Hallo dames Ik ben vandaag 20+1 weken zwanger. 4 dagen geleden hebben wij de 20 weken echo gehad en alles zag er uitstekend uit. Sinds week 16/17 voelde ik heel goed de bewegingen van de kleine en zelfs vanaf de buitenkant zag je het bewegen. Voornamelijk bij me schaamstreek. Sinds 2 dagen voel ik bijna niks meer. En als ik wat voel is het wat hoger, omgeving navel gebied. Ook zijn de bewegingen minder sterk als voorheen. Je zou denken dat het andersom zou zijn aangezien ze groter en sterker wordt. Ik word er onzeker van. Is het normaal dat ik de bewegingen minder goed voel nu ze wat hoger ligt of?? Heb even geruststelling nodig i guess. Ze was zo een druktemaker en nu ineens niet meer ondanks de 20 weken echo er super goed uit zag. Alvast bedankt
Heb je eventueel een voorliggende placenta? Ik had met 23 weken dat ik het ineens amper voelde. Heb toen een echo gekregen en bleek dat mijn placenta omhoog was gekomen waardoor de beweging werd gedempt. Als je echt niks voelt zou ik zo snel mogelijk een echo vragen. Beter zekerheid dan onzekerheid en stress.
Vanaf 28 weken hoor je haar pas dagelijks te voelen! De baby heeft nog alle ruimte en zwemt lekker rond als ze even van houding veranderd kan het zijn dat je haar daarom niet voelt.Ik heb de baby nooit dagelijks gevoeld maar mijn placenta ligt voor. Geen stress
Hier ook de placenta aan de voorkant maar voel de kleine nu wel echt elke dag. Maar tot een week of 27 a 28 ook niet elke dag. Het kan zijn dat de kleine net even naar je rug is gedraaid. Dan voel je de baby al gelijk een stuk minder. Als je je er niet prettig bij voelt en ongerust er onder bent altijd de verloskundige bellen. Daar zijn ze voor.
Ook ervaring mee. In deze periode is dat normaal. Ik vroeg me ook af hoe het kon dat je de baby de ene dag heel duidelijk voelt en de andere dag niet. Een logische verklaring kan zijn dat je buikomvang en/of vruchtwater flink kan toenemen, waardoor de baby ineens meer ruimte heeft. De baby beweegt dan net zoveel, maar jij kan het (tijdelijk) minder goed voelen.
Ik voel de bewegingen vanaf week 17/18 en vanaf week 20 duidelijk. Nu voel ik ze iedere dag wel. Vooral 's ochtends vroeg. Placenta ligt aan de voorkant. Manlief voelt nog niks. Die wacht daar echt op. Ik zou even informeren bij je vlos/gyn.
Ik heb een voorliggende placenta en nu 2 keer meegemaakt dat ik de kleine 2 dagen bijna niet voelde. De tweede keer zijn we bij onze vk geweest. Toen zagen we dat ons meisje heel veel beweegt op haar plek, en soms schopt. Door de placents voel ik dat "woelen" soms bijna niet. Daarbij heeft de vk mij kunnen uitleggen waar ik op moet letten e.d. Misschien kan je dat ook met jouw vk overleggen. Ik ben na dat bezoek een stuk zelfverzekerder geworden.
Kan inderdaad een voorliggende placenta zijn... Maar als het je niet lekker zit, of je zorgen maakt moet je gewoon ff se verloskundige bellen, daar zijn ze voor ☺️