Sjonge zo levenloos....onze bak is weer weg

Discussion in 'De lounge' started by Rihana23, Feb 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is elke keer weer gezeik over onze zwarte bak (waar je dus je afval in doet)

Op vrijdag wordt de bak geleegd maar omdat het ons vaak niet lukt in de ochtend doen we deze op donderdagavond naar buiten ze staan aan de zijkant van de straat geen kip die er last van moet hebben..

Omdat we ook nog eens vaak de weekenden weg zijn komt het weleens voor dat we pas zondag of zelfs maandag de bak binnenhalen....

Nu is er zo'n eikel die kennelijk geen leven heeft en zich er zwaar aan irriteert want de eerste keer was mijn man in het buitenland voor werk en ik ging een weekje weg dus had woe de bak al buiten gezet nou toen ik zondag terugkwam stond de bak met vuil en al zo voor onze deur gesmeten en de 2de keer kon ik vanwege mijn hechtingen de bak zelf niet binnenhalen dus dacht die sukkel dan smijt ik m maar weer voor de deur en met een brief erop geplakt VRIJDAG NAAR BUITEN EN VRIJDAG NAAR BINNEN ;)

En nu 2x willen we de bak op zaterdag binnenhalen en is deze verdwenen mn man vond de bak eerst een paar blokken verderop maar nu is onze bak dus foetsie..

Serieus is dit nou een loser of ligt het echt aan ons ? Door drukte kunnen we niet altijd de vrijdag binnen en buiten hanteren ongelofelijk heb die eikel gezien maar weet niet waar hij woont want zo'n man is het weer wel gewoon alles stiekem doen loser...

Ben zo pissig grrr :x

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja wel een loser maar zou er wel rekening mee houden dat je een boete kunt krijgen als je hem die dag niet binnen haalt of te vroeg buiten zet. Zou aan een buur vragen in vervolg of zij hem even bij jullie in de tuin kunnen zetten.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

Apr 20, 2007
    3,151
    0
    36
    Nou ik wist het wel, ik ging een melding maken bij het milieu bedrijf dat je container weg is...

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Lastig

Want ook ik doe de bak een dag eerder. Ik kan ook niet anders vaak omdat ik met twee kleine kinderen zit die ik niet alleen laat.

Maar ik haal hem wel dezelfde dag nog binnen. Meestal wel een paar uur later.

Maar inderdaad, ik zou vragen aan diegene die er zo'n probleem van maakt of ze jullie bak bij jullie voor willen zetten als het jullie niet lukt. Gewoon aardig..

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Mh niet een hele toffe actie maar ergens begrijp ik de ergernis zeker wel. Dat het zaterdagochtend wordt voordat de bak binnen gehaald wordt kan ik nog inkomen maar om de bak tot maandag te laten staan vind ik ook niet kunnen. Zet hem dan gewoon een week niet buiten maar de week erna.

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Het mag inderdaad niet om je bak zo lang aan de straat te zetten.
    Kan je inderdaad niet aan de buurman vragen of hij deze binnen kan halen en desnoods ook aan straat kan zetten?
    De regels zijn er niet voor niets..

Ik moet zeggen dat ik het ook irri vind als er een bak dagen op de stoep staat met alle gevolgen van dien.
    (lees , tegen auto aan waaien, kind op straat lopen omdat de bak in de weg staat ....)

7. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    meen je dit nou? een boete voor Sjees moet niet gekker worden overal krijg je tegenwoordig een boete voor maar ondertussen betaal je je scheel aan die belasting bleghhhhhhh

*hebechteenzeikmoment*

8. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Vind het echt niet kunnen dat op zondag of maandag een bak er nog staat. Zou hem misschien niet in je tuin gooien, maar me er wel enorm aan irriteren. Inderdaad, zelfde dag naar buiten en in de avond (uiterlijk de volgende ochtend) weer naar binnen.

Als je je bak buiten zet moet je zelf regelen dat hij weer wordt teruggehaald, ook als je een weekend weg gaat. Dan kan je gewoon een buurvrouw vragen ofzo. En anders zet je hem maar niet weg. Zou wat zijn als iedereen de bak een paar dagen liet staan.

9. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Flauw van diegene die dat telkens doet,maar idd je kijgt een hoge boete als je hem eeder buiten zet.Ook als je de bak niet dezelfde dag weer binnen haalt.
    Wat kost dat nou 's ochtends aan extra tijd?

10. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik snap je ergernis maar snap je buur ook heel erg. Er zijn regels voor het neerzetten en ophalen van de bak. Ik erger me ook enorm aan mensen die de bak al eerder neerzetten en pas veel later ophalen. Wellicht kun je een afspraak met de buren maken? De buur heeft uiteraard niet het recht om met je bak aan de haal te gaan.

11. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm wist niet dat dit kon, mijn man en ik wonen nog niet zo lang samen en die zwarte bak gebeuren zit nog niet in ons ritme (al 3 jaar niet ;) )

12. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is het dus ook echt omdat het niet kan en vaak vergeten we die rotbak ook ;)

Nou die man of hoe je zo'n geval noemt die doet alles dus heel stiekem als hij nu eens aanbelt dan konden wij ook eens ons verhaal doen...:x

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Aangifte doen bij de politie dat je bak gestolen is, en dan bij de gemeente of milieudienst een nieuwe aanvragen.

Hier gaat de bak altijd op zondag al aan de straat, wordt maandag geleegd. En hebben ook wel eens de bak een week later (groene bak that is) weer gepakt. Maar dus ook een keer dat ie gejat was.

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik denk dat je het nu beter maar kan laten om hem zo lang te laten staan, die buur ergert zich er terecht aan.
    Hij kan ook een melding maken bij de gemeente en grote kans dat je dan snel een dikke prent ontvangt.
    Als het teveel moeite is, waarom dump je je vuilniszakken dan niet bij de milieustraat wanneer het jou uitkomt?

15. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wist je dat je dan pas een nieuwe bak krijgt van hun als je aangifte hebt gedaan bij de politie :(

16. linde90

linde90 Niet meer actief

Die buur heeft er niets mee te maken dat jullie een weekend weg gaan of het vergeten, weet niet wat je wil bereiken met jullie verhaal..

17. Rihana23

Rihana23 Actief lid

Oct 19, 2011
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo ergeren mensen zich hier echt aan? Ik weet niet hoor die bak staat aan de zijkant en 1 of 2 dagen wat maakt dat nou uit?

Pffff wist niet dat dit echt zo'n punt was en een boete ook nog wowwww ....

Het is gewoon erg lastig om die rotbak buiten te doen maar kennelijk is het echt een grote ergenis...

Als die man nu eens aanbelde ik weet niet eens waar hij woont... tja sommige hebben gewoon echt geen leven en doen niets anders dan anderen begluren bah

18. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    We hebben een keer een bak van iemand anders op onze auto gehad omdat die er nog stond in het weekend, leuk geintje van dronken figuren ofzo.

19. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik vond het zo irritant omdat ik 9 van de 10 keer op de straat moest gaan lopen omdat er nog zo'n klote bak stond.

20. Dana

Dana Niet meer actief

als wij een weekend weg gaan dan haalt iemand de bak voor ons op en zet hem in de tuin maar goed hier wordt er in de stad ook streng op gecontroleerd en boetes uitgedeeld voor bakken die er de dag ervoor of erna (of langer) staan.

ik weet niet hoe het contact is met de rest van je buren maar willen/kunnen die de bak niet mee terug nemen?

Share This Page