grrr ontpillen wordt er gewoon ziek van

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door lovewinnie, 8 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    heb ik weer en kan me niet herineren dat ik dit bij de 1e keer stoppen ook had en toen heb ik de pil ruim 7 jaar geslikt. nu heb ik hem nog geen half jaar geslikt en gestopt sinds 20 septe,ber. sinds een week heb ik al een soort van menstruatie krampen, soms flinke steken in me liezen en soms zelfs zo erg dat ik er misselijk van wordt. zwanger kan ik nog niet zijn zo snel na het stoppen van de pil dus denk echt dat het aan het ontpillen ligt. soms denk ik waarom ben ik voor dat eventjes toch ook aan de pil gegaan maar ja we wraen nog niet klaar voor een 2e en nu wel. hoop dat er nog is een mannen pil komt zijn wij vrouwen van het gezeik af. me borsten doen ook al 2 dagen zeer :cry: en hoef ik er alleen maar naar te kijken. het zijn een soort steekjes grr

moest het even kwijt want is echt een irri gevoel, alsof me buik, baarmoeder aan het verbouwen zijn daarbinnen om alvast plek te maken en voor te bereiden

*Edit moderator: topic verplaatst*

2. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh meis, wat verveledend. Ik hoop dat het ontpillen snel overgaat of dat blijkt dat je zwanger bent :)

3. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Poeh vertel mij wat. Heb ook last gehad van een gespannen/gevoelige onderbuik, nu deze week gevoelige borsten...wat een ellende. Ik snap even niks van mijn eigen lichaam, heel vreemd allemaal. Maar goed, ik heb wel 11 jaar de pil geslikt dus had het wel kunnen verwachten.

4. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Inderdaad, maar ook na het ontpillen kan je niet altijd van je eigen lichaam aan... Dus bereid je maar voor :D

Ik heb 18 aug. een miskraam gehad. Ik werd 24 sept. pas ongesteld, maar had echt het idee zwanger te zijn. Had alleen wel een negatieve test in handen.... En tijdens mijn ongi leek het de eerste dag net of ik weer een miskraam kreeg. Gelukkig hoor ik dat dit vaker zo is na een miskraam. Maar je lichaam houd je enorm voor de gek. Helemaak als je heel graag zwanger wilt raken.
    Succes!

5. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Pff hier nog iemand!
    Ik ben eind aug gestopt met de pil en heb ook veel last van het ontpillen.
    Me hele lichaam staat op zijn kop, pijn aan me buik ben duizelig, misselijk weet ik het allemaal.
    Had deze maand cyclus van 26 dagen ben wel veel erger ongi geweest dan toen ik de pil slikte.
    Succes meiden met ontpillen!

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ontpillen. Ja erger is er bijna niet hoor. Al die onzekerheid. Heb nog geen eens een eisprong gehad. Ben eind juni gestopt.

En een maand spotting gehad en hele lichte ongie.. Me 1e ongie na de pil was wel meteen met helder bloed en veel. Maar deze spotting is gewoon klote.

Verder voelde ik me in de 1e maand na pil zwanger.. Geen zin in eten ik zat zomaar bom vol. Kotsneigingen, vaker plassen, blauwe aderen. En ga zo maar door. Nu wachtend op een eisprong!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hoi dames jullie ook succes

me buik gaat me de dag gekker doen en heb nu ook echt paracetamol hebben wil ik de dag doorkomen en kan toch best veel pijn hebben. ik doe lopend en staand werk en voel me buik bij elke beweging. net of ik elk moment ongesteld moet worden maar het niet door wil zetten erg lastig allemaal. ook heb ik flinke koppijn en ben snel duizelig. ik herken dit echt niet bij ontpillen en weet nu wat vrouwen bedoelen met ontpillen. blijft raar dat ik dit bij de 1e kee rontpillen helemaal niet zo heb ervaren e nu zo extreem na pas enkele maandjes de pil slikken.

hopelijk ben ik zwanger dan ben je ziek, zwak en misselijk voor een goed doel :). zou wel niet want was van mijn miskraam zwanger in ronde 6 en van aliicia in ronde 3 of 4.

we wachten allemaal in spanning af. mijn nod is tussen de 18e en 25ste dat is dan een cycles van 28 of 35 dagen

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn NOD is ook rond die tijd...ik heb het maar voor het gemak op 19 oktober gezet. Tis alleen wel balen want de 20e ben ik jarig...dat ik maar een héél leuk kadootje krijg dan dit jaar haha. Ach ja, ik ga mezelf niet gek maken, doe gewoon rustig aan.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dat zou anders een heel mooi kadotje zijn sterre. succes en meer dan rustig aan doen en afwachten kun je ook niet doen.

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Precies wat je zegt. Ik was in het begin direct op alles aan het letten en iedere dag denken aan alles maar nu niet meer hoor. Het is zoals het is en dat het moeilijk zou gaan worden wisten we al veel eerder. Alleen dat er ook nog eens ontpillen bij zou komen dat wist ik niet grr. Dacht dat het wel weer z'n gangetje zou gaan...helaas. Maar goed, onderdeel voor het goede doel denk ik dan maar.

11. Dovaca

Dovaca Lid

10 okt 2008
    86
    0
    0
    Hallo MyPrecious,

IK weet precies wat je bedoelt! Ben zelf nu 5 maanden gestopt met de pil en heb al een paar keer een ovulatietest gedaan, maar geen eisprong te vinden! Inmiddels dus wel ff de huisarts gebeld. Hij gaf aan dat het soms echt wat langer kan duren voordat die pil uit je lichaam is verdwenen, maar na een half jaar (uiterlijk) zou het toch echt goed moeten zijn.. dus ik wacht af.

Ik heb de laatste maanden ook last gehad van duizeligheid net als jij, maar ik heb dit nooit gelinkt aan het stoppen met de pil. Dat zal het waarschijnlijk wel zijn dan!

Hoop dat ik in maand 6 wel een eisprong kan vinden en een fatsoenlijke menstruatie heb (nu slechts 3 minimale dagen..)
    :(

12. MyPrecious

Hey Dovaca,

Echt irritant als het zolang duurd! Hoelang zijn jou vorige cyclus geweest? Maar jij hebt dus ook maar een hele lichte ongie? Ik dacht al dat het kwam doordat ik geen eisprong had, want je lichaam heeft dan weinig om op te ruimen..

Hoop ook dat jij straks een eisprong gaat krijgen. Niet normaal toch wat voor troep de pil is! Ben nu 3,5 maand van de pil af hoop zo dat ik straks ook een eisprong krijg. Ik slik nu Etos zwanger worden pillen (nu ook in de aanbieding bij Etos), en sommigen kregen daar wel een eisprong door. Door alle vitaminen enzo. Misschien kun je die ook proberen? Ik weet nog niet of het voor mij werkt, maar vitaminen zijn altijd goed neem ik aan :).

13. Thomie

Thomie Actief lid

2 okt 2008
    297
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik ben ook gestopt met de pil sedert juni dit jaar.
    33-33-46 waren mijn vorige cyclussen. Sinds vorige week woensdag ongi en vandaag eindelijk gedaan. Nog nooit zolang ongi geweest.
    Mijn borsten zijn al een cupmaat gegroeid en ik had ook enorme buikpijn en steken in mijn buik en onderrug voordat ik ongi werd.
    Ik had wel degelijk mijn eisprong gehad, dat was te zien op echo. Alleen weet ik niet wanneer want ik voel dit namelijk niet

14. ster79

ster79 Actief lid

13 okt 2008
    398
    0
    0
    Ik ben sinds kort zo'n grote fan van deze website: heerlijk dat je hier al je zorgen en twijfels kwijt kunt! Ben in juli gestopt met de pil en na 62 dagen voor het eerst ongesteld. Nu net voor de tweede keer ongesteld (na 33 dgn). Beide keren voor het ongesteld worden echt ziek geweest (eerste keer koorts, knallende koppijn, tweede keer snipverkouden). Ondertussen al last gehad van zere tepels (eisprong), grote borsten (ongesteld), pijn in mijn buik (eisprong, ongesteld, tussendoor twee keer), 'snachts wakker worden en niet meer kunnen slapen, rommelende darmen, pukkels en een overdreven vette huid. Grrrr, lekker hoor dat zwanger worden! En dan tussendoor nog net doen of er niets aan de hand is en proberen er vooral niet te veel aan te denken. HOE DOE JE DAT DAN?
    ...zucht...

15. Dovaca

Dovaca Lid

10 okt 2008
    86
    0
    0
    :) Fijn he?Die pil! Lees net het verhaal van ster79 en allemaal lekker herkenbaar. Met dank aan de farmaceutische industrie...not! ;)

Snap van mijn lichaam geen bal meer. Vandaag ineens na 26(?) dagen ongesteld geworden (of misschien ander soort bloeding?). Wederom weer minimaal. Vorige cycli waren 36, 32 30 en 30 dagen dus had verwacht wel op die 30 dagen te blijven. Wat is DIT dan weer? Of had ik dan deze maand wél een eisprong en ben ik net te laat begonnen met die ovulatietesten ofzo?

Hallo? anybody there? Heeft iemand toevallig een baarmoedergids voor beginners? :D :D :D :D
    Met vitaminen ben ik trouwens ook begonnen! Ik heb ze van Gravitamon. Zal wel beetje hetzelfde zijn als dat spul van de Etos. Misschien dat we die stoffige eierstokken van mij daarmee kunnen aanzwengelen hahahaha

16. MyPrecious

Ik was ook na 27 dagen weer licht ongie in plaats van 35-34. Zou ons lichaam nu deze ronde werken? Op welke dag ben je begonnen met ovu testen? Waar haal/bestel je die? Ik moet ze miss ook maar 's kopen volgende ronde.. Ja denk wel dat het beetje zelfde spul is als Etos pillen. Hopen dat het ons gaat helpen. Voel me best onzeker over me lichaam, dat het niet goed werkt zeg maar. Heb jij dat ook?

17. Dovaca

Dovaca Lid

10 okt 2008
    86
    0
    0
    Ik hoop dat het voor ons gaat werken inderdaad. Die onzekerheid heb ik in ieder geval ook ja. Je gaat je toch afvragen of alles wel lekker werkt.

Ik heb digitale ovulatietesten van Clearblue. Op de verpakking staat wanneer je moet beginnen met testen. Je moet uitgaan van je kortste cylus en dan beginnen een paar dagen voor je verwachte eisprong. Overigens zijn die van CB wel erg duur. 33 euro. Je hebt ook vele goedkopere van 5 euro (heb ik op deze site al gelezen), maar die werken met streepjes. Die streepjestesten werken bij mij niet lekker. Ik heb altijd een volslagen onduidelijke uitslag. Maar misschien dat die bij jou wel helpen?

Het is in ieder geval wel het proberen waard!

18. MyPrecious

Die zijn idd duur, en streepjes zijn idd verwarrend. Maar ik denk dat ik wel die eerst ga proberen. Of misschien toch eerst langs de HA. Moet maar even deze cyclus afwachte :( . Hopelijk vind jij je ei! Laat je het weten? :D

19. Dovaca

Dovaca Lid

10 okt 2008
    86
    0
    0
    Probeer het inderdaad gewoon! De huisarts neemt doorgaans trouwens maar laat actie hoor. Doorgaans willen ze dat je een jaar probeert voordat je een doorverwijzing krijgt.

Overigens zag ik dat het kruidvat nu ook ovulatietesten verkoopt voor een tientje.

Ik hou je op de hoogte... ben ook benieuwd hoe het jou deze maand vergaat!

20. Nadja7

Nadja7 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik heb effe een vraagje over het ontpillen:

Heb 16 okt mijn laatste pil geslikt (ben begin van de 2e week gestopt ivm tussentijdse bloeding, wat vage klachten en sowieso kinderwens). Ik heb toen 2 dagen ongeveer een bloeding gehad. Veel roze slijm. Toen ben ik de 21e ongi geworden. Vanochtend (27e) om 4 uur ging ik naar het toilet en had weer wat bloed (rozig). Vandaag was het heel weinig, wat bruin en roze slijm nog).
    Nu vroeg ik me af of dit een tussentijdse bloeding is of misschien een vroege eisprong. Heb namelijk het idee dat de pil te licht voor me was en de laatste maanden al niet meer zo goed werkte.....

Wie weet er raad? Heb trouwens ook wat last van mijn rug en soms pijnlijke borsten.....
    Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes Nadja

Deel Deze Pagina