Ben het niet met je eens, ik heb zelf een hele tijd bij een energiebedrijf gewerkt. De fout is dat de meeste mensen alleen naar de LEVERINGSKOSTEN kijken dus de centen per kWh en dat moet je dus niet doen, kijk ook naar alle bijkomende kosten en dan zal je zien dat die vaak hoger zijn als bij Essent. Ik blijf van mening dat Essent toch nog wel de goedkoopste is mocht je gewoon een flexibel tarief hebben, het vaste tarief (waar je dan voor 3 jaar aan vast zit) moet je niet doen dan kom je vaak uit dat je met het vaste tarief meer betaald dan het flexibel tarief wat elk halfjaar wijzigt.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit wel eens gedaan heb haha! Maar dat was voor Jehova getuigen op zondagochtend, ik zag ze aankomen dus ik deed net of ik niks had gezien en de bel deed het uiteraard niet. Gaat 1 van die mannen voor het raam staan en maar naar binnen turen!!! (zo onbeschoft!) Een vriendin van mij was hier toen en die zei "duiken!!!" dus toen zijn we achter de bank gedoken haha Wij zeiden toen al "daar zitten we dan!"
Precies! Ik merk ook dat veel mensen die overgestapt waren, een groot deel ervan nu weer terug komen bij Essent. Je energie vast laten zetten voor 3 jaar moet je nooit doen, want dan ben je altijd minder voordelig uit dan variabel tarief. Het klinkt lullig, maar een bedrijf zal nooit een aanbieding / voordeeltje doen aan de klant als het er zelf niet beter van wordt.
valt me op dat mensen hier nog in discussie gaan met die mensen. zodra ik de deur open doe en ze beginnen zeg ik: nee geen interesse, fijne dag deur dicht, verder thee drinken.
Niet helemaal mee eens. Meestal doe ik dat ook niet, maar mijn vriend had het nu gedaan. En de laatste 2 jaar is het tarief toch behoorlijk omhoog gegaan, met die hoge olieprijs! Dus de laatste 2x al geen verhoging voor ons.
Als ze mij eens vragen of m'n ouders thuis zijn, zeg ik heel vaak iets in de geest van "vast wel, m'n moeder werkt meestal niet op deze dag. Zal ik haar even bellen voor u om te controleren of ze thuis is?" Als ze het nu nog zouden vragen, dan zou ik even naar buiten lopen en om de hoek van de straat kijken of de auto van m'n sm er staat... Als die er staat zou ik dan zeggen "ja, ze is thuis!" Maar sinds we hier wonen heb ik *klopt af* sowieso geen last meer gehad van die verkopers @Giraf: helemaal mee eens met dat flexibel en vast tarief! Dat is ook wat ik altijd tegen die verkopers zeg, dat ik helemaal geen interesse heb om 3 jaar aan zo'n contract vast te zitten en dat ik er heel bewust voor kies om het bij een flexibel tarief te kiezen! Meestal zijn ze dan gelukkig ook zo weer weg (al heb je er altijd van die doorzetters tussen zitten...)