Bij een ander valt het me altijd meer op dan bij mezelf; stopwoordjes. Hebben julllie ook een of meerdere stopwoordjes? De mijne: 'zo'. Ik zeg niet alleen 'leuk' maar 'zo leuk' 'zo lief' 'zo mooi' 'zo groot' 'zo erg'....
toch? .......... aan het eind van bijna iedere zin, vraag, opmerking...... volgens mijn man dan bijv. dat is toch vervelend......toch? wat is het warm...........toch? lijkt me hardstikke gezellig........toch? en ga zo maar door.............. toch?
Ik moet hier niet te veel lezen, want ik neem het altijd over van andere! hahaha. Nu zeg ik heel vaak 'precies' om iets te bekrachtigen of gewoon al antwoord. Ja, ja, precies... Ik hoor het mezelf steeds zeggen en denk dan, stop daar nu eens mee :-D
@snoozie dat heb ik dus ook. Wat ik vaak zeg is onwijs... Ze was echt onwijs aan het lachen bv. Ook zeg ik vaak grapje, aan het einde van de zin. Ook heel erg vervelend. Mn man herhaald me dan altijd.
ik zeg bijna achter alles.. laat maar zeggen nu ik erop ben gaan letten vind ik het eigenlijk best irritant klinken.. laat maar zeggen
hahaha.. ik zeg vaak: weet je wel.... of ik ben net oliver B. Bommel......"als je begrijpt, wat ik bedoel".....
Mijn ex-collega zei altijd als antwoord....okay...heb me daar zo vreselijk aan geïrriteerd...en nu doe ik het zelf Heb vanmiddag een leuk truitje gekocht.....okay....aaaaagggghhhh wil er vanaf
Weet je wat pas erg is? Als je het opmerkt van iemand anders, die het zelf niet door heeft! Een collega van mij zegt in bijna IEDERE zin wel een keer 'zal ik maar zeggen'. Dus: "Ik heb een afspraak ingepland zal ik maar zeggen in jouw agenda,...". Echt mega irritant! Maar het is een super lieve collega dus ik durf haar er niet op aan te spreken! X
ik had een leraar latijn op de middelbare school en die zei echt heeeeel erg vaak 'eh'. We hebben wel eens een hele les geturfd hahaha. de man is nu rector van de school, ben benieuwd of hij nu wat minder eh zegt
Mijn schoonzus zegt de hele tijd DUSSSSSSSSSS... en dan ook echt uitgerekt, en als je dat nou doet omdat je zelf nog een puber ben, maar ze is 37... en zo doet ze omdat haar dochter van 12 zo met haar vriendinnen praat en ze net zo "hip" wilt zijn hahahahaaha maar ik vind het echt irritant!
mijn standaard stopwoordje is '' Dussss '' ik gebruik dit bv als ik tegen iemand praat en ze luisteren niet of als ik bv iets doe en het lukt niet ..
ik gebruik ook altijd ... '' Ajooo '' Als ik iets moois ziet of als ik iets grappig ziet '' ajoooo ''
mijn stopwoordje is: weetje ja dus ik was aan het lopen..weetje en toen zag ik die rare vrouw van laatst.. weetje het klinkt ook echt heeel achterlijk! en me vriend daar irriteer ik me dood aan.. met dat: dat KEN toch niet? nouu als we dat KENNEN doen zou het leuk zijn het is KUNNEN... KUNNEN! een mens moet soms ook zijn frustraties kwijt
Hihi ja dat doe ik ook. Of als ik een grapje maak en niemand lacht, dan zeg ik duusss... (zo'n tekenfilm-moment waarbij je dan krekels hoort weet je wel, of dat er zo'n ruisballetje voorbij waait). Verder heb ik niet zoveel stopwoordjes. Had er vroeger wel veel, maar dat heb ik mezelf afgeleerd haha.
Mijn stop woordje is "enzo", achter iedere zin zeg ik steeds enzo. Whahahah Dat is heel vervelend want het komt egt wazig over tegenover andere mensen. Maar het is wel grappig als je er overnadenkt.