Grrr K*T Uwv!!

Discussion in 'De lounge' started by caroline16, Mar 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn situatie met uwv is als volgt,
    Ik ben wajong-gerechtigd maar krijg geen wajong omdat ik inkomen uit ziektewet heb. Dit is incl. toeslag 211,24 netto per week.
    Dit krijg ik van uwv. daarnaast krijg elke maand 54 euro netto van achmea. Hiermee kom ik dus onder het sociaal minimum
    Uwv heeft hier verder geen boodschap aan. En hebben mij doorverwezen naar de sociale dienst. Volgens uwv moeten hun mij aanvullen tot een sociaal minimum.
    Morgen heb ik daar een afspraak. Dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Beneden een soc. min. leven, is gewoon niet te doen.
    Zeker in mijn geval, waar de 4e op komst is.
    Het vreet gewoon energie geldzorgen:(
    Succes! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.
    Liefs Gwen

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hoeveel werkt je vriend dan?

3. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Je vriend krijgt toch weekgeld?
    Daar zou je ook van moeten leven!
    Misschien moet je vriend meer gaan werken?

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoeveel uur per week werkt je vriend dan ?

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Misschien een stomme vraag, maar waarom hebben jullie een wajong uitkering? Jullie zijn niet in staat te werken? Wat ik zo dubbel vind is dat kinderen wel kunnen worden grootgebracht, ergens las ik zelfs dat er een 4e opkomst is. Maar werken kan niet?

6. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Jeetje wat vervelend meid. Heb je het uwv al gebeld? Zo nee zou ik dat toch even doen en om opheldering vragen. Misschien hebben ze bij het uwv wel een fout gemaakt en heb je er toch gewoon recht op.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Dit is ook het eerste wat bij bij opkwam. Sorry hoor, maar klagen dat je niet genoeg geld hebt en moet leven van een wajong uitkering.....maar er komt een VIERDE(!) kind aan?! :$ Zit ik hier 52% belasting voor te betalen? Het komt mij meer dan a-sociaal over. :x

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Die vraag heb ik in haar vorige topic over de schuldsanering ook al gesteld. Daar kwam echter geen antwoord op. Het zou mij niks verbazen als ze geen van beiden werken? :(

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Er wordt in dit soort situaties gekeken naar het gezamenlijke inkomen. Dus er is zelfs een grote kans dat je alles moet gaan terug betalen omdat je het al die tijd onterecht hebt ontvangen. :(

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja vind het lastig.. Vind het niet raar dat het uwv die toeslag inhoudt wanneer je gaat samenwonen. Ik weet niet waar ts verder last van heeft of wat haar vriend doet, maar haar vriend is zelf in de schulden gekomen en daarom zitten ze in deze situatie. Dan kun je het uwv wel k*t noemen, maar moeten zij die toeslag dan maar weer teruggeven omdat haar vriend in de schuldsanering zit? Lijkt me niet.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik vind het geen kut uwv, maar logisch.
    Je woont samen en je vriend heeft een inkomen, dan word jou toeslag gewoon gekort...dat lijkt mij meer dan logisch:(.
    En tja ookal zit jou vriend in de schuldsanering daar heeft de uwv niks mee te maken.

Als je meer inkomen wilt hebben, zou ik zeggen ga werken;)

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Sorry hoor!:$Maar wat heeft kinderen opvoeden te maken met werken..??

13. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind die opmerking over kinderen opvoeden en het werken ook een beetje misplaatst.. jij weet niet wat er gaande is met diegene dus kan je niet zomaar even doodleuk zo'n "stomme" opmerking plaatsen...

14. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Nou idd!!!;)

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ikzelf vind dat mensen in plaats van klagen over iets er maar wat aan moeten doen. Denk dat je met elk beetje geld wat je krijgt van de uwv blij mag zijn je moet uberhaupt blij zijn dat als je geen werk hebt toch nog een inkomen hebt! En als het niet genoeg is om je gezin te onderhouden, moet je kijken naar verdere mogelijkheden..en daar lijkt mij werken een goede mogelijkheid voor.

Vind het totaal niet misplaatst...

16. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Over het uwv is veel te zeggen en dr worden ook veel fouten gemaakt....de regels bedenken ze niet zelf maar wordt hun opgedragen door de wet.

In het geval van de ts lijkt het me nogal logisch dat je het zou moeten terug betalen, als je onjuiste gegevens hebt ingevuld wordt dat gestraft door terugbetalen en met een beetje pech een strafkorting op je uitkering.
    Dat je vriend in de sanering zit maakt voor je inkomen niet uit want het inkomen is er wel.... alleen niet op jullie rekening.
    Zou toch absurd zijn als ik overal dingen besteld, lease, afbetaal etc etc voor 2000,00 per maand, vervolgens geen geld meer over houd voor de boodschappen en dan vraag om een toeslag omdat ik beneden het sociaal minimum kom...als het zo zou werken ga ik vanaf vandaag ook zorgen dat ik schulden krijg;)

ff off topic; door het topic help mama beer de winter door, of hoe het ook werd genoemd verwacht ik meer van dit soort topics, mensen die klagen over geen geld, geen booschappen, geen luiers, vooral geen werk en dan maar hopen dat heel forumland massaal geld gaat storten van hun zuur verdiende centjes;)

17. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    Sorry hoor! maar ik vind dit wel heel erg kort door de bocht!!!

18. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

sorry hoor dit slaat nergens op ... Mama beer heeft niet gevraagd om de situatie waar ze momenteel in zit en dat is totaal niet te vergelijken met het verhaal van TS ..

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    het eerste wat je zegt ben ik het mee eens!!;)

maar dat je het niet misplaats vind,vind ik best erg dat als mensen zeggen als je niet kan werken kan je ook niet opvoeden!!
    Dit is de grootste bullshit die ik ooit van mijn levensdagen heb gehoord!!:x

20. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    amen!!!!

Share This Page