hmmm geen idee, maar dit klinkt als typisch ontpillen. Dan kan het gebeuren dat je een paar tussentijdse bloedingen krijgt. Vooral als je halverwege een cyclus stopt, dan is je lichaam denk ik even van slag. Er wordt doorgaans ook aanbevolen om niet halverwege een cyclus te stoppen. Het komt vast binnenkort wel weer goed op gang..
Hoi Dovaca, Bedankt voor je antwoord. Midden in strip stoppen is inderdaad niet handig, nee. Maar ik had gewoon echt genoeg van de pil. Wel fijn om te weten dat tussentijdse bloedingen wel vaker voorkomen, dan ben ik al niet meer zo ongerust. Zou ik wel gewoon een eisprong krijgen dan? Ben in ieder geval mijn temperatuur in de gaten aan het houden. Groetjes Nadja
Ik denk dat je vast wel weer een eisprong krijgt, maar wees niet verbaast als dat eventjes duurt. Bij de ene vrouw is alles direct weer op gang, bij de ander gaan er soms een paar menstruaties overheen voordat alles weer goed functioneert. Misschien is alles komende cyclus bij jou weer op orde. Ik zou ff afwachten. Komt goed..
Hey ! Misschien een vreselijk domme vraag: maar hoe weet je dat je lichaam volledig ontpild is ? Ik ben begin juli gestopt met de pil en sindsdien 2x ongesteld geweest. op 43 dagen (was heel kort) en op 60 dagen (8 dagen, maar heel weinig). Bedankt
Hoi, Ik ben nieuw op de site. Ik ben sinds augustus gestopt met de pil, omdat we graag een kindje willen. En ik ben nu al tot de conclusie gekomen, dat ik nooit weer aan de pil ga. Sinds ik gestopt ben met de pil, ben ik namelijk nog altijd niet ongesteld geworden. Ik word er soms zo wanhopig van, omdat ik me echt afvraag of het nog functioneert. Volgens de huisarts moet het allemaal goed komen, omdat ik een vrij regelmatige cyclus had voordat ik met de pil begon (krap vier jaar geleden). Ik geloof haar wel, maar het neemt niet weg dat ik er soms vreselijk mee zit. Niet ongesteld worden is zo moeilijk omdat je niet weet hoelang het duurt. Ik denk zelf dat het nog wel lang gaat duren, omdat het zo verschrikkelijk stil is daaronder. Dat veroorzaakt veel frustratie. Ook hadden we er ons op verheugd om te proberen voor een kindje. Dat ongesteld worden zo'n probleem zou zijn, dat had ik nooit verwacht! En dat doet ook veel verdriet. Zijn er mensen die in precies hetzelfde schuitje zitten en zich ook afvragen of hun lichaam nog wel weet wat menstrueren is? Liefs, Vera
Ik ben 112 dagen overtijd geweest... was gewoon ontpillen, na ee tijdje word je er inderdaad onzeker van, maar als je weet waar het aan ligt kan je jezelf daarmee geruststellen. Gelukkig heb ik daarna gewoon een eisprong gehad en een menstruatie. Dus nog even geduld hebben.... weet je in ieder geval zeker dat de hormonen van de pil uit je lichaam zijn.
Hallo Vera, Maak je geen zorgen. Een vriendin van me werd na het stoppen met de pil 4 maanden niet ongesteld. Ze snapte er ook niks van en maakte zich zorgen. Nu is ze alweer zwanger van de tweede! Heb even geduld.. het komt weer in orde! (maar ben wel met je eens dat die pil rotzooi is..) succes meid
Heej MyPrecious, Ik zou je nog ff laten weten hoe het is afgelopen... Ik heb eindelijk een LH piek gevonden! Had een digitale ovu test van CB en die gaf bij dag 14 eindelijk een smiley! Heb echt met een mega grijns op mijn gezicht in de badkamer gestaan! (en we hebben ons suf geklust natuurlijk hahahaha ) Hoe is het bij jou? Heb je nog geprobeerd te testen?
Hej dus als je ongesteld bent, ben je ook zeker dat je een eisprong had ? en bijgevolg ontpild bent ?
Hoi Vera, Ik ben ook sinds augustus gestopt met de pil en heb tot nu toe ook nog geen menstruatie gehad. Wel heel kort een doorbraakbloeding, maar ook dat stelde niet veel voor. Zo zie je maar, wat voor het een goed is, is voor het ander slecht! Het is toch heel onnatuurlijk allemaal die hormonen in je lijf. En je wordt er inderdaad heel onzeker van. Heel veel geduld hebben dus....
Geen idee. Ik werd redelijk ´regelmatig´ ongesteld (kon per cyclus wat in dagen verschillen), maar ik kon de eerste maanden geen eisprong vinden. Overigens is het mogelijk dat je niet iedere cyclus een eisprong hebt.
Hoi Sunshins, Het klinkt heel erg gemeen, maar wat ben ik blij dat ik op dit moment niet de enige ben in dit schuitje. Soms voel ik me echt de enige, die op dit moment dit probleem heeft. Ik weet ook wel dat dat niet waar is, maar het is toch ergens voor mijn gevoel fijn om dat bevestigd te krijgen dat ik echt niet de enige bent. Ik ben een week geleden weer terug naar de huisarts gegaan, omdat ik helemaal in de stress was geschoten. Ik heb een super lieve huisarts en ze heeft me een verwijsbriefje gegeven voor een inwendige echo. Ik heb hem nog steeds in de kast liggen, maar ik probeer sterk te zijn. Pas als ik in januari nog niks gezien heb (en dan ben ik echt een halfjaar gestopt), dan wil ik gaan. Ik hoop dat ik het red, want ik vind het soms heel moeilijk. Ik ben sinds het begin van deze maand gestopt met temperaturen en ovulatie testjes. Ik werd er alleen gigantisch depri van, omdat ik elke dag weer die bevestiging kreeg dat mijn lichaam niks deed. Ik probeer me nu af te leiden door te denken aan de komende feestdagen. Straks sinterklaas en dan kerst en oud & nieuw. Dat zijn voor mij leuke dingen om aan te denken en erna is het alweer januari! Dan is het 6 maanden geweest en vind ik het wel lang genoeg geweest. Ik weet dat er dan ook nog niks aan de hand hoeft te zijn, maar ik vind het dan sowieso wel een prettig idee dat er dan even gekeken word. Ik heb nooit geweten dat mijn menstruatie zo belangrijk voor me is. Ik heb me nog nooit zo rot en mismaakt gevoeld als in de afgelopen maanden. Ik hoop dat ik een van de gelukkigen ben die toch binnen 6 maanden weer ongesteld wordt Tot die tijd maar blijven proberen om aan andere dingen te denken. Hoe staat het bij jou? Groetjes, Vera
Hoi Vera, Ik begrijp precies wat je bedoeld! Het is zo ontzettend fijn om die herkenning te lezen en te weten dat je niet alleen bent met dit 'probleem'. Misschien inderdaad geen gek idee om, mocht je menstruatie uitblijven, een inwendige echo te laten maken. Hier kunnen ze heel veel op zien, ook als er iets mis is. Ik ben zelf onlangs bij een gynaecologe geweest, maar dan omdat ik andere klachten had/heb. Ik heb toen ook een inwendige echo gehad. Alles was toen goed, behalve dat een van mijn eierstokken wat verstopt zit. Dit was niet ernstig en hier zouden mijn klachten niet van kunnen zijn werd mij verteld. Ook zou dit beeld passen bij langdurig pilgebruik.... Mijn laatste optie was stoppen met de pil om te kijken of de klachten daarvan zouden zijn.....maar ipv dat ik er wijzer van geworden ben heb ik er nu een 'probleem' bij. Naja, ik wacht maar rustig af.... en net als jij positief blijven! Dat helpt al een heel eind op weg! Alleen die onzekerheid, die blijft.... Sterkte!
Hoi Lotteke, Ik heb inmiddels (na 6 maanden) een LH piek gevonden. Ik ga er dus vanuit dat ik dan ook een ovulatie heb gehad.. Gelukkig maar... want ik begon me echt zorgen te maken
Hey Dovaca Kan ik me inbeelden dat je je begon zorgen te maken. Maar geluk voor jou dat er nu een piek was. Duimen nu maar hé ! Ik heb waarschijnlijk -lees:hopelijk- nooit lang genoeg de ovulatietesten gebruikt en daardoor misschien geen LH piek gevonden. Deze ronde blijf ik testen, desnoods weer 60 dagen. We blijven proberen
Jeetje.. Zondag heb ik mijn laatste pil van de strip genomen, en vandaag zal ik wel gewoon ongesteld worden. Omdat m'n vriend en ik volgende week gaan trouwen en we dan graag een kindje willen begin ik niet meer aan een nieuwe strip. Nu dacht ik, ik ga eens wat rondlezen op internet en nu lees ik dit Ik heb zelf bijna 8 jaar de pil (mycrogynon 30) geslikt en ben nu 24. Het is niet zo dat ik haast heb om een kindje te krijgen ofzo, maar deze verhalen maken me toch wel een beetje bang . Ik lees alleen maar verhalen van mensen die veel last hebben van het ontpillen. Zijn er ook mensen die nergens last van hebben (gehad)?.
Hey Ik ken er ook nog niet veel van, maar ik merk wel dat dat bij iedere vrouw anders is. Ikzelf heb een 10-tal jaar de pil genomen en ben nu sinds juli gestopt. Voordien was ik ook heel onregelmatig, maar was na die 10 jaar wel een beetje vergeten hoe onregelmatig dat was Maar ik heb vrienden die de 1e ronde al zwanger waren en anderen die onmiddellijk weer hun gewone cyclus hadden. Dus geen zorgen maken en geniet van je huwelijk De rest loopt wel los. We duimen allemaal.
Hoi Sunshins, Hoe gaat ie met jou? Al enige vooruitgang geboekt of is het daar bij jou ook nog stil? Vanavond had ik echt het gevoel dat ik misschien weleens een positieve ovulatie test zou kunnen hebben. Vraag me niet waarom. Ik denk dat ik het gewoon stiekem hoopte, want de test was (as usual) negatief. Ik fantaseer echt zo vaak over een positieve ovulatietest, een menstruatie of een positieve zwangerschapstest. Ik denk dat als zoiets me binnenkort overkwam, dat ik de gelukkigste persoon ter wereld zal zijn. Zo blij zal ik zijn. Ik probeer er maar niet te veel bij stil te staan, alhoewel het huilen me nu nader staat dan het lachen. Ik baal er echt van dat de test weer negatief was. Heb jij trouwens ook van die vage klachten? Ik ben sinds ik met de pil gestopt ben zo ongewoon vaak misselijk. Ik heb ook van die irri steken in mijn liezen soms. En mijn buik voelt maf. Ik weet niet wat het is. Mijn darmen liggen soms ook helemaal overhoop. Je zou bijna denken aan een zwangerschap. Maja, dat is toch echt niet het geval, helaas. Ik vraag me echt af wat die steken in mijn lies betekenen. De huisarts dacht dat dat rommelige gevoel in mijn buik misschien een teken was dat het weer op gang zou komen. Maja, dat is alweer bijna een maand geleden. Dus kennelijk is het dat niet... Was jij ook heel regelmatig voordat je met de pil begon? Ik namelijk wel. Ik heb het idee dat de meeste meiden, die niet direct weer ongesteld worden na het stoppen met de pil, meestal wat onregelmatig waren voordat ze begonnen met de pil. Maar misschien heb ik dat fout. Ik maak me hierdoor soms wel extra zorgen... En die onzekerheid over hoelang het nog gaat duren maakt me echt gek soms. Liefs, Vera @Dovaca: Geweldig dat je eindelijk een LH piek hebt gevonden na 6 maanden! Dat mag eindelijk ook weleens. Hopelijk ben ik toch iets sneller....... [maarruh vermoed dat dat niet het geval zal zijn....] @:LKG Ik zou me er geen zorgen over maken. De meeste meiden zijn volgens mij meteen ongesteld na het stoppen met de pil. Ik ben ook al eens eerder gestopt met de pil en ik heb toen nergens van last gehad! Helaas was dat omdat ik het had uitgemaakt met mijn vriendje. Nu wil ik graag zwanger worden en word ik maar niet ongesteld! Dat maakt het allemaal wel een stuk frustrerender... Maja, zelfs als het wegblijft, dan heeft het geen zin om erover te stressen. Je kunt er niks aan doen. Zo frustrerend. Dus probeer het een beetje over je heen te laten komen. Ik ben daar absoluut waardeloos in, helaas. Succes! -
Hoi dames, Leuk he, dat ontpillen Niet dus! Ik ben een paar weken geleden met de pil gestopt en had toen wat tussentijdse bloedingen. Volgens de calculator zou ik dinsdag mijn eisprong gehad hebben. Woensdag en vandaag wat helder bloed gehad. Ik controleer sinds ik met de pil gestopt ben regelmatig of ik vruchtbaar slijm heb. Kan die bloeding eisprong zijn? Of zou ik iets geraakt hebben in mijn vagina bij het controleren van mijn slijm? (sorry, niet echt een smakelijke vraag!) Heb ook wat ongipijn bij het bloedverlies, maar NOD is 18 nov. pas. Iemand antwoord...? : Groetjes Nadja