Ik word er zot, boos en krijg er stress van! De kinderopvang die we annuleren omdat ze de woendag geen plaats meer hebben voor ons dochtertje verwacht nu dat we 250! euro betalen. We hebben de opvang 5maand op voorhand afgezegd. Wij willen niet betalen ook omdat dit niet in het reglement staat dat we meegekregen hebben (niet getekend). Zij beweren dat dit er wel in staat. Dus wij zijn om het getekende exemplaar gegaan, een kopie weliswaar. het reglement dat zij bij gehouden hebben staat uit pagina 1: inschrijvingsfiche. pagina 2: deel 1 van het reglement, hier staat betreffende regel op pagina 3 deel 2 van het reglement pagina 4: was hetzelfde reglement maar in klein lettertype en bevat dus maar 1 pagina Pagina 3 met deel 2 van het reglement staat mijn handtekening, op alle andere bladen niet, ook geen paraaf. in hetgeen dat ik meeheb gehad staat dus 1maand vooraf opzeggen. Toen wij die kopie zijn gaan halen zagen wij dat die regel aangepast is. Ze hebben er een zinnetje bij gezet. Wij vertikken het dus om te betalen omdat zij dus volgens ons dit pas na akkoord verandert hebben toen ze hoorden dat we niet wilden betalen. Anders zou dit ook in hetgeen dat ik meegehad heb ook moeten staan he. Had een aangetekende brief verstuurd met de annulatie van de opvang en daarin ook verwezen naar die regel in mijn reglement. Heb hem vandaag terug gekregen, ze hebben hem dus nooit ontvangen. Maar intussen heb ik dus wel een eerste aanmaning gekregen van hen. Heb nu 14 dagen om te betalen of het wordt gerechtelijk vervolgd. Ze durven nogal! Ik betaal niet! Wat vinden jullie, heb ik gelijk??
hmm vind je verhaal iets wat onduidelijk, Je zegt 5 maand geleden al opgezegt te hebben? heb je daar ook een bevesteging van ontvangen. Tevens heb je zelf ook om de regelementen gevraagt, ik heb ook bij onze opvang maar op 1 papier een handtekening staan, ipv op elke pagina.
Geen idee meid. Zoals ik weet moet elk blad in een reglement geparafeerd worden en de laatste pagina ondertekend worden met "gelezen en goedgekeurd". Als er wijzigingen nadien worden aangebracht moet je nogmaals een paraaf zetten bij de zin die aangepast werd met de datum erbij. Als jij niet alle pagina's geparafeerd of ondertekend hebt is het gemakkelijk voor hun om zomaar een wijziging toe te voegen of een pagina bij te voegen. Hou alles goed bij en stuur haar nog een aangetekend schrijven met een kopie van de niet afgehaalde aangetekende zending + een kopie van het regelement dat je toen in de tijd gekregen hebt. Hoe meer bewijzen hoe beter. Zij is al in de fout door het weigeren van de aangetekende zending.
Maar in je andere topic zei je toch dat je man had gezien dat jullie daar wel voor getekend hebben? Of ben ik nu in de war? ALS jullie daar echt niet voor getekend hebben en jullie kunnen bewijzen dat het regelement toen nog niet zo was dan hoeven jullie uiteraard niet te betalen. Ik zou langsgaan en om het origineel vragen. Heb je zelf toendertijd geen kopie gekregen van wat jullie getekend hebben? En hebben ze je aangetekende brief niet ontvangen? Of hebben ze hem toen retour laten gaan naar jou? Dan had je al wat eerder aan de bel moeten/kunnen trekken.
gisteren kreeg ik de aangetekende brief van hen met de eerste aanmaning. vandaag belde de postbode weer aan, de aangetekende brief die ik verstuurd heb is terug naar mij gekeerd....?
begrijp ik nou goed dat je dus 5 maand geleden hebt opgezegt, maar daar nooit een bevesteging van heb gehad?? Ik snap dan nl niet dat je dat zo lang laat duren. ik was er allang achteraan gegaan, als dat het geval is he.
Het beste kun je altijd een e-mail sturen in plaats van brieven sturen. Je hebt in je verzonden items dan altijd een bewijs dat je ruim van tevoren een opzegging hebt gedaan. Nu krijg je welles nietes verhalen.
De opvang zou maar doorgaan vanaf mei 2014. ik heb de opvang telefonisch opgezegd begin december 2013. Dus 5maand op voorhand. Normaal moeten we dus bij de opvang een papier tekenen van annulatie. Maar omdat we niet betalen laten ze ons dus ook niet tekenen. Daarom heb ik een aangetekende brief geschreven waarin we annuleren en daarin verwijs ik naar het reglement dat ik liggen heb dus naar de regel waarin staat dat we 1 maand op voorhand moeten afzeggen of dat er anders een maand opvang aangerekend wordt. Maar hij is niet toegekomen dus.
Daarnaast is je verhaal een beetje vaag. Hebben zowel jij als de kinderopvang een kopie van de ondertekende documenten? Op welke wijze heb je je opzegging gedaan? Heb je de brief van opzegging bewaard en heb je bewijs dat je het verstuurd hebt door middel van een verzendbon?
Heb ook mails staan waarin je kunt afleiden dat ik op tijd opgezegd heb. Maar zij vonden mail onpersoonlijk en wilden alles telefonisch doen. Omdat ik dat niet wou heb ik dan die aangetekende verstuurd.
Je wilt niet betalen voor de maanden dat je hebt opgezegd bedoel je ? En wanneer heb je die aangetekende brief gestuurd? Na het conflict pas of nog ervoor zodat je een maand van tevoren op tijd was? En je hebt nooit een ontvangstbevestiging gehad van de opzegging ?
Zii verwachten een boete omdat ik opzeg nog voor ze naar de opvang beginnen gaan is. De brief heb ik verstuurd 19december. en vandaag terug gekregen.
Wat staat er precies in jou e-mail. Nooit intrappen dat ze dingen telefonisch willen doen, met e-mails sta je sterk. Als zij blijven beweren dat ze niets hebben ontvangen en je hebt een e-mail in je verzonden items staan waaruit blijkt dat je op tijd hebt opgezegd dan sta je in je recht en kun je hen daarop wijzen.
Oké Jij had dus opgezegd nog vóór je dochtertje naar de opvang ging? Jij hebt op tijd een aangetekende brief gestuurd ( 1 mnd van te voren? ) Maar die hebben hun nooit ontvangen?! En nu is die maand opzeg termijn voorbij en moet je dus een boete betalen?
Als ik jou was zou ik via het juridisch loket of via je rechtsbijstand verzekering nogmaals zo'n brief laten opstellen maar dan met wat juridische vaktermen erbij en die persoonlijk daar afleveren en dan ook laten tekenen voor ontvangst.
Laat ik het dan zo vragen. 1. Wat was de datum van aanvraag. 2. Wat was de startdatum van opvang.3 3. Wat was de datum van opzegging. 4. Er is dus geen dag gebruik gemaakt van opvang?
Ons dochtertje ging pas in mei 2014 naar de opvang gaan he.... Ze weten al van begin december 2013 dat we de opvang annuleren.
Ok op die manier. Ze willen je dus alleen een boete laten betalen omdat je er vanaf ziet. Dan moet je dus dat originele stuk bij de hand houden waar dat ene aangepaste punt nog niet in stond. Daarnaast nogmaals via de e-mail uitleggen dat je je originele overeenkomst in bezit hebt waar dat aangepaste punt niet in staat en dat door hun gemaakte wijzigingen welke tot stand zijn gekomen nà jou overeenkomst, niet op jou van toepassing zijn. Mede omdat je hiervoor niet getekend hebt. En dat je, ookal is het nu januari, bij deze nog steeds 3 maanden van tevoren per e-mail opzegt terwijl er maar 1 maand opzegtermijn geldt. Ook zou ik verwijzen naar eerder genoemde mailtjes welke rechtsgeldig zijn. Daarbij zou ik benadrukken dat je door bovengenoemde redenen volledig in je recht staat ruim van tevoren van het aanbod af te zien en mochten zij voet bij stuk houden, je de rechtsbijstand inschakelt.
Hmm okee, Je hebt dus eigelijk nog 2 maanden om op te zeggen, die boete slaat dus nergens op. Ik zou naar een juridisch locet gaan met je papieren en hun vragen bij hulp met een brief, die brief breng je dan persoonlijk, stuur je 1 keer gewoon op en 1 keer aangetekend. Kans is groot dat ze die aangetekende weigeren, daarom gelijk even vragen als je de brief persoonlijk brengt gelijk een handtekening voor ontvangst vragen. Lastig hoor. maar volgens mij sta je in je recht, en zou ik ook nog direct niet betalen.