Sinds eind van deze morgen opeens acute koorts en zeer pijnlijke rechter borst. Ik herkende dit van toen Zoë 3 weken was, ik dacht toen aan de griep maar bleek een flinke borstontsteking te zijn. Ik ben destijds aan de antibiotica geweest maar heb daar nu eigenlijk niet zo'n trek in... Maar nu, ik ben sinds 2 weken weer aan het werk en omdat ik nog voll bv geef, kolf ik 2 x per dag de beide borsten leeg. Is dit de reden waarom ik een borstontsteking heb? Doe ik iets verkeerd? Mijn productie is opeens ook weer heel erg hoog, ik kolf per dag meer dan 540 cc af in twee kolfsessies. Ik ga proberen deze ontsteking weg te krijgen met warme/koude compressen en paracetamol. Maar hoop dat dit de laatste is! Lisszy
Hoi! Wat vervelend dat je weer tegen een borstontsteking aanzit! Ik heb er gelukkig geen last van gehad, maar herken wel de harde plekken na het kolven. Wat mij dan helpt is idd goed met warmte masseren (onder een warme douche). Maar ook om mijn zoontje op verschillende manieren aan de borst te laten drinken. Het is namelijk zo dat aan de kant waar het kinnetje van je kindje zit, je borst het beste wordt leeggedronken. En dit is het allerbelangrijkste om ervoor te zorgen dat de ontsteking weggaat. Deze wordt namelijk door een verstopping veroorzaakt en zolang deze verstopping niet weg is, zal de ontsteking ook niet verdwijnen. Dus laat Zoë lekker veel drinken aan die kant. Ik hoop dat het dan snel over is en je geen antibiotica nodig zal hebben. Ik ben geen expert in ontstekingen, dus ik weet niet zeker of je het helemaal zonder ab kan oplossen. Succes! Groetjes Mariska
ik heb het 2 weken geleden gehad en ik kolf fulltime, ik heb geen antibiotca gehad. ik heb wel echt 3 dagen hoge koorts gehad, veel paracetamol ingenomen, vitaminen geslikt en alleen maar op bed gelegen,was echt super beroerd, dag 2 heb ik er de hete douche opgezet en ben ik gaan masseren en dag 3 een hete kruik erop gelegd en dat had echt geholpen, blijven masseren en kolven, is pijnlijk maar het is wel weggegaan