Hoi hoi, mijn moeder vindt het super leuk dat ik nu ook zwanger ben en we hebben het nu vaak over hoe ik als kind was vroeger... Leuk om die herinneringen op te halen Gisteren vertelde ze dat ik als kind een paar typische uitspraken had... zo noemde ik een ekster altijd: "extra" en cervelaatworst "Juffrouw Allema-worst" Dat van die worst kwam omdat de juffrouw van de eerste klas basisschool ooit een keer bij ons thuis was komen eten en toen had ze dus cervelaatworst op brood. Mijn ouders vonden dat zo grappig dat ze dat niet verbeterd hebben toen ik klein was... Toch stond de medewerker van de vleeswarenafdeling bij de Hema heel gek te kijken toen ik om een plakje "Juffrouw Allema-worst" vroeg Verder scheen één leraar van mijn basisschool vaak tegen mijn ouders gezegd te hebben dat ik zijn geweten was Ik had toen schijnbaar zo'n rechtvaardigheidsgevoel, dat ik hem altijd tegensprak als het voor mijn gevoel niet klopte... Grappig die verhalen van vroeger Hebben jullie ook nog leuke uitspraken van jezelf van vroeger of van mensen in je omgeving, over jou ?
ja hoor...als het mistig buiten was zei ik tegen mijn moeder: mam wat is het stoffig buiten! heb een gebroken been gehad toen ik 4 was en toen vroeg ik door mijn tranen heen of ik moest lachen op de foto..... hiep mijn vader altijd graag mee met klussen en heb toen een stuk uit de tafel gezaagd... zo heb ik een tienal stomme/grappige dingen die ik vroeg deed!
edit: maar ik weet wel veel van vroeger...ook hoe ik dacht...ik snapte sommige dingen niet die mij nog niet waren uitgelegd zoals kitch ik dacht dat die van spugen hield... maar ook dat als de winkel dicht zou gaan ik erin opgeloten zou zijn als we er niet uit gingen....en heb dus echt winkel vrees gehad toen ik 3 jaar was...
Ik had vroeger eens 'ruzie' met een meisje dus toen kwam ik huilend thuis omdat ze me geschopt had en ik dus pijn had. Toen zei mijn vader tegen mij dat ik haar dan maar terug moest schoppen. Dus zo gezegd, zo gedaan... Kom ik even later weer thuis, vraagt mijn vader aan me wat er aan de hand is. Ikke snikkend; "nu heeft dat meisje ook pijn!"
ik heb eerder een probleem met een woord wat mijn dochter wel eens zegt als ze vraagt om een kusje zegt ze...kutje vind dit eigenlijk helemaal niet leuk
een dochter van een vriendin: ga je mee naar buiten? antwoord: nee het is kut weer! meisje is drie, ik moest toch stiekem lachen.
ik was als de dood voor de buurman. Kroop altijd onder de tafel en moest heel hard huilen als hij bij mij in de buurt kwam. Ben ook heel beschermend opgegroeid dus ik vond altijd alles eng Uitspraken.. geen idee. Wel een leuk topic.
ik draag een hoofddoek, en werkte op een kinderdag verblijf. die kinderen wisten natuurlijk niet waarom ik dat droeg en verzonnen er zo zelf hun verhaal bij zo zei een jongetje heel stoer tegen zijn moeder.. "ja dat is voor op de motor"
haha tweeling die is leuk maar denk ook dat je je soms doodschaamt ik vroeg aan mijn moeder als klein kind "mama mag ik dit hebben"en dan zij de bijvoorbeeld "nee daar heb ik geen centjes voor. en dan ik weer "maaar dan haal je die toch gewoon even uit de muur. tja slim toch haha mijn neefje tegen een zwarte man. eigenlijk iets om voor te schamen (hij was toen nog geen 2) he zwartepiet. hij was me toch boos en mijn neefje is sindsdien bang van pieten.
Mijn nicht zei altijd tegen haar zoon dat ie bij paprika chips goed moest kauwen. Toen vroeg ie aan zijn opa om "goeie-kauwen-chips". En mijn collega had een ontzettend grappig verhaal. Zij heeft een zoon en een dochter. Die zaten samen in bad. Kijkt dat dochtertje naar de fluit van haar broertje en vraagt: wat is dat? Dus dat ventje: Da's mijn fluit. Zegt ze: mag ik hem eens aanraken? Hij kijkt heel verontwaardigd en houdt zijn handen voor zijn kruis: Nee, die van jou heb je ook al kapotgemaakt!
Een vriendin van mij reed met de auto met haar dochtertje (toen 4 jaar) voorbij het ziekenhuis. Zegt ze tegen haar moeder; "mama, hier ben ik uitgeboord he?" Ook kwam ze een tijd geleden terug van school met de mededeling dat ze de volgende keer kalkoenen gingen uithollen. Het was Halloween...
En eentje van Jamie van vorige week; Hij drukte met zijn vinger tegen het raam en zag dat zijn vingerafdruk bleef zitten. Zegt hij bloedserieus tegen mij; "Mama kijk! Vinger blijft hangen!" Xx
Ik wilde vroeger altijd ham ham met hag hag (boterham met hagelslag), natuurlijk kreeg ik dat niet altijd waarop ik altijd gewoon weg liep. Mijn ouders waren er echter al snel achter wat ik dan deed, gewoon de buurt in en bij de buren vragen of die wel een ham ham met hag hag voor mij hadden Mijn vader heeft me een keertje als kleintje van een jaar of 5 even in de auto laten wachten terwijl hij even stond te praten met iemand. Helaas voor mijn vader had hij ook een setje met watervaste stiften in de auto liggen. Resultaat een gekleurd kind wat zelfs na stevig schrobben met jif nog steeds gekleurd was. Bij mijn ouders in de straat woont een mw Haverkamp (ja ze woont er nog steeds ) en elke dat op weg naar school stopte ik voor haar huis om uit volle borst te zingen Frau Haverkamp, Frau Haverkamp wat heb ie dikke titten. Hoe weet ie dat, hoe weet ie dat, 'k heb ze zelf in hane had Om daarna heel hard op mijn klompen naar school te rennen. Goed dan komen we aan bij mijn oudste nichtje die dacht dat de keizersnee zo heette (jongste nichtje is via ks geboren) omdat de meisjes naam van haar moeder Keizer was Mijn nu 10 jarig neefje zei vroeger dat hij niet geboren was simpelweg omdat hij geen schroefje was. Toen wij vorig jaar bij ze waren kwam hij van school af en je kon zien dat hem iets dwars zat. Onder het eten kwam het hoge woord eruit, klasgenoten hadden hem verteld wat een man en een vrouw deden om een kindje te maken. Hij wilde weten of dit echt waar was en hierop werd bevestigend geantwoord door papa en mama. Waarop hij ons allemaal vol afgrijzen aan keek en verkondigde dat hij dat echt nooit ging doen en dan wel ging adopteren Groetjes Anita
Toen Dewi geboren was kwamen mijn neefjes op visite in het zieknhuis. Ze hadden toen een ijsje gekregen met een omhulsel in de vorm van een schatkist. Op een gegeven moment was het ijs op en toen kwam hij naar me toen en zei "kijk, ik heb een shitkast i.p.v schatkist", moest er zo om lachen.