Staat er net WEER eentje! Eerst drukt ie me een Nuon pasje onder de neus, zo dichtbij dat ik t niet kan lezen. Dan begint ie in t fries te lullen (wat ik niet versta, maar heb m eerst zn verhaal af laten maken voordat ik "sorry??" zei ) Daarna: "U bent Nuon klant geweest volgens mijn gegevens?" Nee "Maar de levering heeft via ons plaats gevonden?" (klonk al erg vragend) Dat kan maar zo meneer, maar volgens mij loopt hier alles via Essent. Ik regel dit soort dingen niet. "Ik mag u een goedkoper tarief bieden dan Essent!" Dat zei de meneer die hier vorige week was ook al, ze komen hier elke week langs om te vragen of ik wil overstappen en nog doe ik het niet. Half omdraaiend wenste ie me nog nors een fijne dag Sinds die hele crisis is het bar en boos met deur verkopers... grrr... ps. Thanx voor de sticker!!!!!!
ik weet dat het stom klink maar de gemiddelde nederlander betaald 200 a 300 euro per jaar te veel nu zijn er een paar energie aanbieders waarvan ik zeg die zijn goed dit zijn greenchoice en electrabel goedkoop en betrouwbaar en geen romp slomp wil je het heeel goed geregeld hebben dan zou ik bij electrabel gaan en inderdaad deur aan deur verkopers zijn associaal doe hier ook niet aan mee maar kijk op de website van energie aanbieders en zoek zelf wat voor jou het beste is nuon essent eneco al dat soort aanbieders zijn erg duur wijnig service bij electrabel is het zo zit je te laag met je maandelijkse tarief dan bellen ze jou op om te waarschuwen ben je niet tevreden of heb je een klacht kosteloos overstappen of als je klacht indient krijg je een hotelbon voor 1 nacht of weekend of een etentje op kosten van electrabel ik weet veel van energiemaatschappijen omdat ik veel onderzoek heb moeten doen voor verschillende maatschappijen
Wij hebben heel veel aanbieders met elkaar vergeleken en komen toch op Essent uit. Ik snap allereerst al niet waarom ze meteen durven te roepen "U betaalt te veel!" terwijl ze niet eens weten wat je stroomverbruik is! Bij ons is het verbruik nl. nogal afwijkend door verwarming van aquaria en warm water. Bij Essent betalen we misschien een tientje per jaar meer dan bij een of andere onbekende aanbieder (had nog nooit van greenchoice en electrabel gehoord) maar dat neem ik dan wel voor lief. Juist!!
'k heb niet alles doorgelezen maar bij kassa.nl kun je een sticker krijgen. Moet je even zelf een envelop met postzegel opsturen en dan krijg je 'm gratis.
Nou en vorige week trapte ik er nog bijna in ook! (terwijl ik normaal altijd uberscherp ben met zulke dingen). Kwam hier een ventje aan de deur om een contractje af te sluiten ivm rioleringsproblemen en het hele apartement had al getekend (sure).. Maar aangezien ze hier binnenkort groot onderhoud gaan houden dacht ik even dat het daarmee iets te maken had. En toen ik dat vroeg heeft hij nog Ja gezegd ook! Hij kwam meteen met een papiertje en vroeg mijn naam, alleen toen bekeek ik even zijn folder en ging ik twijfelen. Heb gelogen dat ik niet de officiele bewoner van dit huis was en begon hij te ratelen dat ik die maar moest bellen. Toen ik zei dat hij op zijn werk zat zegt ie 'Ja je hebt toch een mobieltje? Daar zijn die dingen toch voor, in situaties als deze!' Nou toen had ik meteen zoiets van, 'rot op!' vind dat gewoon bijna oplichting en vind het vooral triest dat veel ouderen hier gewoon intrappen.
Ik heb de bel er af gehaald! Dus ik hoor nooit een bel. En als ik iemand het pad op zie lopen wat op een verkoper lijkt ben ik niet thuis als ze op het raam kloppen, ik zorg er voor dat ze mij niet zien in huis... De bel is er overigens af voor mijn zoon, het is zo'n luide bel en aangezien ze meestal 's avonds aan de deur komen heb ik mijn zoon weer wakker door die rot bel... dus dan er maar af en het is nu heerlijk rustig aan de deur.
Hehe Annetske ga je dan b.v ook als je in de huiskamer staat en je ziet ze aankomen achter de bank duiken of ergens op de grond liggen? Ik ken namelijk iemand die dat doet zodra ze iemand ziet die niet welkom is zorgt ze dat ze of ergens anders is of als het niet meer kan gaat ze achter de hoekbank liggen haha!
Ik weet niet meer wie die tip gaf over die site met die stickers, maar: superbedankt!! Ik woon in een grote flat en wij hebben dus ook zo'n twee keer in de maand te maken met die energieverkopers en daarnaast nog eens heel regelmatig met mensen die hun geloof aan me willen opdringen...Vanmiddag stonden er dus twee van die ouwetjes me een bijbel onder mijn neus te duwen....Ik heb ze heel vriendelijk gewezen op de turkse naam op de deur en gezegd dat wij een ander geloof aanhangen (ik ben echt helemaal niet gelovig, mijn vriend is moslim). Nu gingen ze meteen weg, maar meestal krijg ik vette discussies en dat ben ik dus zo zat! Net als al die collectanten; je kunt het zo gek niet verzinnen of er staat eentje voor te collecteren! Ik doneer on line aan de instanties die ik wat wil geven en ik wil me niet verplicht voelen om aan alles en iedereen maar te geven. Dussss, heb ik zojuist de nee/nee sticker bij Niet-Aan-De-Deur.nl besteld! Bedankt voor deze gouden tip!
Wij krijgen ze ook regelmatig aan de deur,met hun NU OF NOOIT aanbiedingen. Mooie praatjes als " wij mogen u een heel laag tarief aanbieden, slechts vandaag geldig" etc. Dat kereltje wilde zich gewoon al naar binnen dringen om een tafel waar ik het contract aan kon tekenen??!! Ik keek hem echt heeeeeel raar aan, want hij had net 30 seconden aan mijn deur gestaan, en ik was zeker niet van plan om over te stappen!! En 2 weken geleden was hier weer zo'n figuur. Mijn vriend deed open, en direct gezegd 'geen interesse'. Gaat de bel een uur later weer, was het dezelfde man weer!! Nou ja!!! Hij was blijkbaar vergeten dat hij al bij ons was geweest ofzo (wonen in een flat). Wordt er echt simpel van hoor. Ga ook maar eens kijken voor die sticker. Lijkt me erg handig.
Hier ook veel last van verkopers en meestal zijn het ook niet de slimste. Zo had ik er laatst een aan de deur staan (waar ik achteraf wel om heb moeten lachen). Ik was die dag ziek en heb in mijn "huispak" opengedaan. Zegt die man ik ben van ??? en kan u goedkoop stroom aanbieden...oh u bent ziek? Dan heeft u hier vast geen zin/tijd voor (ik dacht goed gezien...eindelijk een met inzicht). Zal ik dan dadelijk even terugkomen...of bent u dan nog ziek ???? Uh ja. Nou zo dom had ik ze nog niet meegemaakt
Dat vind ik gewoon ronduit grof zeg... Jou ook nog een beetje proberen te commanderen dat je dan je vriend maar moet bellen! Nee, natuurlijk zijn mobieltjes daar niet voor! M'n man heeft wel wat beters te doen zeg, hij werkt namelijk! Als iemand dat zo tegen mij zou zeggen, zou ik echt gelijk de deur in z'n gezicht dicht gegooid hebben... En denk dan ook echt gegóóid (evt. met wat erg onvriendelijke woorden erbij, maar dan moet ik wel net op dat moment op die woorden komen. Meestal bedenk ik ze altijd pas 10 minuten later )
Hier kwamen ze vandeweek voor de carnavalsvereniging collecteren Moet echt niet gekker worden hoor... Heb die mensen maar vriendelijk gezegd dat ik echt he-le-maal niets met carnaval heb (wat ook klopt overigens), gelukkig accepteerden ze dat wel En wat die gelovigen betreft... Van mij mogen ze binnenkomen hoor, heb daar zelf best duidelijke ideeën over, die wil ik best met ze delen Ze komen hier alleen nooit binnen...
Ik werk zelf bij een van de meest gehate energiebedrijven (haha) en als er verkopers van energiemaatschappijen bij ons aan de deur staan zeg ik altijd : "Ik werk bij Enexis (Essent) en krijg korting op mijn energie, dus jullie kunnen niets voor mij betekenen, goedkoper als dat ik nu zit kan niet. En ik moet zeggen dat het altijd werkt, bij ons vragen ze dan nooit door.
Heel irritant! Maar hier vragen ze dus ook vaak of mijn ouders thuis zijn. Dus heel makkelijk; nee zijn niet thuis, dus deurtje dicht Maar vaak vragen ze dus wel door, heel irritant!
Ja gisteren werd ik gebeld door Oxxio (op mijn mobiel?!??!) Dus ik zei meteen dat ik geen interesse had. Durft ze ook nog te vragen 'waarom ik geen gebruik wil maken van dit unieke aanbod'! Hallo! Ik zei toch geen interesse! Dus ik zei dat ik het tarief vast heb laten zetten bij Nuon dus dat het goedkoper is. Toen liet ze me gelukkig wel met rust. Wel fijn dat ze je nu verplicht moeten doorverbinden met het bel-me-niet register!
Belachelijk! Zijn je ouders thuis.. pff!! Wij zijn heel vaak lastig gevallen door Oxio. ik werd er niet goed van! Gisteravond stonden ze weer aan de deur, geen interesse en de deur gaat weer dicht! Zeikerds. Er is ook een test geweest (volgens mij bij kassa) dat als een energie bedrijf aan huis verkoopt, je nooit goedkoper uitbent omdat die mensen die aan huis verkopen natuurlijk ook betaald moeten worden. Dus het klinkt allemaal zo mooi, maar dr zit altijd wel een addertje onder het gras.