manier van leven en kunnen me niet vormen naar hun manier dus al heb ik groot nieuws bijvoorbeeld en ik wil dat in mijn blootje rond vertellen dan hebben ze het daar mee te doen ;).

Het is niet leuk om het via via te horen en mocht er niks over vallen die dag dan lekker laten gaan en mocht het wel vallen gewoon rustig zeggen hoe je er over denkt.Komt vast wel goed.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Je heb het via via gehoord, vaak worden woorden en emoties verkeerd overgebracht. Dus denk jij dat ze kwaad zijn terwijl ze misschien gewoon verbaasd zijn of teleurgesteld.....so what!!!!

10. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Pff... aan wie moet je verantwoording afleggen? :( Vreselijk irritant, zeker van die mensen wie niets beters te doen hebben. Voelen zich om iedere scheet in de steek gelaten, en zadelen ouderen ermee op. Ik zou zeker in het vervolg vragen of oma en mama niets meer van dit soort dingen willen vertellen.. puur om jou de frustraties (waar je niets mee kunt) te besparen. Fijne dagen!

11. Momfulness

Bedankt allemaal. Ik heb zoals een aantal van jullie adviseren net wel aan mijn moeder gevraagd of ze me inderdaad in het vervolg die dingen niet meer wil vertellen. Ik ben sowieso iemand die het voor iedereen goed wil doen en als het ik dan zoiets hoor, dan ben ik erg teleurgesteld.

Ik moet het me misschien maar niet zo aantrekken. Het scheelt om te horen dat meerdere mensen hier weleens last van hebben en hoe jullie ermee om zijn gegaan.

Bedankt! Zoals ik al schreef, het lijkt een klein probleem, maar vooral rond deze dagen kun je er toch wel mee zitten.

12. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    lastig he zulke situaties... je wilt je oma niet tekort doen maar ook die andere mensen liever niet zien.... ik was denk ik niet gegaan.. je kan wel altijd aan een ander denken maar als ze niet aan jou denken waarom zou jij je dan nog druk maken? als ze het niet willen begrijpen hebben ze pech gehad... tenminste zo denk ik over mensen waar ik echt te weinig mee heb... ik ben er heel hard in geworden en ga alleen nog met mensen om die me echt dicht bij mn hart liggen... al die nepperds hoef ik niet meer om me heen... heel jammer dat er ook familie bij zit waardoor de verhoudingen erg stroef zijn gaan liggen maar ik wil me er niet meer druk om hoeven maken en zie ze dan liever niet...

die keuze heb ik járen geleden gemaakt en heb er nu echt vrede mee.... en heb er geen spijt van achteraf! heerlijk! eindelijk geen gezeik meer of tussen 2 vuren in te staan... verschrikkelijk vond het...

Deel Deze Pagina