Klinkt misschien hard maar ik vid het wel een juiste constatering. Je kunt het en doet het dus, of je kunt het niet en doet het dus ook niet. Het wel doen maar vervolgens niet trekken is op z'n zachtst gezegd moeilijk te rijmen.
Applaus voor Ikdus!!! Ze kan alles nog lekker zelf, plus de verzorging voor zieke moeder, etc. Super! Geweldig! Meen ik oprecht. Zo, dan is dat duidelijk. Ik vond het inderdaad heeeeerlijk om de laatste paar weken af en toe als een prinsesje behandeld te worden, ook al kon ik nog hartstikke veel zelf en voelde me prima. Een kind dragen en baren is niet niks en als anderen dat soms aan je laten blijken, dan voelt dat super en moet je die hulp met beide handen aangrijpen. Ik had het écht niet kunnen waarderen als m'n vriend me gewoon had laten aanmodderen.
Ik vind woorden meer doen dan daden. Of lekker een avondje mee uit genomen worden. Dat is toch veel leuker dan een wasmand omhoog tillen
Dáár ben ik het dan wel weer mee eens,maar is mijns inziens toch ook een blijk van waardering? Op welke manier het gebeurt en wat bij je past is voor ieder verschillend, als je af en toe maar merkt dat er aan je gedacht en je gezien wordt.
Als je iets wil van je man/vriend, dan moet je erom vragen. Ja het zou fijn zijn als hij dingen uit zichzelf doet, maar genoeg mensen zijn zo niet. Bespreek je verwachtingen en maak afspraken. Zolang jij alles nog blijft doen, gaat er weinig veranderen... En ga misschien zelf wat vaker op de bank zitten, waar hij bij is.
Daar gaat het helemaal niet om, maar ik mag wel gewoon de zware boodschappen tillen en andere zware huishoudelijke taken doen terwijl ik ook nog 90 % van de tijd voor onze dochter zorg. Heb geen middag voor mezelf om even tot rust te komen. Ben wel gewoon 36 weken zwanger.
Of je moet duidelijker zijn of je hebt echt een hork van een vriend. Ik kan me het topic over de bd ook nog herinneren. Ik hoop dat het verandert als je het duidelijk aangeeft. En anders ben ik benieuwd wat deze vent wel te bieden heeft. Niet lullig bedoelt naar jou ts.
Je bent niet de enige hoor. Hoe denk je dat alleenstaande moeders het doen en duizende andere vrouwen met een man die veel werkt en wel 1 of 2 kinderen hebben. Sorry het is niet "bijzonder" wat jij doet. En je moet dan toch echt bij je man klagen als je het niet trekt.
Het is echt aso van je vent maar dit klopt ook niet. Zware boodschappen tillen en zware huishoudelijke taken die moet je gewoon niet doen. Wie bepaalt dat? Jij toch? Als hij klaagt over de was dan zeg je dat je dat met deze zwangerschapsduur niet meer gaat doen, punt. Tillen deed ik absoluut niet, en al heel snel niet meer. Ook niet op mijn werk jammer dan
Maar als ik geen boodschappen doen dan hebben wij weinig te eten vrees ik. Laatst had hij ook boodschappen gedaan met zijn zwangere dochter, maar hij had geen boodschappen voor ons gedaan (terwijl het dezelfde winkel was waar wij ook boodschappen doen) Hij snapt gewoon niet dat het zwanger zijn soms best zwaar is. Hoef echt niet als een prinses/koningin behandeld te worden, maar een beetje meedenken zou wel fijn zijn.
Nou boodschappenlijst in zijn hand geven en naar de winkel sturen 😊. En anders de boodschappen doen verdelen over de week. ( doe ik nu ook, maar meer omdat ik het vergeet zoals vandaag heb ik gewoon geen drinken gekocht terwijl het me echt is gevraagd 😂 )
Maar San, blijkbaar vragen die mensen die hij wel helpt er zelf om? Vraag jij het wel eens aan hem? En als hij het dan niet doet, tja, dan zou ik zijn was niet meer doen, zijn eten niet meer klaarmaken etc. Dan zorg je enkel voor je kindje en jezelf. Is niet aardig nee, maar wat hij (niet) doet vind ik echt niet normaal.
Als je hulp wil vraag je het toch? Doen zijn dochters waarschijnlijk ook. Als je geen hulp nodig hebt wat is dan het punt? Dat je zwanger bent? Ik heb tot het einde alles nog gedaan inclusief tillen, ging prima dus geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om hulp te vragen. Ikdus stelt het een beetje bot maar ik snap wel wat ze bedoelt.
Waarom zou je niet meer tillen? Ik heb het op mijn werk nog tot het eind gedaan. Als het gaat dan gaat het toch? Wat denk je wat hoogzwangere vrouwen met een dreumes of peuter doen? Kijk als er bekkenklachten zijn oid dan snap ik het, maar anders kan je prima blijven tillen tijdens je zwangerschap.