Niet in wiegje/bedje willen slapen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kniks, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Mijn kleintje is nu bijna 2 weken oud. Echter wil zij 's nachts niet slapen in haar wiegje/bedje/kinderwagenbak.

Overdag slaapt zij in haar kinderwagenbak. Dit geeft geen problemen en zij tukt heerlijk de dag door. Doordat zij overdag daar in slaapt kreeg ik de tip om haar 's nachts ook in de bak te leggen.

Maar als wij naar bed gaan weigert zij gewoon botweg te slapen behalve op mijn vriend zijn borst of tegen mij aan. Als ik haar gevoed heb dan slaapt zij en leg ik haar slapend weg, dit duurt 5 minuten en dan begint zij te huilen.

Wij maken haar bedje warm dmv een kruik. Hebben geprobeerd haar in te bakeren. Ook haar badderen voor bedje aan werkt niet.

Ik denk niet dat zij pijn heeft door bijvoorbeeld darmkrampjes, gezien als ze dat wel heeft zij een andere schellere huiltje heeft. Ook denk ik niet dat ze reflux heeft of iets anders medisch.

Zodra ze slaapt bij ons slaapt ze goed door tot ze honger heeft en na het voeden en schone pampertje slaapt ze weer een paar uur door. Ze lijkt een tevreden baby in die opzicht.

Ik weet dat er veel ouders zijn voor het samen slapen met je baby in bed, maar ik wil dit niet. Ik vind het doodeng en voel mij er niet goed bij. Ik doe dan geen oog dicht als zij in bed ligt, soms val ik wel in slaap en schrik letterlijk wakker, bang dat ik op haar ben gaan liggen of mijn vriend. Voor mij voelt dat gewoonweg niet goed.

Ook hebben wij geprobeerd het aankleedkussen te gebruiken, tussen ons in te leggen, maar dit bood ook geen soelaas.

Ik weet dat ik haar niet kan "verwennen" en haar laten huilen gaat gewoonweg niet gebeuren. Desnoods blijf ik dan de hele nacht wakker, maar als iemand een oplossing of tip heeft dan hoor ik het graag.

2. hartendiefje

hartendiefje Niet meer actief

misschien savonds de kinderwagen naast jullie bed zetten?
    deden wij des tijds ook, ze wilde niet in der wiegje en dus al helemaal niet in haar ledikant.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik geloof niet in 'niet willen' een baby van 2 weken oud heeft dat vermogen helemaal niet. Hoe ligt ze bij jullie? Op haar buikje op jullie? Ik denk wel aan mogelijk reflux nl...

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik "fop" mijn meisje wel eens.
    Dan geef ik de laatste voeding op ons bed, waar ze al drinkende in slaap valt. Na een uurtje (als ze wat dieper weg is) leg ik haar dan alsnog in de wagen. Dat werkt soms;)

5. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden!

@hartendiefje De wagenbak hebben wij reeds naast het bed staan. Hadden wij met het wiegje ook, dit biedt helaas geen soelaas.

@Frannie82 Je hebt gelijk, beetje ongelukkige woordkeuze, weet alleen niet hoe ik het anders moet benoemen.

Nee, ze slaapt niet perse op haar buik dan. Heb ook gekeken bij symptomen van (verborgen)reflux maar behalve dus het niet slapen in wiegje/bedje/kinderwagenbak in de nacht kan ik geen andere symptomen vinden.

Ze spuugt niet, is verder rustig en tevreden, Drinkt goed, hapt goed aan, slaapt verder goed in, ze plast en ontlast ook goed, overdag slaapt ze gewoon goed in de bak op haar ruggetje. Hoe kan ik anders uitsluiten of het dat is?

@Hopefultimes Dat probeer ik vaak ;) werkt voor eventjes maar dan wordt ze wakker na een paar minuten. Wakker weg leggen trouwens ook.

6. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Je moedergevoel heeft het vaak bij het juiste eind en als jij denkt dat er verder niets aan de hand is, zou ik daar vooralsnog vanuit gaan.
    Misschien gewoon mama/papahonger, dus behoefte aan lichaamscontact. Is een draagdoek een optie?

7. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kan idd gewoon mamahonger zijn of misschien nog een wat verstoord dag/nachtritme of gebrek hieraan?
    Zie nu dat je baby nog maar net op de wereld is;), mijn meisje is al weer wat ouder, maar sliep de eerste weken echt heel slecht 's nachts.
    Laat je haar overdag in 't donker slapen? Of is het dan licht in de kamer?
    Ons hebben ze geadviseerd om een duidelijk onderscheid te maken tussen nacht en dag.
    Dus overdag gewoon geluid en licht en 's nachts lekker donker en stil.
    Meestal doe ik de laatste voeding ook in 't donker, zodat ze al begint te sluimeren tijdens het voeden.
    Maar ik moet eerlijk zeggen, het duurde even hoor, voor onze baby een dag en nachtritme had, dus als dat het probleem is, komt 't straks gerust wel goed.:)

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik geloof ook niet in het 'niet willen' van een baby van 2 weken oud. Er is iets aan de hand waardoor het liggen op de rug niet prettig ligt. Buikligging?

9. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat het aan het 'niet op de rug liggen ' ligtvwant TS schrijft dat dit overdag wel gebeurt en geen probleem geeft.
    Hier hadden we het ook wel eens dat ze niet wilde slapen in haar wieg, toen toch maar bij ons gelegd. Maar goed dat was onze keuze. We legden haar dan wel als ze sliep terug....hier werkte dat.
    Succes

10. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen bedankt voor het antwoorden!

@sportysteenbok draagdoek heb ik toevallig gisteren besteld, maar dan meer voor overdag en voor kleine stukjes uit huis :) dank je voor je tip.

@kwebbel86 ik denk niet dat op haar buikje slapen meer zal doen gezien zij niet perse op haar buikje bij ons slaapt, als ik op bed ga en haar gewoon naast mij op bed leg tukt zij vredig door. Ook overdag heeft zij geen problemen om te slapen op haar rug.

Ook heb ikzelf al aangegeven dat ik nogal knullig was in mijn bewoording vwb willen van een van baby.

@hopefultimes overdag slaapt zij in de wagenbak in de woonkamer daar is idd gewoon daglicht, snachts gaan alle lichten gewoon uit, behalve een klein lichtje op de overloop, dat is meer voor mij omdat de lichtknop beneden zit, mijn blaas werkt nog net zo als tijdens de zwangerschap en daardoor moet ik soms er nog uit om naar de wc te gaan. Zou dat nog van invloed kunnen zijn?

Omgekeerde dag/nachtritme had ik niet aangedacht, ga daar even meer overlezen. Dank je wel voor je antwoord!

Elsje13, ik denk idd ook niet dat het door de rugslaap komt, ze lijkt geen pijn te hebben en slaapt idd overdag en 'savonds wel gewoon zo.
    Op dit moment slaapt zij dus wel op bed bij ons, maar zoals ik al aangaf, ikzelf vind dat gewoon heel erg eng, misschien onterecht, mijn vriend heeft er namelijk totaal geen moeite mee.

Uiteraard laat ik haar liever bij ons liggen dan dat ze volledig overstuur is. Desnoods slaap ik dan in etappes ofzo.

11. misa

misa Niet meer actief

Tja, toch bij je houden, want blijkbaar heef jullie pasgeborene dat nodig! En misschien werkt een co sleeper?

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Heel erg herkenbaar! Ik zat hier ongeveer anderhalve week geleden ook mee. Echter kwam ik erachter wat het probleem was. Aan de ene kant was het een stukje mama-honger (meneer ligt momenteel ook op mijn borst, ik beken dat ik ook aan baby-honger lijd :)) en aan de andere kant kwam het door meneers zwaaiende handjes. Hij sloeg zichzelf wakker. We hebben een mum2mum DreamSwaddle gekocht en daarmee is het slaapprobleem met driekwart verminderd.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mamahonger en dat oplossen met een co-sleeper? :)
    Ik lees niets wat op medische oorzaken zou duiden, maar houd het we in de gaten: de eerste paar weekjes gaan vaak nog wel goed en medische problemen verergeren vaak stapsgewijs, dus als er toch iets in de richting speelt, zou je de komende weken verergering moeten gaan zien.

14. Hopefultimes

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kniks
    ik weet niet of een super klein flauw lichtje ook nog invloed heeft op het dag/ nachtritme.
    Denk dat dit ook een beetje per kind verschilt en per mens? Ik kan prima in 't volle licht slapen, manlief heeft een super donkere kamer nodig. (ik noem maar wat haha)

Maar als ik jouw verhaal zo lees denk ik toch dat je kindje vooral nog heel erge mamahonger heeft en dan idd maar in etappes slapen;). (omdat het dus beter gaat, als ze bij jullie ligt?)
    Ons meisje slaapt noodgedwongen ook lekker bij ons in bed en inmiddels zou ik 't vreselijk missen als dat onschuldige, tevreden koppie niet meer lekker tegen me aan zou liggen:), daar wil ik best wat "lichter" en minder voor slapen.:)

15. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde......co sleeper of in bed nemen de oplossing? Overdag slaapt ze overal prima....

16. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Was hier ook zo.. bij ons sliep ze wel..
    Ik legde mijn voedingskussen om mij heen, ik ging er zeg maar op liggen (beide uiteinden lagen ondet mijn armen) zo lag ik stevig en kon ik niet draaien waardoor het voor mij eem stuk veiliger aan voelde.. maar als je het echt niet durft moet je het niet doen..
    Mijn dochtertje heeft wel reflux en was in het begin (buiten de nachten zoals bij jou) echt een voorbeeldige slaper... toch werden de klachten erger en erger dus houd het goed in de gaten!
    Misschien kan je iets wat naar jou ruikt (shirt ofzo) in de kinderwagen bak leggen?
    Sommige leggen ook een klokje bij hun kindje, dit zouden ze dan moeten herkennen als de hartslag van hun mama...

Succes ermee! :)

Deel Deze Pagina