Hallo Vera, Bedankt voor je reactie en je hebt ook gelijk. Maar ja dit iets wat we heel graag willen. Daarom maakt het mij zo onzeker, maar jou verhaal geeft mij wel weer een positief gevoel. Ben aan het begin van de week wel helder bloed verloren, dus das wel een goed teken, ondanks dat het niet veel is...... We kunnen dus gewoon op gaan voor Ronde 2? Maar als ik naar jou Banner kijk, duurt het allemaal nog veel langer....Vandaar dat je er al iets meer van afweet? Het lijkt mij wel erg vervelend, sterkte ermee!
Hoi Janneke, Op naar ronde 2. Je hebt al meer bloed verloren dan ik! Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil nog geen maandverbandje nodig gehad. Dat is nu vier maanden. Voor mij wordt het heel erg afwachten of het goed gaat komen... Ik heb namelijk te veel blaasjes op mijn eierstokken, wat een teken is van pcos. Of ik dat ook echt heb, is onduidelijk. Er zijn namelijk drie symptomen voor pcos. Voor pcos moet je aan 2 van de drie voldoen. Dat is geen of heel weinig menstruaties/ovulaties met cycli meer dan zes weken. Dat heb ik inderdaad, maar dat zou ook nog door ontpillen kunnen komen. Veel folikkels op de eierstokken. Dat heb ik ook, maar dat komt ook bij ongeveer 20 tot 30% van de gezonde menstruerende vrouwen ook voor. En je moet te hoge concentraties van mannelijke hormonen hebben. Bij de meeste vrouwen kun je dat dan ook zien in overmatige beharing, een mannelijke lichaamsbouw of vette huid/acné. Dat heb ik niet. Echter je kunt ook teveel mannelijke hormonen hebben zonder dat dat meteen zichtbaar is. Dat zou een bloedtest moeten aantonen. Met of zonder bloedtesten, geloof ik dat helaas toch al een plakkertje pcos zou krijgen van gynaecologen. Dus ik weet nog niet echt of ik naar een gyn wel. Enerzijds wel, want ik maak me zorgen en zou dolgraag ook zwanger willen worden. Liever vandaag dan morgen! Anderzijds, ze kunnen PCOS niet verhelpen, alleen de symptomen (infertiliteit) verlichten, zodat je wel zwanger kan worden. Maja, dat betekent medicijnen slikken en continu het ziekenhuis bezoeken. Ik wil heel graag kinderen, maar ik zou ze veel liever zelf hebben. Als ik naar een gyn ga, dan wordt het al heel snel richting behandeling met of zonder een bloedonderzoek, waaruit zou blijken dat ik te veel mannelijke hormonen heb. En daar ben ik nog niet aan toe. Ter verduidelijking, ik heb de pil maar vier jaar geslikt en daarvoor was ik altijd super regelmatig. Dus je kunt begrijpen dat ik nog niet eraan toe ben om over mezelf te gaan denken als onvruchtbaar. Maarruh, dit is compleet niet van toepassing op jou. Jij bent ongesteld geworden en dat komt helemaal goed, denk ik. Groetjes, Vera
Hiep hoi. Ik bloed! Het is nog te vroeg om te zeggen of het veel zal zijn of niet, maar op de wc stuitte ik al op een aardige vlek in mijn onderbroek. Normaliter zou ik dit verschrikkelijk vervelend vinden, maar ik ben dol blij. Ik ben er zeker van dat ik geen cyclus heb gehad, want ik heb geen stijging in temperatuur gezien en heb ook geen positieve ovulatie test gehad. Daarnaast had ik een dag met vruchtbaar cervix slijm pas op 3 dec. Dus het is allemaal een beetje apart. De vorige keer dat ik bloedde, wat drie dagen een heel licht bloedverlies was, was op 17 dec. Dat was 25 dagen geleden. Maar als ik dat zou rekenen als een menstruatie dan zou ik toch mogen zeggen dat ik een cyclus heb gehad van 25 dagen! Dat mijn cyclus zonder ovulatie was, vind ik op dit moment niet zo erg. Het lijkt erop dat mijn lichaam echt begint op te starten. Dat of ik heb echt PCOS. Beide menstruaties hebben nu namelijk plaatsgevonden direct nadat ik een paar dagen weinig tot geen suikers heb gegeten en minstens een uur heb gesport! Toeval of niet? Daarbij is de bloeding, die ik nu heb, te vroeg voor de lengte van mijn cycli vroeger. Ook is het me opgevallen in de afgelopen weken, dat mijn ovulatie testjes donkerder zijn in weken dat ik wel snoep tov weken dat ik dat niet doe. Het is net alsof mijn lichaam zich reset direct na het stoppen met suiker. Ik ben nu dus echt super gemotiveerd om dit door te zetten. Als ik volgende keer dan wel een ovulatie kan krijgen, dan kunnen we misschien eindelijk beginnen met proberen! Voor hen die bezorgd zijn: Ik weet wel dat een half atkins dieet-achtige levensstijl niet zo goed voor mijn hart zal zijn, maar ik ben van plan dit op z'n langst vol te houden totdat ik een klein prutteltje in mijn armen mag houden. Dan gaan we wel weer gewoon gezond eten. Jammer dan als ik daardoor idd niet regelmatig meer ben ofzo, als ik ècht pcos zou hebben. Maarruh, je kunt begrijpen dat ik heel blij ben met deze ontwikkeling. Nu nog afwachten of het doorzet tot een goede echte bloeding.... en dan gaan we voor een echte cyclus met eitje! Groetjes, Vera
Hallo, Nou das super nieuws! Stom he?! Dat je blij kunt worden van ongesteld zijn......... Het is bij jou allemaal wel een ingewikkeld verhaal. Ben jij nu ook elke dag aan het temperaturen enz.? In elk geval hoop ik voor je dat dit door zet. Dat heeft het bij in elk geval wel gedaan! Groetjes
Hoi Janneke, Ja, vroeger vond ik ongesteld zijn altijd super vervelend. Mijn lichaam was altijd super op tijd ongesteld of dat nu uitkwam of niet. Grr.. Nu ben ik al blij als ik weer eens zo ongesteld zou worden. Ik zou zelfs dolgraag een zware menstruatie hebben, waarbij ik met krampen op de bank lig en de maandverbandjes aan kan blijven slepen. Ik heb dat soort menstruaties voor en tijdens de pil heel zelden gehad. Dus dat zit er zeer wrs niet in. Zelfs als alles zou werken. Mijn bloeding heeft niet doorgezet. Het is echt heel triest voor een menstruatie. Ik verlies vooral in de late ochtend en vroege middag wat druppeltjes en dan is het voorbij. Maja, nu gedurende drie dagen wat bloedverlies gehad, waarbij een tweetal druppels echt rood. Het maandverband is meer voor de sier, omdat ik geen inlegkruisjes op voorraad heb. Een echte menstruatie is het dus niet. Misschien volgende maand maar weer. Dus we wachten wel weer. Ik mag nu toch weleens een eisprong hebben, zucht. @Danna; Ik mag hopen voor je dat je na een maand klaar bent met ontpillen. Ik wacht al vier maanden en tot dusver nog geen eisprong gehad. Grmbl. Zwanger worden schiet in mijn geval dus niet op. We hebben nog niet eens een kans gehad. En dat is heel frustrerend.
Das flink balen! Het duurt allemaal erg lang bij jou....Ben je ook steeds aan het testen of je een eisprong hebt..... Sterkte ermee, ik hoop voor je dat het goed komt en anders moet je toch echt eens naar een HA gaan.....
Hej Janneke, Ja, het duurt allemaal erg lang. En ik weet ook zeker dat ik tot dusver geen eisprong gehad heb. Temperatuur blijft laag en de ovulatietesten, waar ik al veel te veel van gebruikt heb, zijn tot dusver allemaal negatief. Het is allemaal erg frustrerend. Ik had natuurlijk ook zo graag meteen van start willen gaan en dat kan niet. En naar mate het allemaal langer duurt, ben je steeds banger dat er wat mis zal zijn. Ik bedenk me nu dan ook pas wat voor gevolgen het slikken van de pil heeft op mij, wat ik nooit had verwacht en waarvan ik me ook een beetje afvraag of ik het er allemaal voor over had gehad als ik het vantevoren had geweten. Dat is moeilijk om nu eerlijk te beoordelen, maar als ik het had geweten, dan was dat toch erg fijn geweest. Ik ben al een paar keer naar de huisarts gegaan. Op zich is vier maanden niet eens zo lang. Officieel sturen ze je pas naar een gyn na 6 a 7 maanden. Mijn huisarts dacht mij echter wel gerust te stellen door een echo te laten doen van de eierstokken. Helaas pakte dat verkeerd uit, want mijn eierstokken zagen er niet normaal uit. Ik heb de papieren voor de gyn thuis liggen. Ze zijn compleet ingevuld, maar ik wil ze eigenlijk niet versturen. Mijn eierstokken zien er niet super uit, maar dat hoeft niet te verklaren waarom ik niet menstrueer. Klinkt heel eigenwijs, weet ik. Ik hou me heel erg vast aan het feit dat ik vroeger altijd super regelmatig was. En met vroeger bedoel ik 4 jaar geleden. Ik heb de pil slechts 3,5 jaar geslikt. Het kan zijn dat er in die tijd iets mis is gegaan, waardoor ik onvruchtbaar ben geworden natuurlijk. Maar hoe groot is die kans? Ik wil het ook gewoon niet accepteren. Ik denk dat ik nooit meer sjag zal durven zijn over een menstruatie, als ik het geluk heb om weer zoals vroeger regelmatig te menstrueren. Het is echt een zegen, een geluk en ik heb nooit ingezien hoeveel mazzel ik had... Ik snap wel dat ik het toen niet zo zag, maar dit gedoe zal me altijd bij blijven of het nu wel of niet goed komt. Ik heb de afgelopen maand 2 hele lichte bloedingen gehad (al is het echt heel weinig), dus dat geeft een beetje hoop. Ook al zal ik pas echt blij (en wat geruster) kunnen zijn als ik weer eens (een paar keer) een eisprong heb gehad. Het voelt nu allemaal zo fragiel. Ik weet ook niet wat ik moet denken. Gewoon toeval dat ik 25 dagen uit elkaar wat bloed? Of niet? Mijn cycli waren vroeger 30 dagen. Het bloed is bijna allemaal bruinsig en weinig, dus het lijkt absoluut niet op een menstruatie. Je hoort verhalen van vrouwen, die zwanger zijn (en blijven) en meer bloed verliezen dan ik! Deze keer is de bloeding een dagje langer. De vorige keer verloor ik slechts 3 dagen heel licht bloed en nu is het al 4 dagen. Mijn menstruaties waren vroeger 5 dagen, dus in die zin lijkt het er al weer meer op. Misschien dat ik komende maand dan eindelijk die eisprong zal hebben, waar ik al bijna een halfjaar naar uitkijk? Ik wil niet teveel hopen, want anders raak ik alleen maar teleurgesteld. En tot dusver heb ik best veel teleurstellingen al gehad; geen menstruatie; geen eisprong; geen normale eierstokken enzo. Als ik nooit normaal had gemenstrueerd, dan ok, dan zie je dat wel een beetje aankomen, maar ik heb dus nooit problemen gehad en de pil relatief kort geslikt, dus dan komt dat hard aan. Groetjes, Vera Ps. Sorry voor het lange bericht en het feit dat ik zoveel weer loop te herhalen. Ik heb vandaag een dipje en zit er echt even mee. Ik begrijp niet waarom mijn lichaam me nu ineens zo in de steek lijkt te laten en al die andere meiden na tien jaar of langer zelfs de pil slikken bijna gelijk weer menstrueren. Het voelt zo oneerlijk, omdat er niks was wat suggereerde dat er problemen bij mij waren. Ik voel me daar soms vreselijk hopeloos onder. En ik ben stik jaloers.
Nou ik begrijp wel dat dit een hele lastige situatie voor je is en eigenlijk kun je er met niemand over praten. Want het moet toch een verrassing zijn, wanneer je wel zwanger blijkt te zijn (voor de omgeving dan). Daarom is het wel heel fijn dat je het even kwijt kunt op deze site. Hier kom je ook meiden tegen met dezelfde problemen of net iets anders. Al zal het ook confronterend zijn wanneer je al die zwangeren op de site ziet. Je hebt dan vast zoiets van 'dit wil ik ook'. Ik kan mij heel goed voorstellen hoe moeilijk dit is, niet ongesteld worden en niet van je eigen lichaam op aan kunnen. Ik vond het al vervelend dat ik een week moest wachten, laat staan een aantal maanden. Het blijft allemaal zo onzeker! Misschien moet je dan nog een maandje wachten kijken of je weer een beetje menstrueerd. En anders kun je altijd naar het ziekenhuis gaan, mocht je het na een eerste gesprek niks vinden, begin je er niet aan. Maar misschien valt het wel mee en lucht het op...... Ik wens je in elk geval veel sterkte, en je blijft maar lekker herhalen hoor! Greetz
Hoi missrianne, Pfff, 8 maanden... En je weet zeker dat er niks mis is/was met je? Ben je toen ook naar de dokter geweest? Ben je ondertussen al zwanger (geweest)? Ik heb nu twee hele lichte bloedingen gehad, maar dat wil ik echt geen menstruaties noemen. Ik verloor nog meer bloed bij mijn aller eerste menstruatie toen ik net 15 was. :-s Ik vind het allemaal maar totaal verrot. Ik ben er regelmatig ook extreem verdrietig en depri onder. Mijn vriend en ik ruziën er ook over. We ruzieden vroeger vrij weinig, maar nu vrij vaak. De stress, die ik heb, over de kans dat ik echt onvruchtbaar ben (ook vanwege die echo) zorgt gewoon voor spanningen. Vandaag heb ik weer zo'n rotdag. Ik ben uiteindelijk naar de winkel gegaan en alles wat ik lekker vond gekocht. Ik eet op dit moment heel weinig koolhydraten en heb het alleen maar op de tafel neergezet. Ook heb ik een fopspeen en wat zwitsal wascreme gekocht. Ik wil zo graag zwanger worden, maar ik heb nog steeds geen kans gehad. En ik begin me steeds meer af te vragen of ik ooit nog een spontane eisprong zal hebben. Als ik na kerst en oud & nieuw geen eisprong heb gehad, dan gaat de brief naar de gyn. Hij ligt al ingevuld klaar. Dan wil ik zo snel mogelijk aan de clomid. Ik ben het gewoon ZAT! Liefs, een zeer verdrietige Vera
Hallo Vera, Hoe gaat het er nu mee en hoe zijn de kerstdagen geweest? Het is jammer dat het allemaal op deze manier gaat en dat je er dan ook nog ruzie over krijgt.... Volgens mij moet jij gauw van die onzekerheid af....... Ben benieuwd hoe het afloopt en sterkte de aankomende periode! Groetjes
Hoi Vera, Ben toen naar de dokter geweest omdat ik dacht dat ik zwanger was omdat ik niet ongie werd. Niemand die mij ooit verteld had dat het zolang kan duren voordat je weer ongie wordt. Heb toen een echo geeist en gekregen. Niks te zien natuurlijk. Vervelend voor je dat je het er zo moeilijk mee hebt en dat het niet ten goede komt van jullie relatie. Ik zie dat je bezig bent sinds augustus? En ben jij wel ongie geweest sinds stoppen pil? Zolang ben je nog niet bezig! Niet de moed laten zakken! Je bent net begonnen! Probeer het klussen weer leuk te maken en niks forceren. Ik denk dat zwanger worden ook een stuk makkelijker gaat als het "spontaan" gebeurt. Ben niet zwanger @ the moment. Ga 21 januari weer beginnen met proberen. Alleen 1 probleem..mijn vriend vaart en is mijn minst onvruchtbare dagen thuis altijd! 2 weken weg - 2 weken thuis.. Tjaa wat doe je daar nou aan? Kus!
Iedereen nog een gelukkig nieuwjaar! Allemaal weer met volle moed het nieuwe jaar begonnen? Hier is het weer afwachten en wat duurt dat lang.......De vorige cyclus 38 dagen, vanmorgen even een testje gedaan, negatief. Nu wachten tot ik weer een keer ongesteld wordt. Maar dat duurt zo lang, al meer dan een week bruinverlies. Voor de rest helemaal niks. Dit houdt toch in dat ik nog niet echt ongesteld ben geworden? Iedereen heel veel succes gewenst voor het nieuwe jaar en dat al onze wensen maar uit mogen komen!
hey dames heb es iets raars. ben nu 2 maanden gestopt met de pil en heb nu last van spontaan bloedend tandvlees ook pijnlijk en s'avonds last in me onderbuik en een beetje misselijk .als ik op de bank lig gaat die misselijkheid wel weg . zou iemand me kunnen vertellen wat t is ? heeft iemand dit ook gehad ?kan natuurlijk ook wel zo zijn dat het niks met de pil stoppen of wat dan ook te maken heeft . ik weet het iig niet . groetjes lisa _________________
Hallo, Had je vorige maand ook zulke verschijnselen? Ik had hier namelijk de eerste maand nadat ik gestopt was met de pil wel last van.... Behalve het bloedend tandvlees. Ik had weinig zin in eten en voelde mij misselijk, ook een raar gevoel in de buik. Hoe gaat dat eigenlijk met die pendels in zijn werk.... Sterkte.
bij de loun kun je zien wat pendelen inhoud daar staan ook de pendelaars bij .als je die een pb bericht stuurt met je voor en achter naam en geb dat dan krijg je een pb met pendel terug. kan wel even duren want ze krijgen veel vraag erna succes