Hoi hoi, Vanmorgen werd mijn broer gebeld dat ze mijn zusje vannacht van straat hebben geplukt. Ze heeft eerst het huis waar ze met haar vriend woonde kort en klein geslagen, omdat ze erachter is gekomen dat hij vreemd gaat. Daarna is ze op blote voeten vertrokken en heeft zeker 10 kilometer gelopen. Ik weet niet precies wat er daarna gebeurd is, maar ze is uiteindelijk terecht gekomen bij de crisisopvang in een isoleercel. Daar heeft mijn broer haar vanochtend opgehaald. Ze heeft heel veel meegemaakt de afgelopen tijd. Haar vriend was een verschrikkelijke kerel waar we haar echt al heel lang bij weg wilde hebben, maarja een meisje van 21 maakt daar toch zelf keuzes in. Mijn zusje is zwanger geraakt van hem, maar dat kindje is gelijk na de geboorte weggehaald, vanwege die vriend. Hij is bekend bij jeugdzorg vanwege zijn verleden dus daarom zaten ze daar meteen bovenop. Mijn zusje heeft een tijdje in een moederkinhuis gewoond en toen had ze haar kleintje terug, maar haar vriend heeft haar zo gemanipuleerd dat ze haar kindje terug heeft laten plaatsen in een pleeggezin. Ze was bang dat haar vriend de kleine anders zou ontvoeren. Ze heeft dus echt een rot tijd achter de rug. Nu is ze hier en het gaat natuurlijk helemaal niet goed met haar. Ze is op zich wel rustig en ook aanspreekbaar, maar ze heeft ook korte momenten dat ze dingen ineens niet snapt. ZO had ze net een flesje water vast en wist ze niet wat het was. En net liep ik even met haar buiten, zag ze een auto en ging ze wijzen en vragen wie dat was. Kreeg ze ook nog een hyperventilatieaanval. Zijn dit tekenen van psychose? We gaan straks even langs de nightcare voor de zekerheid, maar vraag me nu gewoon af of iemand dit herkent. Of zou het komen door de stress, dat ze gewoon helemaal op is. Wat een rot situatie!
Geen ervaring, maar wik je wel veel sterkte wensen. Lijkt me moeilijk je zusje zo te zien! Hopelijk komt het allemaal goed.
zelf geen ervaring maar m´n moeder had een vriend die een combinatie van alles had psychoses, bordeline, shizofreen.....
Mijn vader was schizofreen en heeft 1x een psychose gehad van wel een aantal weken. Hij wist niks meer...compleet niks! Poepte in zijn broek zelfs. Dat soort dingen. Hij lag in het ziekenhuis toen na een operatie. Dus was op de goede plek gelukkig.
Ik weet er ook wel aardig wat van ja, helaas. Rot voor je en ik wens je heel veel sterkte met de zaken die nu spelen en de zaken die waarschijnlijk nog wel gaan komen ook. Vaak is het zo dat als ze je 1x van straat plukken met een psychose, dat dat nog wel zo'n 10x gebeurd voordat er écht voldoende hulp komt.
Als ze de hulp al krijgt die ze nodig heeft heet dat. Hoop het natuurlijk van wel en ik hoop ook dat ze die op tijd krijgt. Heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
Waarom neem je geen contact op met de crisis afdeling?! Dat jullie je zusje wel oogehaald hebben maar dat dat misschien niet verstandig was. Ik vraag me af als je zusje in de isoleer geplaatst is waarom jullie haar dan ophalen. Bij ons in de kliniek is dat echt niet mogelijk om iemand "mee te nemen" vanuit de isoleer. Ten eerste omdat er al een psychiater aan te pas komt om iemand in een isoleer te mogen plaatsen. Het is nogal een maatregel die aan heel veel eisen moet voldoen voordat je langer dan een uurtje erin mag zitten en er dan ook nog vanuit een juist standpunt in de isoleer geplaatst moet worden.
Ze zat in de isoleer van het politiebureau. We hebben haar opgehaald daar, omdat ze in zeeland was en wij in limburg wonen. Ze heeft vannacht pilletjes gehad om te slapen en dadelijk komt de huisarts en wordt de opname waarschijnlijk opgestart.