Grrr, schoonmoeders!

Discussion in 'De lounge' started by Life in Pink, Sep 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Heb niet alles gelezen dus als ik iets dubbel zeg....

Helemaal geen problemen met mijn schoonmoeder. Die zien we nl. sinds een jaartje niet meer! En o wat lucht het op zeg.

Maar goed, jij bepaald idd wat je kind aankrijgt en ik geloof dat inmiddels wel al bekend is dat katoenen luiers ongeveer net zo duur en slecht voor het milieu zijn als goedkope wegwerpluiers (denk ff aan het water wat je verbruikt met wassen op 90 graden en de stroom en de inleggers die je nodig hebt etc.) Als jij zelf aan de katoenen luiers wil, uiteraard prima, dat moet iedereen voor zich weten, maar dat je moeder gaat omluieren :( Dat zou bij mij echt tegen mijn haren instrijken zijn (nu kan mijn schoonmoeder bij mij ook niks meer goed doen hoor ;) ) Zou haar de keuze geven dat als ze de kleine wilt zien en oppassen dat ze dan gewoon jullie gewoontes volgt. Om zoveel mogelijk regelmaat voor het kindje te brengen.

Ik neem ook aan dat je man het met jou eens is, en laat hem dat dan lekker tegen zijn moeder zeggen, anders heb jij het idd weer gedaan. :rolleyes:

2. dreami3j

dreami3j Actief lid

Feb 14, 2008
    315
    0
    0
    Huismoeder
    Utrecht
    Hahaha das een goeie dat moet ik ook proberen :)

Mijn schoonmoeder is namelijk net zo in dit verhaal, ze hebben zelfs bij hun een kamer ingericht voor als we komen (zij denkt elke week) en ze hebt een box in de woonkamer gezet en heeft zelfs een badje en een kinderwagen en buggy :S

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Heel herkenbaar.... jammer genoeg...

En gelijk de kop in drukken dit gedrag..... ik had vorige zwangerschap zoiets van... ach, schoonmoeder vrouwtje alleen... ziellig....

En nu dreigt de situatie uit de hand te lopen.... aangezien ik haar deze zwangerschap er niet bij betrek.. heeft ze al zitten piepen tegen familie en mijn vriend dat ze niet meer langs mag komen van mij..... (!)...

Idd koop maar een babypop voor haar.... die kan ze in dr katoenen luiers, box en badje stoppen!

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

toch typisch iets voor schoonmoeders he? het afkeuren van schoondochters, wat zou dat toch zijn? ik ga ook een babyborn pop halen, gouden tip, bedankt!

5. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Oef, mijn haren gaan ervan overeind staan. Waar haalt zij het lef vandaan.
    Heel lastig is dat, mensen die niet naar je luisteren en alleen aan zichzelf denken.

Bespreek dit idd met je man, want idd hij is degene die kan aangeven.
    Jij bent idd de pineut als jij dat zelf wel doet.

(Zelf een claimende schoonmoeder, maar ik ga er totaal niet in mee. En als zij over de schreef gaat, dan komt het kindje toch echt niet bij haar te slapen. Neej hoor, zij niet luisteren = is ik ook niet luisteren.
    De fam vind mij toch al een rare en heeft het alleen over mijn partner. Ik sta er buiten laat maar zeggen. Beetje dom dus).

Mijn fam en onze vrienden kijken er heel anders tegenaan en geven mij groot gelijk. = Niet te vergelijken met zijn fam.
    Mijn man wordt geheel zo geaccepteerd, zoals hij is. En als er wat is, zeg/ bespreek je het gewoon.

Echter voor mij geldt dat dus niet zo, helaas. Zij maken het voor hunzelf moeilijk. Voor mij ook helaas, maarja dan maar minder contact hoor. DEN GROETEN. Helaas heeft mijn man niet geleerd te communiseren met zijn ouders/fam (trouwens die weten niet eens wat communiseren inhoudt.
    Ze denken alleen maar aan ikke ikke en zoonlief.
    Oervervelend.

Oeps, zoals je wel kan merken raakt mij dit behoorlijk.
    Echt heel lastig voor je hoor, maar JIJ doet NIETS verkeerd.
    Zij heeft zich maar aan JULLIE aan te passen!

Heel veel SUC6

6. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Tegen alle verwachtingen in blijkt mijn moeder ook zo'n moederige oma te zijn. Ik heb al de eerste aanvaringen gehad met haar. Over het uit bed halen van mijn kind wanneer het huilt omdat het overprikkelt is, niet omdat het huilt omdat het niet in bed wil liggen. En een keer over het geven van voedsel buiten etenstijd waardoor het hele eetschema door de war is. En dat allebei nadat ik haar van te voren gezegd had hoe het bij ons in zijn werk gaat. Toen ben ik gewoon kwaad geworden en heb haar eerlijk en recht door zee gezegd dat IK de moeder ben, en dat ze dat moet respecteren. Ik heb haar gezegd dat als zij mijn gezag ondermijnd, die kleine dat van haar overneemt en ik straks met een opstandige peuter zit, niet zij. Als ik er niet bij ben is het wat anders, dan mag ze het zelf opknappen heb ik gezegd. Maar ik heb wel heel duidelijk gemaakt dat als ik het een zeg, het een ook dient te gebeuren en niet het ander. En zij maakt al helemaal geen beslissingen over mijn kind daar waar ik bij ben, mama's wil is wet!
    Sinds we dat babbeltje hebben gehad heb ik er niet meer zo'n problemen mee gehad, maar ik weet zeker dat er nog de nodige aanvaring komt tussen mij en mijn moeder. Als ik in beeld ben moet het kind naar mij luisteren, daar kan en mag oma zich niet tegenaanbemoeien, dat is alleen maar verwarrend voor het kind straks. Opvoeden begint nu al, zowel voor het kind als voor de grootouders :)

Ik ben dan wel even heel hard geweest voor mijn moeder, maar alles is in ieder geval duidelijk. Daar kan geen twist over ontstaan. Ik denk dat dat belangrijk is.
    Zeg je schoonmoeder keihard wat je ervan vind en waarom. Het is strakjes JOUW kind, niet de hare. Ik moest daar in het begin wel aan wennen, maar ik ben toch echt de baas over mijn nageslacht haha... Onthoud had voor jezelf!

Succes ermee!

7. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    1e uur na de bevalling?
    dat vind ik nog kort hoor!
    ik wil gewoon een dagdeel met ons kindje doorbrengen zonder dat er mensen omheen hangen.
    ik wil in t ziekenhuis bevallen en man en ik hebben besloten dat onze beste vriendin er bij mag zijn.
    als de kleine er is gaan we heerlijk rustig aan doen en degene die we bellen vertellen we meteen dat ze smiddags bij ons thuis welkom zijn.
    of in ieder geval een ander dagdeel(smiddags geboren dan savonds of zo)

8. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    maar lieve lieverds waar haalt ze het lef vandaan om in jouw kastjes te zitten
    hoe hebben jullie het zover kunnen laten komen?
    mijn schoonmoeder komt echt niet in mijn kastjes hoor!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik had toch mooi me mond flink open getrokken.kom nou het is MIJN (nou ja ons:) ) kind! en ik zoek het zelf wel uit mij kind krijgt aan wat ik leuk vind niet wat hun leuk vinden!ik vind het niet normaal als ze gaan verlangen van mij dat ik langs kom ik heb mijn eigen gezin en ik heb me eigen leven en als ik zin het kom ik langs.

hier ook hoor maar hier ook mijn moeder nog.ze wil vanalles kopen wat ik niet wil hebben.een mobile voor boven het bed 20 verschillende kleuren afschuwelijk in zeg dus gewoon.doe die mobile maar niet want die komt toch niet boven het bed een bed is ok te slapen en een mobille om te spelen.nou ik kreeg me een grote mond niet normaal.
    een ander voorbeeld is dat ik vertelde dat ik de kleine ook wel een beneden ga laten slapen ik de reiswieg of box.nou of dat ze water zagen branden dat dat niet goed was voor die kleine enz.
    ik heb al besloten omdat ik in het zieken huis beval dat we de mensen pas bellen als we thuis zijn en dat ze dan later mogen komen.ik wil ook rust hebben en lig ik op bed hoeft er ook geen visite te komen want die mogen niet boven komen hoor.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

mijn ouders schoonouden komen hiet in de hal en de woon kamer en verder komen ze echt niet ik wil dat niet hebben ze komen dus ook niet in de keuken(leuk als je een dicht keuken hebt)ik wil dat ook echt niet hebben hoor

11. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Ai, het land der schoonloeders is behoorlijk groot!

We kregen vanmiddag via mijn schoonvader, te horen dat ze de luiers weg heeft gedaan! Althans, we... mijn schoonvader zei dit tegen mijn man. Gelukkig is mijn schoonvader heel relaxed, hij neemt het eigenlijk al zolang ik met mijn man ben voor me op tegenover mijn schoonmoeder! Maar dat hoeft nu niet meer, want nu doe ik dat zelf!

Maar ik denk dat het maar eens tijd wordt om eens om de tafel met haar te gaan zitten en haar duidelijk te maken dat het ONS kind is en dat wij in eerste instantie bepalen hoe of wat, lijkt me niet meer dan logisch!

Maar hier ook met eigen moeder hoor, dat het af en toe op het randje hangt van te veel bemoeienis (al kan ik het van haar iets beter hebben). Maar hier ook zo'n geval met een mobiel. Als ik dan zeg dat het bedje is om in te slapen en de mobiel voor boven de box, dan veegt ze dit van tafel en zegt, nee joh, is leuk voor het kind, is goed voor de ontwikkeling...ja, maar bij ons boven de box en niet in het bed.
    Of heel bemoedigend over de borstvoeding (heeft ze zelf nooit gedaan) ach, na 3 weken ben je dat echt wel zat hoor...lekker motiverend!

Maar goed, duidelijk onze grenzen aangeven is het enige dat helpt denk ik!

12. jeetje wat ben ik blij dat ik geen schoonmoeder heb.
    Mijn moeder wil straks ook een bedje en een box klaar zetten maar dat heb ik zelf geopperd omdat zij toch zeker eens in de 6 weken een dagje de oppas mag hebben en omdat wij regelmatig daarkomen en omdat het al een uur rijden is wij niet met een uurtje weer weg zijn.
    Verder bemoeid ze zich nergens mee, ik heb haar gevraagd of ze bij de bevalling wil zijn, maar verder niets hoor.
    Kijk mijn ma heeft wel meteen geregeld dat als ik bel voor de bevalling dat ze 2 weken vakantie heeft maar dat vind ik niet erg ze woont hier een uur vandaan dus laat ik haar maar lekker gaan.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

die borst voeding kreeg ik ook naar me kop.mijn boobs zijn in 20 weken tijd 2 cups gegroeid dus me vriend noemde mij voor de gein de melk fabriek.nou er werd dus gewoon gezegt je bij mij lukte het ook niet.of te wel ik dus ook niet terwijl we niet eens familie zijn.

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Wat ben jij wreed zeg! Mogen ze niet eens even naar het toilet? :D :) :D

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    On topic: no way dat zo'n schoonmoeder bij mij zou mogen oppassen. Wat een zotheid zeg!

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee dat doen ze maar buiten :) de wc is in de hal daar mogen ze nog net komen :)

17. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ohh, ik heb ook een moeilijke schoonmoeder. Maar tijdens de zwangerschap en de tijd na de bevalling had ik meer moeite met hoe ze was dan nu hoor dus pas op voor de hormonen!

Maar het ergste vind ik af en toe de bezitterigheid, vooral als ze net een paar weken op vakantie zijn geweest en daarna echt het gevoel hebben dat ze meer recht hebben op Fleur of zo. Dan zijn we bijvoorbeeld een paar uurtjes bij hun en wil Fleur niet slapen en moet ze echt huilen dan vind ik het logisch dat ze bij mij op schoot zit, lekker bij mama...maar dan volgt er als gauw een vlaag van jaloesie van oma en ratst ze Fleur zowat uit mijn armen...kom maar bij oma :confused: I don;t think so!

Zo erg vind ik dat...nou ja. Ik moet me dan echt inhouden. wat een drama dat je dus voor je man/vriend kiest en dat je de rest van de familie er dan bij krijgt..vreselijk. Ik dring mijn vriend dan ook nooit op als we naar mijn ouders moeten of zo en hij hoeft ook niet altijd mee als hij er geen zin in heeft. Die lastige ouders tegenwoordig! Ze worden zoooo oud..

Groetjes, M

18. talleke

talleke Actief lid

Oct 19, 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    Ook hier iemand met een niet zo makkelijke schoonma. Ze zeurt altijd en ze is bemoeizuchtig en ik krijg altijd een hevige hoofdpijn als ze is geweest.
    Ze is ook echt zo'n persoon dat altijd moet laten weten dat ze last heeft van pijntjes. Is het niet haar arm dan is het wel haar kont was ze last van heeft het is altijd "oe'" ah "auwwwwwww en dan moet ik natuurlijk vragen waar heeft u last van en dan krijgen we een heel verhaal. Echt hoor mensen kunnen echt wel hun beklaag bij mij kwijt maar het is al zo lang ik haar ken en het houd nooit op. Ze is ook een jaar geleden aan haar knie geopereerd wat natuurlijk geen leuke operatie is maar goed wij zijn dus een paar keer bij haar in het ziekenhuis geweest bloemen meegenomen.Ook toen ze thuis was vroegen we regelmatig "hoe gaat het nou" maar op een geven moment dan vraag je het niet meer want ja het was inmiddels alweer een halfjaar geleden dat ze geopereerd was nou dat vond ze dus niet leuk ze zei gelijk " Jammer dat jullie niet vragen hoe dat het met mn knie gaat " aahhhhhhhh.
    Oh ze gaat ook regelmatig naar de dokter nou dat moet ik voortaan in mn agenda gaan schrijven want dan moeten ook niet vergeten te vragen hoe het daar was en wat de dokter allemaal gezegd heeft.

Ze wil ook heel graag dat ik haar ma noem nou dat kan ik echt niet uit mn mond krijgen. Hoe graag ze het ook wilt. Ze vind dat ze mn dochter te weinig ziet want mijn ma ziet haar vaker. Dat is ook niet zo gek die woont hier in de buurt. Ze zegt dan ook heel vaak jammer dat ik niet in de buurt woon want dan had ik vaker gekomen. NOU thank god dat dat niet zo is! Ze past 1 hele dag in de week op en we komen ook nog weleens langs in het weekend maar dat gebeurt de laatste tijd niet zo vaak meer omdat we eigenlijk nog maar weinig zin hebben.
    Hoe vaak zien julie schoonouders de kleinkinderen?

19. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Talleke: 1 keer per week vinden wij genoeg. Anders zou ze vier keer per week op de stoep staan en al heeft zij álle tijd: die hebben wij niet.

@Snoozie: heb je een PB gestuurd.
    Succes met de bevalling, hoop dat ie niet lang op zich laat wachten!

20. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    1x per week?
    jeetje dat vind ik echt te veel hoor!

Share This Page