Grrr! Slappe slagroom

Discussie in 'De lounge' gestart door yenolah, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik wil dus af en toe slagroom in mijn koffie, maar doe het Dr. Frank dieet, dus geen suiker. Dan maar wat zoetstof, want zonder suiker=blegh ;)

Nu heb ik al een paar keer dat het niet stijf wordt (gebruikte voorheen spuitbus).
    Ik heb al goedkope en duurdere slagroom gekocht, maar dat is het niet.
    Ik heb het op kamertemperatuur en gekoeld pakje geklopt, maar dat is het niet.

Zou dat ene lepeltje zoetstof het stijf worden tegengaan? Of is het mijn mixer (zo´n staafmixer geval met één klopper)?

Iemand tips? Slagroomversteviger bestaat niet in Portugal trouwens.

2. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    slagroomversteviger? Lol, je zou wat mousse kunnen gebruiken uit die spuitbus in de badkamer :D

maar, alle gekheid op een stokje. Als de kom waar je het in probeert te maken vettig is, lukt het ook niet!
    Spoel van te voren de kom goed heet om (geen sop gebruiken) en afdrogen met een keukenpapiertje (niet de theedoek, die kan vettig zijn zonder dat je het weet).

Hoop dat het helpt!

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    wij hebben ook een staafmixer met garde. Hiermee wordt de slagroom minder stevig dan met die dubbele kloppers, maar of dat de reden is? hebben ze wel goede slagroom in portugal? Misschien is hij minder romig dan in nederland? Ik heb geen idee of zoiets kan verschillen hoor!

4. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Sorry maar het eerst wat in me op kwam was, dat ik wel iets ken dat het wel goed stijf maakt kuch, kuch :D

Het bevat zeeer weinig calorieën.

Ik denk dat het aan je klopper ligt.. * Kijk manlief maar even goed aan*

En wat betreft de zoetstof, laat manlief maar genoeg aardbeien eten, word het zoet genoeg..

Sorry melige bui...

5. zohra

zohra Niet meer actief

klop je het mssch te lang daar word t ook weer slap van

6. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Dat lijkt mij wel een beetje logisch.... :)

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Zonder gekheid.

Hoe maak ik slagroom steviger?
    U kunt slagroom steviger maken met slagroomversteviger, klop-fix, klopvast of gelatine. Een andere hele simpele manier is om een eetlepel magere melkpoeder toe te voegen voor u de slagroom opklopt, echter de uitwerking in combinatie met de overige ingrediënten is niet altijd voorspelbaar.
    Slagroomversteviger, klop-fix of klopvast kunt u doorgaans in de supermarkt kopen, u vindt ze bij de bakproducten.
    Slagroom verstevigen met gelatine: Bedruip de gelatine met lauw water en wacht tien minuten. Verwarm intussen water, maar laat het niet koken. Voeg de gelatine toe en wacht tot die zacht is. Giet water af maar zorg dat de gelatine onder water blijft en laat het geheel afkoelen tot lichaamstemperatuur. Klop intussen de slagroom op met poedersuiker, om klontjes te voorkomen, en roer alles door elkaar.

8. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Slagroom wordt slap omdat hij te warm wordt. wat je dus moet doen een goed gekoeld pakje! en t liefst een koude kom.
    Als hij slap wordt kan je hem in de koeling zetten en later weer verder kloppen.

Getest en is waar.. google er maar op. je kan m zelfs invriezen om m goed koud te krijgen

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Is ook omdat hij tijdens het kloppen warm wordt.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

lekker, heb je direct slagroom die je rechtop in de hoek kan zetten

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Zorg ervoor dat de slagroom gekoeld is voor het opkloppen. Bij te warme slagroom blijven de vetten in de slagroom te zacht. Opkloppen kan je doen met een keukenmachine, een elektrische mixer of met de hand met een garde. Het tijdpunt om op te houden met kloppen is kritisch: te lang en je slaat de slagroom tot een substantie die wat weg heeft van boter, te kort en de slagroom heeft kans op instorten.
    Een goed stijfheid is bereikt wanneer lange stabiele pieken worden verkregen als je de garde (of mixer) uit de slagroom haalt. Doe dit dan ook regelmatig tijdens het kloppen.
    Als de slagroom niet dikker wordt, maar het zelfs lijkt of hij tijdens het kloppen dunner wordt, dan is de slagroom te warm (geworden). Voordat je verder gaat met kloppen, dient alles weer koud gemaakt te worden in de koelkast

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik was even Ilana op bed aan het leggen en kom terug, zie ik dit :p
    Je kan me nu van de grond rapen.

13. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #13 yenolah, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
    Inderdaad waarschijnlijk toch niet koud genoeg dan, plus de kom was niet koud.
    Gelatine is ook een idee. In ieder geval weer wat tips gezien.
    Ik heb ook niet te lang of te kort geklopt. Het is en blijft zoals het uit het pakje komt.

Edit: slagroom is niet het enige met warmteproblemen. Mijn laptop slaat ook letters en soms hele getypte zinnen over nu.:x

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Trouwens dat van die vette kom :D dat geld voor het kloppen van eiwitten (gelukkig zit er in slagroom helemaal geen vet ;) )
    Maar als je nou wel een beetje (poeder)suiker er in doet dan ben je er dan krijg je het echt wel stijf
    en tja het mag dan wel niet van het dieet maar een klein beetje ach

Deel Deze Pagina