grrr kinderopvangtoeslagstressssss

Discussie in 'De lounge' gestart door pookie66, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij kregen de brief vorige week. Meteen ingevuld maar wij zijn halverwege 2012 van opvang veranderd, mooi dat het dan dus niet in de envelop past... Dus mijn man heeft er dikke tape op gedaan :D

2. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sturen jullie een kopie of houden jullie zelf een kopie?

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee joh, niks geen stress. Jaaropgave van kdv waarop staat hoeveel uur je afgenomen hebt en het bedrag. Dit schrijf je over op het papiertje van de belastingdienst, opsturen en klaar.

4. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Adres voor het venster is voldoende,

Niet iedereen krijgt de brief om bewijs materiaal aan te leveren, dit word ook wel rechtstreek opgevraagd bij de opvanglocatie zelf.
    Dus ontvang je geen brief, niet gelijk in de stress raken

5. Altijd een kopie sturen, en het origineel zelf houden!

6. Wel even een kopietje maken van je jaaropgave en die erbij doen. Staat ook in de brief, dat je de jaaropgave erbij moet doen.

Je krijgt vaak wel nog een herinnering als ze het niet of niet optijd hebben ontvangen. Maar als je het dan nog niet doet, dan loop je het risico dat je de hele rambam kan gaan terugbetalen.

Ik heb daar eens een vent aan de telefoon gehad, die het ook niet deed, alleen het formulier invullen en terugsturen, zonder jaaropgave. Maar die kon uiteindelijk dus wel 18000 euro terugbetalen. En die vent riep ook nog, ik wist niet dat je de jaaropgave mee moest sturen. Maar het staat gewoon in de brief!:D

7. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Dat formulier is alleen als je kinderdagverblijf zelf niets door geeft waardoor jij als ouder dit zelf moet doen. Ik ook, moet het nog doen.

Deel Deze Pagina