Zorgen maken over minder leven voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Romymama, Jan 31, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Ik ben op dit moment 22 weken en 3 dagen zwanger.
    Ik voel de baby sinds week 19 ongeveer dagelijks.
    Nu heb ik haar al een dag of 3 niet gevoeld.. Is dit normaal?
    Mijn placenta ligt aan de voorkant. Ik weet niet zo goed of ik me nu zorgen moet maken? Kan het zijn dat het kindje ineens heel anders ligt waardoor ik het niet voel?

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

Sep 23, 2008
    2,810
    0
    0
    verkoopster
    Volgens mij hoef je op dit termijn nog niet elke dag je kindje te voelen. Zeker als ze tegen je placenta aan zit te schoppen voel je dit minder tot niet.
    Maar als je je er echt zorgen om maakt mag je gewoon je vk hiervoor bellen dan kan zij je gerust stellen.

3. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    As je de baby minder voelt dan anders moet je altijd contact opnemen met de Vk! Zou gelijk bellen meid, liever 10x voor niks dan 1x te laat. Mijn placenta ligt ook voor maar voel de baby altijd flink bewegen hoor vanaf een week of 17!

4. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Met 22 weken hoef je de kleine nog niet dagelijks te voelen. Heb je al geprobeerd om een uur lang eens rustig (op je zij) te gaan liggen met je handen op je buik? Met de placenta aan de voorkant schijnt het inderdaad zo te zijn dat je de kleine minder goed voelt, daarnaast draaien ze op dit termijn nog alle kanten op.
    Natuurlijk kun je als je ongerust bent altijd even je vk bellen!

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vanaf 28 weken zwangerschap moet je de baby dagelijks minimaal 10 keren voelen, voor die tijd dus niet.

Ik heb ook periode's gehad dat ik hem dagelijks voelde en dan ineens weer een paar dagen niet, hij kan dan gewoon van positie veranderd zijn.
    Zeker als je de placenta aan de voorkant hebt liggen kan het voorkomen dat je haar gewoon slechter voelt.

Maar als je je heel erg druk maakt kan je altijd de VK bellen, dan ben je in elk geval gerustgesteld.

6. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

Oct 24, 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen,daar zijn ze voor

7. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Je hoeft nog niet elke dag iets te voelen nu, maar als je twijfels gewoon bellen hoor!

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik sluit aan bij de vorige reacties, ben nu 24 weken en had van de week weer een paar zeer rustige dagen qua bewegingen en nu sinds gister is ze weer super druk! Maar als je het niet vertrouwd dan altijd bellen!

9. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Dank voor jullie reacties!
    In heb haar vandaag weer lichtjes gevoeld dus ik denk dat ze gewoon een aantal dagen in een andere houding heeft gelegen..

10. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik ben het deels eens met bovenstaande reacties, maar op het moment dat jij de baby al vrij vroeg in de zwangerschap iedere dag voelt, moet je zeker aan de bel trekken als het ineens minder/niet meer te voelen is. Baby's hebben in de buik zeker hun rustigere periodes, en dan kan het echt zijn dat je ze even niet voelt, niets om je zorgen over te maken. Mocht je dit wel doen, bel dan gerust de verloskundige, beter een keer teveel, dan te laat. Bovendien is de hele tijd stressen ook niet goed! ;)

11. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

Dec 5, 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    als je je kindje niet voelt gelijk bellen. De dag dat ik mijn zoontje niet voelde bleek ik waar ze achteraf zijn achter gekomen, een placenta infarct gehad heb en m'n zoontje dysmatuur geboren is. Nu wil ik je niet bang maken, maar dit is voor mij wel reden om met dit soort dingen beter te bellen. Zekere voor het onzekere en hier zijn ze ook voor.

Share This Page