Misschien een btje een rare vraag maar ik snap even niet hoe lang ik nu zwanger ben... Eerste dag van laatste ongesteldh was op 2 feb, cyclus van 35 dagen, bij de ene calculator komt er 3 weken en 6 dagen uit en bij de andere 4 weken en 6 dagen...? Nou ja, misschien wil iemand mij even hulp bieden met deze onnozele vraag. groetjes
4 weken en 6 dagen... ze gaan altijd uit van een cyclus van 28 dagen.... jij hebt een week langer je cyclus en daardoor ook een week later je eisprong..... ben ik duidelijk? Vind het een beetje moeilijk uitleggen.... EN VAN HARTE GEFELICITEERD NATUURLIJK!
Hoi, Ik kom op 3 weken en 6 dagen, via deze link: http://www.babytjes.nl/zwangerschapscalculator.html Gefeliciteerd! Gr, Manon
Ik zou zeggen: 3 weken en 6 dagen. Juist omdat je een langere cyclus hebt moet je niet uitgaan van je laatste menstruatie. Ik heb ook altijd langere cycli en toen ik belde met de vk zou ik op dat moment 5 w en 6 dg zijn, terwijl ik zelf al zoiets had van, dat kan niet, volgens mij is het 4 w en 3 dagen. Uiteindelijk bleek bij de echo dat ik gelijk had, inderdaad omdat mijn cycli langer zijn. Ik was zelfs nog 2 dagen korter zwanger dan ik zelf had uitgerekend. Dus ik zou van de 3w en 6 d uitgaan.
Ok, bedankt voor de uitleg allemaal, weet nu niet precies waar ik van uit zal gaan denk toch maar van die 3 weken en 6 dagen ivm met die langere cyclus dan de standaard 28 dagen.. Het klinkt wel logisch dat mijn eisprong ook een week later is en dat je dan dus ook een week "later" bent uitgerekend. Maar wel vreemd dat bijna iedereen dus uitgaat van de eerste dag van je laatste ongest. bedankt!
Ja, je moet ook van de eerste dag van de laatste menstruatie uitgaan, maar wel corrigeren voor de cyclusduur. "normaal" is een cyclus 28 dagen, is die korter (zoals bij mij bijvoorbeeld:26 dagen) dan heb je je eisprong eerder, is die langer (zoals bij jou) dan is je eisprong later. De officiele regel voor wanneer je uitgerekend bent: eerste dag laatst menstr + 1 week + 9 maanden + de dagen langer dan 28, dan kom je bij jou op 2-02 +7 dagen=9-02 + 9 maanden = 9-11 + (35-28=) 7 is dan 16 november uitgerekend. En dan ben je vandaag precies 4 weken. Duidelijk zo?
En sommige internetrekenmachines vragen niet naar je cyclusduur, die gaan dus de fout in, en anderen houden wel rekening met je cyclusduur, dan gaat het goed.
Ik reken altijd zo ( omdat mijn cyclus 107 dagen was haha) Mijn eisprong was op 3-2 Dan ben ik 14 dagen later op 17-2 , 2 weken zwanger + 2 cadeauweken van voor de eisprong = 4 weken zwanger op 17-2 Maar dit geld helaas alleen wanneer je je eisprong datum weet
maar even een vraagje tussendoor. Kan je dan al wel positief testen als je 3 weken en 6 dagen zwanger bent? Wanneer had je dan getest? Ik had zelf mijn laatste eerste ongesteldheidsdag op 4 febr. maar wel met een normale cyclus. Ik teste voor het eerst positief op 6 maart. Gefeliciteerd hoor!
Een Positieve test = zwanger Sommige testen zijn wat minder gevoelig en dan komt er een negatieve uitslag bij 'te vroeg' testen. Je mag zeker wel testen zo vroeg. En in jouw geval is het positief dus je bent gewoon zwanger. Als het negatief was geweest dan had je evt een week later nog even kunnen/moeten testen. Dus positief testen met 3 weken en 6 dagen kan absoluut! Gefeliciteerd!
Ik heb getest op de eerste dag dat ik weer ongesteld moest worden en dat was op 8 maart. Ik vond het ook erg kort toen, 3 weken en 6 dagen, zag het verder ook bij niemand staan zeg maar... Maar het klopte wel, ik heb van de week nog een keer getest, gewoon voor alle zekerheid en die was weer positief. Begin me nu ook ietsie meer zwanger te voelen. Ik testte altijd al erg vroeg positief. Maar dat verschilt idd met anderen. Bedankt voor de reakties!
hha jah ik haal net me berichtje weg! ik heb ff verder gelezen! die rekensom is echt super duidelijk.. en ik heb echt een cyclus van precies 28 dgn dus vandaar dat ik in de war was soryyyyyyyy hihi.