Grrr, opgelicht op straat. Baal ervan.

Discussie in 'De lounge' gestart door Juud74, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hier was het ook een keurige man om te zien, ook eind 20, slank beetje donker haar, leuk net kapsel, een wollen jas, spijkerbroek, nette schoenen. Netjes dus, geen asofiguur of zo, maar als het een oplichter is, is dat ook wel logisch, een net iemand boezemt meer vertrouwen in, als een aso die voor je deur staat.

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Joh, met of zonder jouw 20 euro is zijn leven vast niet beter dan dat van jou hoor. Niet dat je met iedereen maar onbeperkt medelijden moet hebben, maar alles bij elkaar opgeteld is zijn situatie vast niet te benijden. Dus maak je niet meer druk over die 20 euro want dat is het niet waard...

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Dit doe ik dus absoluuuuut niet!!!
    Ik ga niet iemand anders zijn verslaving financieren!
    Werk zelf in de verslavingszorg en ga echt niet iemand aan zijn shotje helpen!

4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Prima, dan doe je dat toch niet? Ik geef ook niet altijd iedereen geld, maar soms wel eens. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand er meer of minder verslaafd van word als ik hem een euro geef.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Klopt, maar je houd het wel in stand.

6. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Fijn zo'n babbeltruc. Mijn advies is om aangifte te doen.

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Nee hoor, dat doet de verslaafde zelf... ;)
    En ik heb liever dat ze om mn geld vragen met een lulsmoes dan dat ze mn portemonnee jatten, dan heb je nog de kans om ja of nee te zeggen!

@ts, erg lullig...
    Maar was vast 1x een nooit meer!

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ga echt geen geld geven aan iemand om ff een snuifje of shotje te geven. want ach hij heeft het nodig daar w il ik niet aan helpen, wil iemand eten.geven of weet ik veel wat maar iemand aan de drugs helpen, nee dankje. Geef ik het liever aan iemand die geen brood kan iemand die nog geen brood kan betalen.

20,00 achja weet je ik vind het wel nobel van je van mij kreeg hij het niet, want ik heb geen contant op zak :):) (vaak dan)

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

lief van je, moest ook een telefoon lenen vandaag en die mevrouw vertrouwde mij niet, flink balen

10. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Dat bedoel ik! Het is toch zot dat mensen elkaar niet meer vertrouwen, ik vind het echt lullig voor je dat die mevrouw haar telefoon niet even wilde uitlenen.

11. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Het mooie is dat dat ook hier een Zeeuwse Middelburg gebeurt, ben ik dus ook een keer mee op mijn snuffel gegaan. Nooit meer, eerst zemen, dan vangen!

12. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Die pipo kwam dus eerst langs om te vangen om ze vervolgens te zemen, zo ging hij de flat door. Na boodschappen te hebben gedaan en een uur later terug te zijn gekomen, zat dezelfde kledder vogelpoep er nog op.

13. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Verdorie, wat een naaistreek... Geloof ook niet dat je het nog terugkrijgt, nu twee dagen geleden... Maar goed, zoals ook al gezegd: het siert je wel dat je de medemens wilt helpen en dat moet je maar onthouden. ;)

Zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Ik roep ook altijd heel hard dat ik daar nooit in zou trappen, maar ben aan de andere kant ook vrij naïef... :)

14. Zanita

Zanita Actief lid

1 jan 2013
    326
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had een wat oudere man wel een keer geholpen. Die was zijn portomonnee kwijtgeraakt en moest naar rotterdam toe terug naar huis (hij was hier op bezoek). In eerste instantie liep ik door en liep weer terug om te kijken wat die wilde. Dacht misschien wilt hij de weg vragen. Toen hij om geld vroeg twijfelde ik eerst. Ik geef NOOIT geld aan mensen op straat, maar had een gevoel dat het wel zo was. Heb geld gepind voor hem en hem gezegd succes met alles etc. Gaf hij zijn dochters nr. Hij schaamde zich dood trouwens dat hij mij om geld vroeg.

Nou was dit heeeel toevallig een Koerdische man en ik ben ook Koerdisch. Thuisgekomen vertelde ik mijn moeder het verhaal (was toen 18 trouwens) en mijn moeder zei nou dan bel je toch gewoon effe kijken of hij veilig is aangekomen. Ik belde en zijn dochter nam op en zei dat ze hoopte dat ik zou bellen en ze had een brok in der keel omdat haar vader om geld heeft moeten "bedelen" en heeft mijn 1000 maal bedankt etc.

Als jij geld geeft, moet je niet diegene gaan beschuldigen. Dan had jij het geld niet moeten geven ;)

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Maar als die persoon het geld kreeg door een zielig verhaal op te hangen en beloofd het terug te betalen, maar dat niet doet dan is dat toch ook een oplichter?

Naar mijn idee heb je dan alle recht om iemand te beschuldigen.

16. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Nou mijn man is een keer in duitsland me de motor zijn beurs verloren. En hij heeft van 2 oudere dames wat geld gekregen zodat hij iets te drinken kon kopen. Wij reden wel achter hem aan met de auto maar mijn schoonvader wilde toch nog "effe" terugnaar het bezinestation om te vragen of zijn beurs was gevonden en ook onderweg kijken of we niet toevallig zijn beurs zagen. Dat was dus 1,5 uur terug rijden en toen weer naar de plek waar mijn man aan he wachten was.

Deze dames bleken ook og uit dezelfde omgeving als ons te komen. Hij heeft naderhand he geld weer terug gebracht.

He kan dus wel.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik hoop dat je het geld alsnog krijgt, maar ik vind het wel jammer dat door dit soort verhalen je haast niemand meer kunt vertrouwen.
    Ik geef eerlijk gezegd niemand geld, ook niet aan collecte bussen aan de deur. Als wil sponsoren, stort ik het wel op hun rekening dan weet ik zeker dat het aankomt. Ook leen ik geen telefoon uit aan iemand die moet bellen, voor hetzelfde geld rennen ze er hard mee weg.

18. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Kijk dit is nou een mooi verhaal, en ik vind het super dat je dit gedaan hebt, echt waar! Hier doe je dit soort dingen toch voor? Ik blijf geloven in de goedheid van mensen, ik heb best veel gereisd in mijn leven en ben altijd alleen maar lieve behulpzame mensen tegen gekomen over de hele wereld en ik baal er echt van dat die rotte appels het zo verpesten qua vertrouwen. We doen toch gewoon allemaal ons best om een goed mens te zijn, ook voor mensen die we niet kennen? En ik wil ook niet beschuldigen, maar ik denk echt niet dat ik mijn geld terug krijg. Nah ja, so be it dan maar, ik blijf overtuigd dat verreweg het merendeel van de mensen lief is, anders wordt het leven wel erg paranoia en akelig en angstig en daar heb ik nou toevallig helemaal geen zin in.

19. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik hoop dta hij het terug betaald!

Goed om die positieve verhalen te lezen. Zo zo het echt vaker moeten zijn! Mensen moeten elkaar weer meer vertrouwen en helpen met de simpele dingen als stoepje vegen, boodschappen tillen, opstaan in de bus. Oftewel normen en waarden! Alleen balen dat er zoveel mensen zijn die dit verpesten voor ons!

20. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.264
    0
    0
    Utrecht
    Wellicht een goed idee om een nieuw topic te beginnen met als onderwerp, lieve goede dingen in al dan niet nood situaties, die jij voor andere mensen hebt gedaan of andere mensen voor jou hebben gedaan. Dit om het vertrouwen in mensen en de mensheid een beetje op peil te houden, want nogmaals, ze zijn er echt en we zijn met velen!

Deel Deze Pagina