kip grillen

Discussie in 'De lounge' gestart door DarkAngel25, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hey,

ik kan niet zo super goed koken, en heb kipfilet uit de vriezer gelegd, nu kreeg ik een ingeving om het te grillen in de oven.

maar hoe? ik heb 2 kipfilet'tjes.. die door de lengte nog doormidden snijden, dus 4 stukjes heb ik dan.. moet dit dan gewoon op het rooster op een bakpapiertje in de oven op grilstand?

kan ik die kip nog door de paneermeel halen, of kan dit juist weer niet met gegrilde kip?

oh en wat is de grillstand op een oven? is misschien ook wel handig haha :)

groetjes DA

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zou kip niet panneren als je wilt gaan grillen, ik denk dat dat of heel droog word of zwart.

Als ik grill doe ik dat meestal in een grillpan, dus hoe het in de over werkt weet ik niet.

Dit kom je oa tegen als je op google zoekt:
    Recept via Smulweb

Gegrilde kip uit de oven

Lekker eenvoudige kip bereid onder de grill in de oven
    Bereidingstijd:Langer dan 1 uur

Ingrediënten voor 4 personen

1 hele kip
    2 dl olijfolie
    2 eetlepels citroensap of limoensap (evt. uit flesje)
    zout, peper
    2 teentjes uitgeknepen knoflook
    eventueel nog een klein beetje sambal (krijg je een iets pittigere kip)
    Hulpmiddelen

Snijplank
    schaar
    kwastje
    diep bord
    Voorbereiding

Leg de kip op z′n buik en knip met een scherpe schaar de ruggegraat er uit, leg daarna de kip andersom en druk die plat (tot je een krak hoort). Meng alle ingredienten in een kom en smeer hier de kip mee in. Laat de kip ongeveer een half uur tot een uur marineren (hoe langer hoe lekkerder).
    Bekleed debakplaat met aluminiumfolie en schuif die in de onderste riggel (voor het lekken van de kip). Verwarm de grill 10 min. voor op 200 graden.
    Bereidingswijze

Leg de kip op z′n buik op een rooster en schuif deze op de middelste!! richel in oven onder de voorverwarmde grill en zet de tijd op 20 min. Draai hierna de kip om en grill de andere kant nog 25 min.
    Serveertips

Haal de gare kip uit de oven en leg hem in een serveerschaal. Lekker met stokbrood of rijst (nasi). Eet er eventueel ook wat zure groenten of komkommer bij

En onderstaande plaatjes zijn voorbeelden van grillfuncties op de oven ;)

Bijgevoegde bestanden:

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ieuw ieuw.. 'knip de ruggengraat eruit'.. brrrrrrrr

oke dus sowieso niet panneren.. ik ben iemand die bijna niks lust.. dus knoflook e.d is al
    maar t gaat ook om kipfilet en niet een hele kip.

ik zal eens op smulweb googlen.. en anders zo toch maar moeders bellen :D

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zou kipfilet niet grillen in de oven. Lijkt mij dat het zo snel droog wordt mits je het vult (bijv met kaas of groente) of omwikkelt met spek/ rauwe ham maar dan zou ik gewoon de ovenfunctie gebruiken. Als je een grillpan hebt, zou ik die gebruiken.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nee grillen ben ik alweer vanaf gestapt.. heb de kip nu in een marinade sausje liggen en gaat in de gewone oven.. als t niks is.. dan maar een hamburgertje bakken haha..

marinade is olie, paprika poeder, knoflookpoeder, zout, peper, en peterselie...oh en een beetje mayo.. ben benieuwd.. hahahaha.. beetje uitproberen.

6. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hoelaat kunnen we aanschuiven om te proeven?? Hihi.

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hahahaha nou geen idee eigenlijk ligt eraan hoelaat manlief thuis komt!

Deel Deze Pagina