Bah wat ben ik boos zeg. Even mijn verhaal kwijt. Mijn moeder heeft de afgelopen tijd best veel voor de baby gehaald (kleertjes e.d.) op eigen verzoek. Ik heb haar haar gang laten gaan, het is tenslotte haar eerste kleinkind en ze wilt zich graag uitleven. Onze babykamer zou lichtroze worden met rode tapijt en gordijnen.. Het tapijt en de gordijnen zijn klaar, maar we kijken erg op tegen het verven van de muren. De muren zijn nu heel mooi licht geel.. In principe een hele leuke combi (donker rood met licht geel). Dus mijn vriend en ik hebben vandaag samen besloten dat we de muren geel laten. Aangezien hij meer dan 60 uur per week werkt en ik o.a. met het carpaal tunnel syndroom zit, dus niet veel kan met mijn handen. Verder hebben we ook geen (schoon-)familie in dezelfde stad wonen, dus niemand die even snel kan helpen enzo. Nou, ik vertel dat aan mijn moeder (voor als ze bijv. lakentjes ofzo voor het bedje wilt kopen, kan ze daar rekening mee houden). En het was allemaal prima.. Later belt ze mij boos op.. Ze vind het echt niet normaal en mijn vriend moet maar gewoon die muren verven. Ik wordt tenslotte voor het eerst moeder (hij heeft al een zoon) en hij moet dat maar doen voor mij. Ik kan het volgens haar niet omdat ik al 7 maanden zwanger ben,.. (nou ik kan het inderdaad niet, maar dat ik 7 maanden zwanger ben heeft er niks mee te maken). Dat mijn vriend bijna altijd aan het werk is dat boeit haar niks, schilderen is maar een paar uurtjes werk. En hij moet maar regelen dat zijn familie hem komt helpen. Ook begon ze ineens te zeuren over mijn schoonfamilie. Hun mochten ook wel eens wat doen of kopen ofzo.. Dus ik zeg haar, mama.. jij weet niet hoeveel hun voor ons doen en hoeveel we van hun krijgen. (We krijgen regelmatig geld toegestopt of benzine ofzo.. gewoon zomaar). Ik kon haar wel schieten op dat moment. Dan loopt ze ook nog eens te zeuren dat ik nooit vertel wat mijn schoonfamilie allemaal voor ons doet.. Tja, ze kennen elkaar geeneens.. (door de afstand en het feit dat mijn moeder altijd op een andere dag naar een verjaardag wilt komen omdat ze bang is in vreemde mensen) Waarom zou ik dan alles wat hun voor ons doen aan mijn moeder vertellen? Andersom doe ik dat ook niet! Ja, als een schoonzusje eens vraagt naar bijv. kleertjes ofzo dan vertel ik dat mijn moeder veel koopt, maar ja.. Ga niet uit mijzelf mijn familie de hoogt in prijzen daar. Heb ik ook helemaal geen rede toe, want als mijn familie ergens geen zin in heeft dan hebben ze schijt aan alles en iedereen.. (ookal moet mijn moeder een dochter uit huis zetten omdat haar vriendje dat vraagt, die ze overigens nog niet eens zo heel lang kent). Waar ik nou zo boos op ben is 1. Dat mijn moeder steeds zeurt over wat mijn vriend volgens haar wel of niet goed doet.. Ze doet het altijd, maar nu vind ik het wel heel cru.. Wij besluiten samen iets en dan is het ineens zijn fout, en hij moet alles voor mij doen omdat het MIJN 1e kindje is.. (in mijn ogen zijn 1e of 2e kindjes even speciaal en belangrijk maar ja..) Ookal weet ze dat hij veel werkt. 2. Dat ze ook nog eens mijn schoonfamilie af gaat kraken zonder dat zij ze kent! En ik heb mijn schoonfamilie veel hoger staan dan haar (dit door het verleden met mijn moeder en mij en het feit dat mijn schoonfamilie familie ook echt als familie behandeld). Dit weet mijn moeder niet, want als ik haar dat zou zeggen dan zou ik enorme ruzie met haar krijgen. 3. Dat zij maar gaat bepalen dat mijn schoonfamilie moet helpen met schilderen terwijl hun niet 1 x langs geweest zijn hier tijdens mijn hele zwangerschap. Altijd moest ik maar naar hun toe komen (met de trein, want we hebben maar 1 auto) en ze verwacht ook dat ik straks 1x per maand met de kleine een weekend bij haar kom logeren. Ik heb over dat laatste al gezegd, dat ik ga proberen om 1x per maand langs te komen, maar wat zij niet weet is dat ik dat voornamelijk doe voor mijn opa en oma. Die oude mensjes hebben altijd alles voor mij gedaan, wat dan ook.. Hebben altijd intresse en we bellen bijna dagelijks met elkaar. Ze kunnen niet meer zo ver rijden en gaan ook niet met de trein zonder dat er iemand mee gaat die daar verstand van heeft. Het liefst heeft mijn moeder dat ik daar helemaal niet heen ga, omdat dat van HAAR tijd met mij en de kleine af gaat... Ik weet even niet wat ik er mee aan moet.. Sorry voor het lange verhaal. Bah voel me even flink kut!
Dikke knuffel meid.. misschien helpt het om je te bedenken dat je moeder het waarschijnlijk super spannend vindt dat haar dochter een kindje krijgt (bijna alle moeders vinden dat leuk maar ook heeeeeeeel raar en eng) en dat ze misschien daarom een beetje 'vreemd' doet. Veel sterkte maar laat je niet gek maken. Jij en je vriend krijgen dit kindje en niemand anders
Nou ja zeg, gaat jou moeder bepalen wat jij wel of niet moet doen? Dat kunnen jullie toch zelf wel bepalen of niet. Gewoon lekker doen wat julile zelf willen.
Helaas is mijn moeder altijd zo geweest.. Ben al blij dat ik wat verder weg woon alles zou ze proberen mijn hele huishouden over te nemen.
Ik zou zo je hand kunnen schudden, zou zo maar mijn verhaal kunnen zijn.... Ik heb dan ook t gevoel dat t na de geboorte alleen maar erger is geworden... succes, mamavan
ik snap helemaal wat je bedoeld hoor meid! mijn ma neemt het mij kwalijk dat wij te weinig naar haar toe komen (zij is hier ook pas 5x geweest afgelope 3jaar) en zij neemt het mijn vriend kwalijk dat we meer bij zijn familie zitten dan bij haar. ook, ja zal maar jaloers noemen, dat we veel contact met mijn schoonfamilie hebben en haar 1x per week maar spreken, en dat zij zoveel koopt voor de baby (ook haar eerste kleinkind) en dat schoonfamilie wel wat meer mag doen. (schoonfamilie doet wel 5x meer voor ons dan zij doet) dus ja snap wel goed wat je mee maakt nu. enige dat ik kan zeggen is eh tja, weet niet eigelijk. heb hier geen goeie tip voor aangezien ik er zelf nu ook middenin zit met dat jaloerse gedrag. ik las wat over huishouden overnemen, o help! ja dit had ik zelf in deze topic kunnen zetten zodra mijn ma hier keertje is, en dat is niet vaak, dan pakt ze meteen een doekje en maakt ze sopje om vanalles af te nemen en als ik haar haar gang laat gaan zou ze nog de stofzuiger er ook bij pakken. vaatwasser is ze dan al half aan het inruimen of uitruimen tot ik er wat van zeg. heel vervelend! blij dat ze hier 1.5uur vandaan woont anders zou ze zo elke dag langskomen met een sopje en doekje
Nou zo letterlijk was dat niet bedoeld haha want mijn moeder haaaaaaaaat schoonmaken! Het is ook altijd heel vies daar! Als er schoongemaakt moet worden daar dan belt ze mijn oma . Ik bedoelde meer dat ze dan alles zou willen regelen enzo. Dat alles op haar manier moet. Ze wou ook tijdens de kraamdagen hier blijven logeren.. Nou ik heb dus mooi gezegd dat daar niks van in komt! Dan moet ik zelf straks nog vragen of ik mijn eigen kindje vast mag houden of in bad mag doen hahaha.. Forget it!! Weet je wat het leukste gaat worden?? Ik heb mijn moeder alvast ingelicht wat de naam wordt van ons meisje.. Dit heb ik express gedaan zodat ze er goed aan kan wennen. Want als ze straks aan mijn schoonmoeder voorgesteld zal worden, zal ze er achter komen dat ons meisje de naam van mijn schoonmoeder zal dragen! Als ik haar dat nu zeg, dan komt ze straks helemaal niet meer, dan heb ik echt knallende ruzie! Ben in ieder geval blij dat ik hier even het verhaal kwijt kon!
ja dat regelen bedoelde ik ook meer alles moet naar háár zin en zoals zíj het wilt hebben. succes verder vooral als ze erachter komt over die naam
Pfff hier nog zo'n moeder...... waar bemoeit ze zich mee!? Kamertje gewoon lekker lichtgeel laten zou ik zeggen. Mijn moeder vond dat we daar te weinig naar toe gingen en liet me dat begin dit jaar weten in een mailtje. Toen ik antwoordde dat we elkaar de laatste tijd inderdaad weinig hadden gezien door vakanties na elkaar en dat ze dat natuurlijk ook gewoon even had kunnen zeggen, kreeg ik een boze brief thuis met allemaal verwijten en irritaties (ook overschoonfamilie). Dezelfde dag had ze me van de Hyves verwijderd en daarna heb ik haar niet meer gesproken. Pijnlijk, maar ik laat mijn zwangerschap er niet door verpesten en ze doet zichzelf echt te kort, ze moet straks schoonzoon, dochter en kleinkind missen..... Sterkte en laat je niet gek maken hoor! Leef je hier maar uit !!
Ja nou inderdaad! Mijn moeder kan ook zoooo zeuren dat ik niet vaak genoeg langs kom. Toch is zij diegene die echt niet hier naartoe zou komen en ik steeds naar haar toe kom met de trein. En ja, een treinreis van 3 uur zie ik nu niet helemaal zitten, aangezien ik al last van voorweeen enzo heb. Maar zelf zou ze echt geen moeite doen om hierheen te komen.. Trouwens mijn hele familie (behalve mijn opa en oma) zou niet zomaar langs komen of laat staan even bellen om te vragen hoe het gaat. Erg fijn....
Meid, kort houden met die handel.. Maar volgens mij ben je niet het typ dat over je heen laat lopen. Lief dat je moeder zo veel voor de kleine wil doen maar ze vergeet jou en je vriend hierin. Mijn moeder is ook een vreemde geworden sinds mijn zwangerschap en de geboorte van Esmee..Het is nog steeds niet wat het voor die tijd was.. Ze lijkt soms haast jaloers.. Niet alle aandacht gaat meer naar haar toen en hierdoor doet en zegt ze nogal eens domme en rare dingen.. Negeer het maar.. Maar wel moeilijk en de iritatie is soms erg hoog hierdoor.. We komen dan ook niet zo veel bij hen, hier komt ze zelden namenlijk.. En dan ben je 2 weken niet geweest en dan zeggen ze.. Goh, zijn jullie druk.. Umh.. nee hoor maar jullie kunnen toch ook hier komen??
wat vervelend zeg. Sterkte! Maar het is echt jullie keuze he! Ik kan me wel goed voorstellen dat je het even gehad hebt en er even van baalt!
Jeetje wat vervelend. J moet echt voor jezelf kiezen hoor. Zeker als die kleine er straks is. Als ik jullie was zou ik haar een aantal dingen nu al goed duidelijk maken. Als jullie straks met zijn drieeen zijn gaat het om jullie en niet om haar. (nu trouwens al) Veel sterkte en hoop dat jullie er uit komen. xxx
Jemig zo'n moeder lijkt me zware kost zeg.. kan me voorstellen dat je het wel met haar gehad hebt. Ik snap dat je geen ruzie met haar wilt, maar je mag haar best wel zeggen dat ze niet zo over je vriend en schoonfamilie moet praten. Nou ja dikke knuffel meid in deze rotsituatie