grrr Schoonmoeder! moet m'n ei kwijt!

Discussion in 'De lounge' started by honeyy, Nov 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hahaha... of dat God dat zelf even komt vertellen :D:D

2. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaaa hahaha , achter mijn woning is overigens ook zoon gelovig gebouw. (ja het gebouw niet maar de mensen die erin zitten wel) ik vind het een soort secte zeg maar... ben zelf niet gedoopt maar geloof eigelijk wel kei erg !!! maar niet dat ik elke week naar de kerk ga ofzo... ga wel eens met mijn zoon als we toevallig langs komen even een kaarsje aansteken.

Maar een vriendin van me kwam daar ook bij die mensen hierachter. Ze was iraans en dus moslim en zijn al jaren hier en ze heeft veranderd van geloof is cristenen geworden wat ik wel mooi vind... ze is dus in haar puberjaren gedoopt in haar bikini in het zwembad. Op zich wel weer grappig... maar ze kwam ineens bij me en ze zei oh dat spel wat jullie altijd spelen (kolonisten ) daar zit de hand van de duivel in... en ze pakte daar mensen vast schudden deze heen en weer om de duivel eruit te schudden... Dus ik heb haar verteld dat da toch niet is zoals wij hier met geloof omgaan.... dat ze er beter niet heen kon gaan!!! Laatst zag ik bij dat gebouw een enorme doos van lg tv liggen (volgens mijn man hadden ze er een feest gevierd.) en ook komen ze kei hard te hoek omscheuren... dan denk ik wel is dat wel normaal??? maja het werd of een moskee of dit of een hoerenkiet... ben dan toch erg blij met deze mensen haha!!!
    Die zijn er tenslotte maar 2 x per week...

maar sorry heel gezever... en daar ging dit toppic niet over!!

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Ik begrijp heel goed dat TS het opsomt in punten. Ze wordt door haar man niet serieus genomen wanneer er een ergernis is en dan ga je het op den duur als je het wel eens kan vertellen opsommen.

En onhandige uitspraak over flesvoeding? Ik vind het een domme uitspraak, eentje die goed aangeeft dat ze niet van de slimsten is.

Praten gaat ook niet veel doen zolang TS haar man niet achter haar staat. En zelfs al zou hij achter haar staan dan zal het nog niet uitgeklaard zijn met 1 gesprek. Schoonmoeder behoort tot het soort met een dikke plaat voor d'r kop zo te lezen. Raast overal maar over en door zonder zich iets aan te trekken van wat er op het pad komt.

4. Dana

Dana Niet meer actief

oma sleutel inleveren, per direct, en jij ruggengraat kweken ook per direct. er zit niks anders op ;)

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

helemaal mee eens!!!!

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    net zo als de meeste sm topics is dit heel simpel.

Jullie laten toe dat je sm je zo behandelt.
    En vooral je man dus. Die vent van jou met eens voor jullie opkomen.

Maar goed echt niet dat mijn sm hier zomaar onaangekondigd binnen kwam en mijn kind uit bed haalt terwijl we liggen te slapen hoor...
    dan had mijn man op zijn kop kunnen staan maar ik had diezelfde dag een slotenmaker gebeld en er een ander slot op laten zetten.

En bidden aan willen leren terwijl jullie het niet willen hebben omdat het HUN huis is. Nou het is JULLIE kind en jullie willen het niet hebben en als dat de regels van het huis zijn dan komen jullie toch gewoon niet meer?

Ik heb vroeger ook veel bonje met mijn sm gehad. Maar nu niet meer. Mijn sm is best een leuk mens tegenwoordig. Maar dit komt omdat wij samen heel duidelijk de grenzen stellen. Mijn man staat 100% achter mij en zal mij echt niet zo laten behandelen. Dan spreekt hij direct zijn moeder er op aan, ruzie of niet.

7. puna

puna Bekend lid

Feb 23, 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Je moet zo snel mogelijk met je man op een lijn komen en je SM duidelijk melden wat in jouw huis de regels zijn. Helaas heb ik een moeder die hetzelfde gedrag als jou SM vertoont. Van mij mag ze daarom niet oppassen en de fles geven. Heb er geen goed gevoel bij en dat zeg ik tegenwoordig ook!

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Mee eens!
    Die sm is een probleem op zich, maar jou man moet dit wel eerst inzien, voordat er iets aan verandert kan worden!
    Met wie is hij nou getrouwd? Met jou, of met zn moeder?

9. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

Oct 20, 2009
    1,556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik denk dat juist dat ook het belangrijkste is dat je man 100 procent achter je staat!!! Mss toch nog eens een goed gesprek met hem aangaan... als hij het voor jullie opneemt en idd met 100 procent achter jullie staat dan is dat mss al het halve werk.

Wellicht ook dat hij beter op zijn moeder doordringt dan jij als schoondochter... als moest het niet uitmaken... zeker niet als het om jullie kind gaat!!!

10. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dacht dat die van mij erg kon zijn maar die van jou wint het van de mijne....mijn hemel wat een secreet.

11. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wat een reacties al! phoe.. iedereen bedankt voor de reacties! :)

won; indd we zijn op de hoogte van elkaar ;)

Mompelientje; haha daar had ik nog niet eens aan gedacht! :p maar meestal sta ik op zon moment met mn mond vol tanden.. het is een wat flinkere tante (74 cm en 9.6 kilo..) mja dik vind ik niet..

petrabr; dit is geen lijstje van een jaar hoor.. Dit zou zij op 1 dag doen.. continu van dit soort acties / reacties. ik snap dat oma's de fles willen geven! en dat zou ze ook mogen, maar niet als er achteraan word gezegd; had je maar BV moeten geven..

kerk; Esmée zou echt wel een keer mee mogen! vooral na die knutselclub / chreche die erbij zit.. maar voor mijn gevoel is dat dubbel want anders gaan we ook nooit.. voelt een beetje schijnheilig..

Jusi; Daar word makkelijk over gedacht omdat ik geen zichtbare klachten heb. dus stel ik me eigen aan, want zij heeft continu pijn (hernia) en ik niet. alsof het geen verdriet doet niets met je dochter te kunnen doen in drukte ( zwemmen, speeltuin etc.)

Suzi; haha ja dat is nog eens een goed idee! :p ( die bezemsteel ;))

Elisje; dankje! dat bedoelde ik! :)

Debby; we gaan nog maar 1x in de maand max. maar ik wil Esmée haar oma ook niet afnemen.. dan ben ik vooral de kwaade schoondochter! ben al " anders " zeg maar.. ;) (niet zeeuws, niet getrouwd, niet gelovig en het ergste van al; kom uit brabant! en ja, is echt zo gezegd!)

brabbel; hij is met niemand getrouwd. :p

wat betreft F.; hij vind dat zn moeder op sommige momenten te enthousiast is, en ik overal iets achter zoek. Meestal geeft ze zulke opmerkingen als hij na het toilet is of aan het roken is. als ik er daarna iets van zeg tegen hem zegt hij; ze bedoelt het niet zo, ag valt toch wel mee?, je noemt Esmée zelf ook soms bolleke, & reacties over mn infarct komen omdat ze niet weet hoe ze er mee om moet gaan :( zodra ik zeg dat het mij wel kwetst en ik het niet leuk vind dat ze doet, reageerd hij dat ze zo nou eenmaal is & het niet slecht bedoelt.. blijft moeilijk dus. .

Bedankt voor jullie reacties! moet er toch maar eens goed en duidelijk over praten, misschien dat hij dan luisterd? Als we tegen SMoeder zeggen dat we iets niet willen ofzo schiet ze in dr slachtoffer rol, krijgt iedereen medelijden met haar, word ik gebeld door F. zn zus en ben ik dus diegene die F. er toe aanzet en is alles mijn schuld..

moeilijk..

12. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee niet moeilijk...

gewoon zeggen wat je te zeggen hebt en als schoonzus je belt zeg je gewoon dat dat iets tussen jou en schoonmoeder is...
    Echt waar meid, je moet wat harder worden. En als ze in de slachtofferrol schiet, gewoon je schouders ophalen en zeggen : "dit is hoe wij het zien en het is ons kind".

En jij ontneemt je dochter niet haar oma. Dat doet oma zelf als ze haar verplicht te bidden.
    Ikzelf zou nooit naar een plek gaan waar mijn dochter verplicht is om aan een geloof deel te nemen waar ik niet achter sta. Als oma haar wilt zien dan doet ze het maar ergers anders. Bij jullie thuis ofzo. Of ze moet die achterlijke regel laten varen.

13. Sherry

Sherry Niet meer actief

Dat vind ik zoooo hypocriet van sommige mensen. Je geloof opdringen aan anderen. Dacht dat het een vrij NL was ;)

Wat betreft de andere dingen zou ik gewoon zeggen waar het op staat. Zelf ben ik nogal (volgens manlief) een hittepetitje (zo zegt mijn schoonmoeder het) en zeg ik waar het op staat. Soms hou ik mijn mond en tel ik tot 10. Maar dat is dan meer dat ik niet na 10 min. binnen zijn weer wil vertrekken :p Nou is het de laatste tijd ook wel het geval dat we snel vertrekken want dochterlief krijst de hele boel bij elkaar als ze oma ziet....

Maar goed, ik dwaal af :p Gewoon zeggen waar het op staat. En als je schoonzus belt klaag je daar tegen. Je schoonmoeder komt dan vanzelf bij jou uit of bij je man.

14. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Honeyy, dit had mijn verhaal kunnen zijn.
    Ik ga nu even niet in detail treden, maar mijn schoonmoeder is precies zo. Ze doet wat ze zelf wil en vindt, en ze respecteert onze regels niet. Ze heeft altijd commentaar op mij, maar zegt dit nooit eerlijk hardop, maar doet dit als steken onder water (die mijn man niet begrijpt) of ze zegt dingen alsof ze ze grappig bedoelt (zodat anderen niet snappen dat ze het eigenlijk gewoon meent).

Mijn man heeft een goede band met zijn moeder, en daar baal ik best wel van. Hij pikt ook echt alles van haar, en dat is een probleem bovenop een probleem...

In mijn hoofd heb ik al mijn woorden al klaar, maar ze zijn er nog nooit uit gekomen (tenminste niet alles). Ik ben bang dat mijn emoties te hoog gaan opspelen als ik mijn schoonmoeder confronteer, en probeer haar (en alles wat ze zegt of doet) tegenwoordig te negeren.
    Soms helpt dat een tijdje, maar daarna gebeurt er weer iets waardoor het weer helemaal mis gaat. Misschien wordt het eens tijd dat wij allebei de stoute schoenen aan trekken en een keer tegen schoonmoeder zeggen waar het op staat!! Veranderen zullen ze anders toch niet..

15. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    ?? Heuh, wat?? Ben ik nou de enige die hier niks van begrijpt? :)

16. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Nee je zegt het verkeerd... veranderen zullen ze niet...helaas..

Ik besta al niet eens meer voor mijn schoonmoeder.

17. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Zo herkenbaar, helaas! Kan hier ook wel een heel lijstje opnoemen, maar zal niemand daarmee 'vermoeien'.
    Ook ik ben raar, ook niet Zeeuws, en alles over de grens van Zeeland is raar, fout, niet goed enz.
    Mijn sm doet/zegt ook echt hele gemene dingen.

Mijn man kon het tot een paar jaar geleden langs zich heen laten glijden. Ook ik voelde me hierdoor nogal onbegrepen. Echter zijn zijn ogen inmiddels ook alweer enige tijd geopend en ziet hij in dat haar gedrag alles behalve normaal is.
    En ik begrijp hem nu meer. Dit is niet van het een op het andere moment gekomen, bij haar is het er langzaam ingeslopen en hij heeft er mee leren omgaan. Hun manier van omgaan met elkaar is ook zeer oppervlakkig.

Jammer, het zou zo leuk kunnen zijn.

18. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

Nov 28, 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit soort dingen deed ze bij mij ook altijd! Ze heeft zelfs een keer gepresteerd om te zeggen dat het mijn schuld was dat haar zoon zo lastig was, want ik was zo moeilijk. (zoonlief was toen even naar de wc) Heb gevraagd of ze wel goed bij d'r hoofd was :D

Ook heeft ze bij het overlijden van mijn schoonvader (man en ik waren toen al meer dan een jaar bij elkaar en zij al weet ik hoeveel jaar gescheiden) mijn naam van de rouwkaart laten halen. Leg dat maar eens uit aan je omgeving....

Je kunt je voorstellen dat wij ook niet zo'n beste verhouding hebben en in het begin deed manlief het af als 'ze weet niet beter, ze is nu eenmaal zo dom' maar nu begint hij er toch ook goed zat van te worden. Altijd zeuren over haar kleinkinderen en er tegenaan bemoeien en als we omhoog zitten en hulp nodig hebben is ze er niet, want dan is alles belangrijker dan dat...

Ze is op het moment zo'n beetje de enige die niet weet dat ik zwanger ben, m'n man zegt dat ze het vanzelf hoort/ziet.
    Die keuze laat ik bij hem, het is zijn moeder en ik heb toch niks met haar.

19. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Nee hoor, je bent niet de enige. :p

20. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Oh oh oh wat ben ik blij dat ik van mijn nu ex schooloeder gescheiden ben en haar al 10 jaar niet meer gezien heb!!
    Maar echt het valt of staat met dat je man ook inziet hoe ze doet EN jou steunt! En dat hoeft echt niet altijd en eeuwig maar als ze het te bont maakt dan moet hij wel voor jou opkomen!
    De boze slechte schoondochter blijf je toch wel maar ze zal niks wat je zegt serieus nemen tot je man het ook zegt en even heel duidelijk is richting haar. (geloof me....been there done that!)
    En hoe kan hij jou nou niet serieus nemen want kom op zeg die dingen die zij geflikt heeft? Ze zou mn huis niet eens meer in komen! Laat staan dat ze de deur zelf nog kon openen. Is ze nou helemaal om je kleine uit bed te halen als jij ligt te pitten!!! :x
    Maar jij ook..word mondiger en laat duidelijk je grenzen blijken. Dan wordt je man misschien ook wakker want dit gaat van kwaad tot erger.
    Straks heb je niets meer in te brengen als oma er is!

Share This Page