Even spuien hoor, net bericht van SVB gekregen... Dochter is van 3 juli, dus 3 dagen na t begin van het kwartaal, en krijgt dus voor t eerst kinderbijslag in JANUARI! T is niet dat ik niet zonder kan, maar had toch wel gehoopt dit "zak- en kleedgeld" voor haar eerder te krijgen... Jammer maar helaas!
huh? Dat gaat toch per kwartaal? DL is van begin februari en we kregen denk ik in april de eerste storting...
hmm ik zou even bellen want je zou dan in juli niet krijgen maar oktober zeker wel dit klopt dus niet, moet zeggen dat juist de SVB altijd netjes alles oplost ook telefonisch dus gooi er een telefoontje tegenaan
Ja maar je krijgt het achteraf toch? Wij hadden het ook, viel net buiten het kwartaal en het kwartaal daarna was achteraf? Zat ook echt zo lang tussen als ik het me goed herinner...
Hier was dat ook zo, zoontje van 5 augustus, en we kregen de 1e kinderbijslag pas in januari.. echt belachelijk.. maar dat alles omdat ze inderdaad 'achteraf' betalen..
het klopt wel wat madeinusa zegt volgens de site van svb. mijn zoontje is van 5 april en ik krijg dus idd pas in oktober de eerste kinderbijslag.
dit klopt mijn oudste is op 2 juli geboren en ik kreeg toen ook pas kinderbijslag in januari. Als hij 1 dag eerder was geboren dan kreeg ik het in oktober.
Ja wij waren op de valreep want onze dochter is van 1 juli, en dat telt dus nog wel mee. Daarna niet meer inderdaad, dan krijg je pas een kwartaal later.
Hoezo belachelijk? Je krijgt dan ook aan het eind later nog kinderbijslag. Uiteindelijk krijgt iedereen evenveel keer uitgekeerd. Dit kan wel uiteindelijk minder zijn (als de kinderbijslag in de toekomst minder wordt), maar ook meer (als ie omhoog gaat). Veel zal het niet uitmaken. Wel vervelend als je er op rekent, maar als je goed had gelezen, dan had je dit ook geweten en er niet op gerekend.
Haha ik ken ze hoor.. "oh ik hoop dat ik dan en dan beval, dan zit ik gunstig met de kinderbijslag!" Huh?
Ja je krijgt het achteraf en pas vanaf 1 oktober heb je recht, dus inderdaad pas in januari. En je krijgt de laatste storting ook nog een kwartaal later, dus over 18 jaar krijg je dat kwartaal alsnog. Niet belachelijk, zoals sommigen zeggen, maar heel duidelijk.
Ik dacht eigenlijk pas "o ja, kinderbijslag" toen ik de uitnodiging voor de aanvraag kreeg, maar ben een beetje baby-koopziek op t moment... Nou ja, fijne gedachte dat ik als ze achttien is die termijn dan kan gebruiken voor haar studenten uitzet... Je kan niet vroeg genoeg beginnen te plannen