verdikt oorschelpje / bultje op oorschelp

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Arti13, Mar 6, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Even een vraagje of jullie misschien weten wat dit is.

Evy heeft op de rand van haar oorschelp een rood plekje. Vanavond zag ik dat het een blaasje werd, en later leek het blaasje weer weg. Maar het oorschalpje is wel iets verdikt. Ze heeft er volgens mij geen pijn aan, want ik mag er wel aanzitten.

2. mamalinny

mamalinny Actief lid

Jan 3, 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Het zou krentenbaard kunnen zijn, begint ook rood met een blaasje, die daarna weer weggaat. Is het ook vochtig?

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nee dat is het niet, maar ik ga wel eens opzoeken wat krentenbaard is.
    Het is nu weer weg, maar het oortje is nog iets dik. Maar dan wel het oorschelp. Er zit af ent oe ook een rode vlek in haar oorschelp aan de binnenkant. Ik weet niet of dat van het krabben is.

Later dacht ik dat het misschien wel haar haartjes kunnen zijn die prikken en irriteren. Die vallen precies op de oorschelp. Zou dat kunnen?

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft dit gehad toen ze net 2 maanden was.
    Wat bleek nou, had ze met der oortje op der speen geslapen waardoor dat is gaan irriteren.
    Ze had zelfs een dikke blaar met vocht op haar oorschelpje en dan precies bovenin.
    Heb toen 1 keer op internet gezocht wat dat kon zijn en doe dit noooooooit meer hahaha.
    Misschien zou het zoiets kunnen zijn of dat ze op haar oortje heeft geslapen terwijl die dubbel zat?

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dit klinkt inderaad als hetzelfde. Ik heb ook even gegoogled, en doe dit inderdaad ook nooit meer! :$;) haha.
    Ik hou het gewoon in de gaten. Maar het lijkt inderdaad toch niets ernstigs gelukkkig.

Share This Page