Wat denken jullie? Mijn man en ik kennen elkaar al jaren. Toen wij verliefd op elkaar werden hadden we beiden een relatie. Ondanks dat hebben we uiteindelijk toch voor elkaar gekozen. Onze toenmalige partners waren daar uiteraard helemaal niet blij mee en het is zelfs zo erg dat de ex van mijn man ons nog steeds lastigvalt. Soms vragen wij ons weleens af of het beter was geweest als we die gevoelens hadden genegeerd. In elk geval tot het één en ander eerst netjes was afgesloten. Maar tegelijkertijd vraag ik me af...kun je verliefdheid wel negeren?
Ja denk wel dat je dat kunt. Maar zo te lezen hebben jullie op een nette manier je ex verlaten? Zo ja dan heb je het toch netjes gedaan. Als je beiden sterke gevoelens voor elkaar hebt en meteen eerlijk ben naar de partner die je op dat moment hebt en netjes verteld dat je verder wil met de ander dan heb je het netjes gedaan toch. Als die ex het niet kan los laten is het haar probleem geworden? Moet jullie geluk het dan ontgelden. Kijk je gaat vreemd en dan de ellende ja dan ben ik hard dan had je niet moeten liegen en gelijk eerlijk moeten zijn. Weet niet welke situatie op jullie van toepassing is. Maar op je vraag terug te komen als je het echt niet wilt kun je volgens mij verliefdheid onderdrukken. Hoe moeilijk dat ook is. En heel soms is het gewoon ook beter omdat te doen.
Onderdrukken denk ik niet, gezien het in je hoofd zit. Je kunt wel besluiten om er iets mee te doen, of juist niet. Besluit je er niks mee te doen, zal de verliefdheid (denk ik) vanzelf beetje voor beetje verdwijnen...
We zijn inderdaad niet vreemd gegaan en hebben het eerlijk verteld. Wel hadden we al een jaar veel contact via email en sms en daar wist niemand wat van af.
Ik heb het vaak genoeg weg moeten stoppen, maar eigenlijk sloot ik dat eigenlijk pas volledig af wanneer ik verliefd op iemand anders werd.. Ik zat toen trouwens niet in een relatie.
Dit dus idd. Alle contacten met elkaar verbreken. Veel mensen zijn wel een stapelverliefd geweest en om wat voor reden ook kon dat niks worden( ik iig wel) en dat kan een hele tijd duren maar het zakt wel weer weg.
Dit noem ik geestelijk vreemd gaan en dat is tegen over je partner voor mijn gevoel erger.Mijn ex deed dit ook,ik had liever gehad dat ie in een dronken bui met een ander het nest in dook,was ik woest geweest hoor,maar er achter komen dat ie al maanden contact had en vanalles met haar besprak en deelde was helemaal vreselijk.
ik zal wel gek zijn dat ik denk dat het niet kan. Iedereen heeft maar makkelijk praten. Contact verbreken etc... nou ik denk dat als je verliefd bent dat je toch wel ontoerekeningsvatbaar bent. Je maakt ook een soort stof aan als je verliefd bent en als je uit elkaar gaat en je mist die stof dan krijg je letterlijk afkickverschijnselen. Wetenschappers vergelijken liefdesverdriet met afkicken van heroine
Voor kinderen/tieners/jongeren geld dit wel ja,maar als volwassen persoon en zeker een volwassen met kinderen zou dan toch wel ergens in zijn achterhoofd zijn verstand bij elkaar moeten kunnen raken. Kun je dit niet ben je in mijn ogen op dat gebied zeker (nog) niet tot een volwassen verantwoordelijk persoon ontwikkeld(en dan bedruk ik nogmaals zeker als je een gezin met kinderen heb).
Ik weet niet of je het verliefd zijn op zichzelf kunt onderdrukken, maar je kunt zeker wel besluiten om er niets mee te doen. Je kunt ervoor kiezen om contact met iemand te mijden, of puur zakelijk te houden. Je kunt ervoor kiezen om eerst werk te maken van de relatie die je hebt (ervoor knokken of op een fatsoenlijke manier beëindigen). Je kunt ervoor kiezen om niet te zwijmelen bij dat ene mailtje/smsje/kaartje wat je van diegene hebt gekregen. Je kunt ervoor kiezen om je verliefdheid niet te voeden. Ik heb zelf ooit de gigantische fout gemaakt iets te beginnen met iemand terwijl ik nog een relatie had. En dat had ik echt anders moeten (en kunnen!) doen. Maar misschien leer je dat pas door het eerst helemaal fout te doen, zodat je voor een volgende keer weet dat het anders moet.
Onderdrukken, nee denk ik niet. Je hart gaat toch sneller kloppen als je m ziet.. Maar wat je er uiteindelijk mee doet, dat heeft er wel invloed op en daar heb je zelf invloed op. Als je er niks mee doet zal t vanzelf minder worden
Ja mee eens, een emotionele band met een ander hebben is erger dan een keertje voor de seks. Het is allebei erg maar dat laatste zou ik hem misschien nog kunnen vergeven.. Als hij verliefd is op een ander dan zou het einde huwelijk zijn waarschijnlijk...
Helemaal mee eens! Vriendin van me zit nu ook in die situatie, 2 jaar getrouwd, 2 kids van 2,5 en 4 jaar, en zij woont nu bij haar vriend aan de andere kant van het land waardoor ze de kids soms 2 keer per week ziet en ook soms 2 weken niet. Zet dan gewoon een punt achter je relatie als het niet meer werkt, maar niet direct bij een nieuwe vlam gaan wonen ten koste van je kinderen..
Ja, je kunt er niets meer doen en elkaar niet meer opzoeken. Dan zakt het uiteindelijk vanzelf. Zeg niet dat t makkelijk is. Maar eerlijk gezegd vind ik t nogal dom om te denken dat t niet kan. Zou wat zijn als iedereen met een onbeantwoorde verliefdheid er nooit meer vanaf zou kunnen komen Afkicken van heroine? Nou, dat vind ik ook wat overdreven. Die mensen worden niet voor niets opgenomen. Van een verliefdheid afkomen kun je meestal nog wel zelf.. Lijkt misschien alsof ik het nu bagatelliseer. Is niet zo hoor, ik heb het ook wel eens heel erg gehad, in mijn huidige relatie. Die was er bijna aan kapot gegaan.
Haha dat zou wat zijn inderdaad als niemand er ooit meer vanaf zou kunnen komen Nee, maar blijf je niet altijd een 'zwak' voor diegene houden dan?
Kan, hoeft niet. Ligt er denk ik ook aan in wat voor periode je verliefd wordt.. is de verliefdheid een soort uitvlucht bijv?
Ja zeker wel,geeft toch ook niet,ik heb wel vaker een zwak voor iemand gehad wil niet zeggen dat je er dan gelijk wat mee moet doen.Ik ben stapelverliefd op een man geweest,ik ben nu vrijgezel hij heeft ondertussen wel een vriendin nu,natuurlijk heb ik een zwak voor hem maar ga daar toch niks mee doen.Snap nooit waar mensen zin in hebben,een hoop gezeik,gezinnen kapot en als puntje bij paaltje komt komt het er op neer dat het in de nieuwe relatie ook niet altijd rozegeur en manenschijn is,logisch natuurlijk!