Grrr..ook ik ben geskimmed

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1979, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb het ook meegemaakt, een paar jaar geleden bij een tuincentrum.

Een dag later wilde ik boodschappen betalen bij de V & D....Sta ik daar bij de kassa, werd mijn pinpas geweigerd. Schaamde me rot.
    Thuis op mijn rekening gekeken. Bleek er in Frankrijk 500 euro van mijn rekening af te zijn geschreven! Ik kom nooit in Frankrijk, dus had meteen al door dat dit niet kon kloppen. Mijn bank gebeld, maar die waren er al van op de hoogte en hadden mijn pas dus geblokkeerd. (Ze hadden mij al geprobeerd te bellen, maar hadden alleen een oud telefoonnummer van mij.)

Ik moest meteen aangifte doen bij mijn bank. Heb ik dus gedaan. Binnen een week had ik mijn geld gelukkig weer terug en een nieuw bankpasje.

Ik ben er wel huiverig van geworden om te gaan pinnen. Kijk altijd goed of ik niks vreemds zie aan dat apparaat. Je schrikt toch erg als zoiets gebeurt!

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou gelukkig komt het geld terug, dus het komt wel helemaal goed hoor. En ik heb nog een rekening achter de hand, dus ook dat komt goed.

Maar stel dat je dat nu niet hebt, pfff...Dan heb je dus wel een groot probleem en moet je maar hopen dat mensen om je heen je wat kunnen lenen om je boodschappen te doen.

3. Romy1979

Netjes dat het zo snel is opgelost! En ja, je voelt je echt lullig als je pasje het niet doet. Je krijgt gelijk het gevoel dat mensen denken dat je geen geld hebt oid.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Jee wat erg zeg! Zulk dingen lijken op de een of andere manier altijd bij een ander te gebeuren he.
    Ik snap ook niet waarom mensen aan andermans spullen moeten zitten, kan er erg boos om worden :x

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat een kloothommels he, ongelooflijk! Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je je een ongeluk schrikt. Tegenwoordig als het loon binnen is, maak ik altijd direct alle rekeningen en de huur over, en een deel naar de spaarrekening. Denk dat echt, gna gna, daar kunnen ze niet meer bijkomen. Je hoort het zoveel tegenwoordig! Iedereen kent wel meerdere personen die geskimmed zijn. Weet ook niet zo goed wat je ertegen kunt doen, want die skimmers worden ook steeds slimmer.
    Hopelijk heb je snel je geld weer joh!

6. MamavanDane

MamavanDane Bekend lid

23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Bij de Ikea moet je goed opletten!
    Die gasten klimmen tijdens winkeltijd op een stelling in het magazijn en laten zich dan insluiten, vervolgens als het personeel in het magazijn is gaan ze naar de kassa's toe en zetten een apparaatje over de pinpads heen. Met een sd kaartje in het apparaatje kopieeren ze zo alle passen en pincodes!!
    Ik heb dit via werk gehoord ( werk in de beveiliging)

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Afgelopen weekend zijn idd de betaalautomaten bij de Ikea in Duiven geskimmed.

8. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hebben ze laatst ook een poging gedaan! Gelukkig mislukt.
    Ik stond af te rekenen bij de benzinepomp en toen bleek mijn pas geblokkeerd. Dus moest ik helemaal zo'n formulier invullen, administratiekosten betalen en mijn rijbewijs achterlaten. En een boze blikken van de cassiere!
    Thuis de bank gebeld en toen bleek dat ze erachter waren gekomen dat er een automaat waar ik ook gepind had geskimd was. En ze hebben dus uit voorzorg mijn pas geblokkeerd. Godzijdank natuurlijk! En dat was al de tweede keer dat ze zoiets voorkomen hadden, er is ook wel eens geprobeerd vanuit Polen een groot bedrag van mijn creditcard af te schrijven! Toen belde de bank of dat inderdaad klopte. Lang leve de Fortis Bank!

Nu ik zwanger ben en bekkenklachten heb laat ik de Albert.nl komen voor de boodschappen. Maar dat vind ik ook wel eng hoor. Je moet dan pinnen op zo'n draadloos apparaat. Maar wie weet wat die bezorgers daar allemaal mee doen in hun vrachtwagen... Ach, ik hoop maar dat het gewoon niet gebeurt.

9. Romy1979

Ik had al zo'n voorgevoel dat het de Ikea zou zijn. Dat waren dan dure zweedse balletjes zeg, 1600 euro :D

Gelukkig komt het geld terug. Mijn zwager heeft het ook meegemaakt bij dezelfde bank en binnen 4 dagen stond het geld weer op zijn rekening.

In ieder geval weer een les geleerd, voortaan altijd goed afschermen met pinnen.

10. Romy1979

Het gebeurd ook vaak bij bouwmarkten. Ze laten zich 's nachts insluiten en als iedereen dan weg is, plaatsen ze die apparaatjes of cameraatjes. En wanneer de winkel weer opengaat gaan ze weg. Een paar dagen later komen ze weer terug en zelfde verhaal..insluiten, apparaatjes weghalen en toeslaan maar.

11. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Maar hoe weet een bank nou dat er sprake is van skimming en dat je het niet zelf bent geweest? Of hoe bewijs je dat zelf?

@ TS: dat was zeker schrikken voor je, maar gelukkig krijg je het geld terug! Ik woon dichtbij een Ikea en pin er regelmatig, maar nu begin ik ook huiverig te worden...

12. Romy1979

Ik denk dat ze daar achter komen doordat er in eens een heleboel vreemde transacties plaatsvinden (meestal in het buitenland) via pasnummers die kort daarvoor allemaal in dezelfde winkel zijn geweest. Als het goed is moet er ergens een belletje gaan rinkelen op een bepaalde afdeling.
    En wat natuurlijk ook kan is dat een klant belt die vreemde transacties ziet en dat de bank direct daarop actie onderneemt en een onderzoek instelt.

En bewijzen dat ik het niet was, was vrij makkelijk. Vrijdagavond werd er met mijn gekopieerde pasnummer gepind in Thailand. De volgende ochtend heb ik met de originele pas gepind bij de AH in Arnhem. En diezelfde avond werd er nogmaals twee keer met de gekopieerde pas gepind in Thailand. Nou dat kan ik natuurlijk nooit zelf zijn geweest.
    Daarnaast mag ik ook nu niet meer vliegen, dus bewijs voldoende, hahaha :D

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik leg mijn hele hand over het scherm heen en weet precies met mijn andere hand de nummertjes te vinden.
    had ik al geleerd op vakanties in brazillie.
    daar had ik zelfs mijn roodstaan geblokeerd zodat ze niet door kunnen gaan met pinnen!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Idd irritant ! Blijkbaar zijn nog niet alle pinapparaten goed beveiligd :( Gelukkig krijg je wel het geld terug van de bank. En idd als je netjes belt doen ze qua hypotheek vaak ook niet zo moeilijk.

15. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

De XL in Kronenburg? Daar ben ik van de week ook geweest. En de Ikea ook. Ga zo maar eens naar mijn rekening kijken.
    Zal wel goed zijn, maar je weet maar nooit.

Wat belachelijk! Snap echt niet wat het mensen bezield om andersmans spullen te jatten.

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Een bank zelf kan niet achterhalen of er sprake is van skimming. Dit wordt vastgesteld door Equens die het betalingsverkeer voor de banken regelt. Meestal heeft Equens zelf al geconstateerd dat er sprake is van skimming aan de hand van een controlesysteem en geeft dan bij de banken aan welke passen van welke rekeningen geblokkeerd moeten worden.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
  18. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Echt heel naar is het. Ik ben 3 jaar geleden ook geskimd. Kwam er zelf pas een week later achter, want was heel stom. Ik had de week voorafgaand aan het skimmen een nieuwe pas gekregen ,omdat de oude bijna verlopen was. Ik heb die oude nog gebruikt tijdens het skimmen. De bank heeft die oude geblokkeerd. Ik ben nog op vakantie gegaan en al :$ Heb gewoon kunnen pinnen ,want ik gebruikte inmiddels mijn nieuwe pas. Terug van vakantie ging ik internetbankieren en zag ik dat er 1000 euro op verschillende plaatsen in europa was afgeschreven in een paar minuten tijd. Ik heb aangifte gedaan en binnen een paar dgn had ik mijn geld terug.

voelt echt als een inbreuk op je privacy

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ahhh gatverdamme, dit mag toch niet gebeuren!
    Ik heb zelfs nooit van skimmen gehoord, wat eng zeg!!!

20. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ikea Breda is ook geskimmed afgelopen Januari bij de zelfscan kassa's hoorde ik vanmiddag van een aantal klanten.

Deel Deze Pagina